סיכום כנס רווחה ארגונית 2013

סיכום כנס רווחה ארגונית 2013

כנס רווחה ארגונית הינו הכנס המקצועי המוביל בתחומו. במסגרת הכנס נחשפו המשתתפים לתכנים מקצועיים, קיבלו כלים פרקטיים ונחשפו למגמות האחרונות בתחום הרווחה הארגונית.

שיתוף
כנס רווחה ארגונית

בשבוע שעבר נערך הפנינג משאבי אנוש אשר שבמסגרתו נערך כנס רווחה ארגונית 2013, במקביל לשתי כנסים נוספים: כנס דיני עבודה וכנס שכר והטבות.

כנס רווחה ארגונית 2013 הינו כנס מקצועי ייחודי לקהילת משאבי האנוש הגדולה בישראל ושונה במובנים רבים מכנסי רווחה אחרים בכך שמיקודו הינו בפן המקצועי של תחום הרווחה הארגונית ואינו משמש כפלטפורמה לשיווק ומכירה. הכנס השנה עסק בנושאים הבאים: אסטרטגיית הרווחה, וחיבור הרווחה ליעדים העסקיים, הרווחה כמנוף למימוש מטרות ארגוניות כגון שימור עובדים, Engagement, רווחה ואחריות חברתית וכן הוצגו בו פרויקטים מהתחום המיושמים בארגונים שונים.

כנס רווחה נפתח בהרצאתה של אור אריאלי, יועצת בכירה לניהול ולפיתוח משאבי אנוש, לשעבר סמנכ"ל משאבי אנוש קבוצת אסם – נסטלה, אשר שימשה כבסיס להמשך הכנס ועסקה בבנייה והוצאה לפועל של אסטרטגיית רווחה ארגונית. אור פירטה על חמשת יסודות הרווחה ונתנה כלים לבנייתה של אסטרטגיית רווחה כנגזרת של האסטרטגיה הארגונית.

את הרצאתה של אור המשיכה הרצאתה של זהר דרור, מנהלת תחום אחריות חברתית בקבוצת דרך ארץ (מפעילת כביש 6), אשר הציגה את הערך של שילוב אחריות חברתית במערך הרווחה והגדירה את תפקיד מנהל/ת אחריות חברתית בארגון וחשיבותו בעידן העבודה החדש.

כהמשך ישיר של הרצאתה של זהר, עלה לבמה יורם שולטהייס, מנכ"ל חברת משאבי אנוש זה אנחנו, והציג את עמותת אתגרים הפועלת לשילובם של נכים (בדגש על ילדים) בחברה. את עמותת אתגרים ייצג בכנס נתי גרוברג, אלוף ישראל ברכיבה על אופני יד, אשר סיפר את סיפורו כספורטאי נכה והציג את פרויקט "בשביל כולם". פרויקט "בשביל כולם" הינו פרויקט התנדבותי בו יכולים לקחת חלק חברות וארגונים במסגרתו הם מקבלים קטע דרך בשביל ישראל ומנגישים אותו עבור אנשים עם מוגבלויות.

לסיום החלק הראשון של הכנס, מיכל גלבוע, מנהלת התקשורת הארגונית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הציגה סקירה של הדרך שעברו ארגונית מתחום הרווחה ועד ל- Employee Engagement. בהרצאה נסקרו גם דוגמאות והמלצות למערך פעילויות שניתן ליישם בארגון ועל מה ניתן לוותר כאשר רוצים ליישם פעילויות רווחה שמקדמות מעורבות עובדים אמיתית בארגון.

לאחר הפסקה מפנקת, מאיר שדה, עד לאחרונה מנהל אגף הגיוס והרווחה בפרטנר, בהרצאתו הציג מאיר דוגמאות אישיות ונוספות ונתן כלים פרקטיים למשתתפים שבאמצעותם ניתן לתכנן ולהוציא לפועל פעילויות רווחה שונות תוך מתן דגש על נגיעה אישית בצרכים של עובדים שונים בצמתים החשובים להם ובמעגלי ההתייחסות שלהם תוך חיבור לאופי הארגון וצרכיו. כל זאת תוך קיום העיקרון של more 4 less – ביצוע פעילויות רווחה משמעותיות, אך בעלויות נמוכות.

לסיום חלקו השני של כנס רווחה ארגונית עלתה לבמה קבוצת קמיקזה, בהובלתו של דרור קרן, שחקן תאטרון, קולנוע וטלוויזיה, שהינה חלק מקבוצת תאטרון בסלון, אשר הציגו כיצד ניתן לגעת או להציג נושאים שונים לקידום מטרות הארגון באמצעות מופע בידור מאולתר. במסגרת המופע בכנס עלו לבמה מתנדבים מהקהל אשר לקחו חלק פעיל במופע הבידורי אשר עסק בנושאי רווחה ושימור העובדים.

את חלקו השלישי והאחרון של הכנס פתחה הרצאתה של שלי סילברשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש של שונרא תכנה, אשר גם הנחתה את הכנס עצמו, אשר עסקה ב"אקולוגיה, קיימות ומשאבי אנוש" – השילוש הקדוש בארגוני המחר – שהגדירה מחדש והתאימה את סביבת העבודה הארגונית בהתאם לעקרונות הקיימות והאקולוגיה, אשר מהווה את המגמה המובילה בתחום הרווחה הארגונית בעולם היום.

לסיום הכנס עלתה לבמה מלי אלקובי, מרצה במרכז אקדמי רופין ובמכללה למנהל, אשר הרצתה בנושא איזון בין בית לעבודה. לאחר סקירה של הנושא והצגת ההשוואה בין המצב הקיים בישראל לעולם פירטה מלי גם על החשיבות והרווחים הארגוניים הפוטנציאליים שבשמירה על איזון בית עבודה וכן פירטה על כלים לניהול זמן ויעילות אשר ניתן להפיץ בקרב העובדים בארגון במטרה לשפר את המצב הקיים.

נותני חסות הפנינג משאבי אנוש

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. הי, השתתפתי בכנס האחרון ורציתי לקבל חומרים מההרצאות. אם אפשר את המצגות שהועברו. לצערי לא היה באפשרותי לתעד וחלק גדול מההרצאות היה מעניין ותורם

השאר תגובה