סקר חדש: עובדים צעירים פוחדים יותר לאבד עבודתם

סקר חדש: עובדים צעירים פוחדים יותר לאבד עבודתם

48% מהעובדים הצעירים בארה"ב חוששים לאבד את עבודתם ו-34% שוקלים לדחות את היציאה לגמלאות מעבר לגיל הפרישה

שיתוף
תאונות עבודה
תאונות עבודה

הצעירים חוששים יותר מאבדן מקום העבודה והביטחון הסוציאלי. כך עולה מסקר חדש שנערך בחסות החברה למחקרים וייעוץ ארגוני Mercer's.

העובדים הצעירים (בגילאי 18-34), מהווים 42% מהנשאלים בסקר. מתוכם,  48% חוששים לאבד את מקום העבודה במהלך השנה הקרובה ולמעלה מ-34% שוקלים לדחות את הפרישה לגמלאות מעבר לגיל הפרישה המעוגן בחוק.

החשש מפני אובדן מקור הפרנסה, כפי שהוא משתמע מהמחקר האחרון, מצביע על תופעה חדשה בקרב ציבור העובדים הצעירים. בהשוואה למחקר זהה שנערך רק 5 שנים קודם בשנת 2007, אז רק כ-25% מהנשאלים השיבו שהם חוששים לאבד את מקום העבודה, חל גידול של כמעט 100% עד שלהי 2011.

עוד נתון בולט בהשוואת הנתונים לתוצאות הסקר מ-2007, הוא גידול בשיעור של כ- 500%  בקרב הצעירים השוקלים לדחות את גיל הפרישה. ב-2007 רק 7% מהנשאלים השיבו שישקלו דחיית גיל הפרישה, לעומת כ-34% ב-2011.

"הדור הצעיר נכנס לשוק העבודה בשלהי המיתון" אומרת, סוזן נולן, שותפה בכירה בחברת הייעוץ Mercer's ומוסיפה: "זה דור שהבין את השלכותיו של המיתון החל מקיצוצים, מעבר למיקור חוץ, דרך פיטורים ועד לפשיטות רגל של חברות ענק. הצעירים כיום חווים את חוסר הביטחון בשוק העבודה ביתר שאת."

עוד ציינה נולן כי דור הצעירים, שחלקם רק השתלבו בשוק העבודה ערב פרוץ המיתון ובמהלכו, לא הספיקו לראות את שוק העבודה באתנו. הפרספקטיבה שלהם מוגבלת לניסיון החיים הקצר. ציבור העובדים הצעירים כיום חווים חוסר ביטחון וזה משום שהם התמודדו עם שוק עבודה הסובל מאחת מתקופות השפל הקשות בכל הזמנים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה