סיכום כנס דיני עבודה 2013

סיכום כנס דיני עבודה 2013

כנס דיני עבודה 2013 נערך בשבוע שעבר וכלל הרצאות מקצועיות במגוון נושאים בתחום דיני וחוקי עבודה שהועברו ע"י עורכי דין בכירים ממספר משרדי עורכי דין מהשורה הראשונה.

שיתוף
כנס דיני עבודה

ביום רביעי נערך הפנינג משאבי אנוש במרכז וואהל סנטר שבמסגרתו נערך כנס דיני עבודה 2013, במקביל לשתי כנסים נוספים: כנס שכר והטבות וכנס רווחה ארגונית.

הכנס עסק בשלושה נושאים עיקריים: התארגנויות עובדים, דיני עבודה בעידן הדיגיטלי וסקירה מקיפה של השינויים והחידושים בחוקי העבודה בישראל.

אורח הכבוד של הכנס, השופט סטיב אדלר, נשיא בדימוס של בית הדין הארצי לעבודה, פתח את הכנס בהתייחסותו לחידושים האחרונים בדיני התארגנות עובדים ונתן דעתו על מהלכי העובדים והארגונים (ומשאבי אנוש בפרט) כפי שנסקרו לאחרונה בהרחבה בעיתונות הארצית. בהרצאתו גולל את השתלשלות העניינים בהתארגנות העובדים בחברת פלאפון תוך שילוב השוואות ודוגמאות מחברות אחרות שעלו לכותרות לאחרונה בנושא זה. השופט אדלר גם מתח ביקורת על הנהלות הארגונים אותה סיכם במשפט אחד: "הנהלת חברה שהעובדים בה מתחילים להתארגן ורוצים להקים ועד חייבת לבדוק את עצמה!".

אחריו עלתה לבמה עו"ד דפנה שמואלביץ שנתנה את הצד השני של המטבע וסקרה את העשה – ואל תעשה בעת התארגנות עובדים במקום העבודה, תוך הדגשה על האפשרויות העומדות בפני המעסיק ובפני מנהל משאבי האנוש בכל שלב מתהליך ההתארגנות. המסר העיקרי שלה היה כי: "אי אפשר להפסיק התארגנות מרגע שזו התחילה אבל אפשר וצריך למנוע אותה!".

סיכום הרצאתה של עו"ד דפנה שמואלביץ: התארגנות עובדים – גבולות המותר והאסור עבור הארגון

לאחר סקירה זו בתחום התארגנויות עובדים המשיכו משתתפי הכנס לנושאים הנוספים, כאשר עו"ד מוריה תם-הרשושנים הציגה את נושא העידן הדיגיטלי וסקרה לא רק את דיני העבודה אלא גם את פסקי הדין וכוונת המחוקק ונתנה ייעוץ ארגוני בתחום המותר והאסור בשימוש בטכנולוגיה ע"י המעסיק. בין השאר ניתנה הדעת על: איכון סלולרי, הקלטת שיחות טלפון, טביעת אצבע כתחליף לכרטיס נוכחות, הצבת מצלמות במקום העבודה ושימוש בפוליגרף.

סיכום הרצאתה של עו"ד דפנה שמואלביץ: דיני עבודה בעידן הדיגיטלי

לאחר הפסקה מפנקת, חזרו המשתתפים להרצאתו של עו"ד אילן שטאובר בנושא יחסי עובד מעביד ומתכונות העסקה. ובעוד סקירתו המקיפה בתחום הפילה מספר אקסיומת בנוגע ליחסי עבודה במתכונת נותן שירותים (פרילנס) ויכולתו של העובד לתבוע בדיעבד את המעסיק למרות סעיפי השיפוי, הנקודה המפתיעה ביותר הייתה בקביעתו כי: "לפעמים גם כשיש הסכם ויש תלוש שכר – אין יחסי עובד מעביד אמיתיים".

סיכום הרצאתו של עו"ד אילן שטאובר: יחסי עובד מעביד ומתכונות העסקה

את הרצאתו של אילן המשיכה המשיכה עו"ד אורלי ג'רבי, שותפה במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות' ומנהלת את מחלקת דיני עבודה במשרד, שנתנה סקירה מקיפה יותר על החידושים האחרונים בדיני עבודה וביחסי עבודה, בדגש על העסקה באמצעות קבלנים והמשמעות והחובות החוקיות בנושא, תוך הקשר ליחסי עובד מעביד. בנוסף נסקרו בהרחבה השינויים ופסקי הדין האחרונים בתחום גיל פרישה חובה מול שוויון הזדמנויות בעבודה כהשלמה לסיום יחסי עובד מעביד שלא בפיטורים אלא במסגרת החוק.

סיכום הרצאתה של עו"ד אורלי ג'רבי: סקירת חידושים ושינויים בדיני העבודה

שתי ההרצאות האחרונות ליום הכנס ניתנו לאחר הפסקת התרעננות קצרה של קפה ועוגה וכללו את הרצאתה של עו"ד אפרת דויטש שסיכמה שנה לחוק האכיפה המנהלית‎ בסקירה של מה שנעשה בתחום עד כה, ונתנה דגשים לאנשי משאבי אנוש על הנושאים המבוקרים ביותר ועל הנושאים בהם נמצאו מספר הכשלים הרב ביותר בארגונים עד כה – וזאת במטרה לאפשר למנהלי משאבי האנוש שהשתתפו בכנס להיערך בהתאם במידה וגם ארגונם יעלה בפור.

סיכום הרצאתה של עו"ד אפרת דויטש: שנה לחוק האכיפה המנהלית

לסיום, אולגה סטאטלנד-וינטראוב, ממרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בתל-אביב, נתנה למשתתפי הכנס נקודות לבחינה של הארגון למטרת מניעת הטרדה מינית במקום העבודה. הדגשים, כצק-ליסט, יכולים לשמש את הארגון לביקורת עצמית של הקיים והדרוש שיפור בארגון בנושא חשוב זה.

סיכום הרצאתה של אולגה: מניעת הטרדה מינית במקום העבודה

נותני חסות הפנינג משאבי אנוש

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה