ניהול עובדים גלובלי: ראיון עם קרן הלפרין סמנכ"לית משאבי אנוש בפידוויזור

ניהול עובדים גלובלי: ראיון עם קרן הלפרין סמנכ"לית משאבי אנוש בפידוויזור

מהם האתגרים בניהול משאבי אנוש גלובליים? מה המשמעות של ניהול עובדים מעבר לים? ראיון עם קרן הלפרין, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת פידוויזור

שיתוף
קרן הלפרין

קרן הלפרין

חברות גלובליות הפועלות בשוק הבינלאומי ומנהלות בסניפים במדינות שונות ורחוקות, עומדות בפני אתגרים רבים ומגוונים, ביניהם – ניהול ההון האנושי מעבר לים.

תפקידו של מנהל משאבי אנוש גלובלי נמתח מעבר לגבולות המדינה, השפה והתרבות. עליו להיות בקיא בתרבויות ושפות זרות, בחוקי העבודה המשתנים, בשעות העבודה ובתפקידים המוצעים בכל סניף ומטה.

שוחחנו עם קרן הלפרין, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת פידוויזור, בנושא משאבי אנוש גלובליים.

כמה שעות את עובדת ביום?

"אין שעות, אני עובדת באמת מסביב לשעון ,מהרגע שאני מתעוררת. על אחת כמה כמה כשיש site בארה"ב מרכז השעות הוא בין 09:00-18:00, אבל כבר מהבוקר זה אימלים גם בערב ובלילה ולפעמים גם פגישות. אני חיה ונושמת את העבודה, יש לי לפעמים שיחות ועידה שאני צריכה להיות זמינה אליהן, פתאום מנהל בניו יורק רוצה להתייעץ, מועמד שרוצים שאפגוש.נסכם זאת בכך שאני נופלת בקטגוריה של הוורקוהולית."

במה עסקת לפני כן, באילו תפקידים?

"אני בתחום של משאבי אנוש כבר 20 שנה. כל הקריירה שלי כמעט. בעבר היה לי עסק משלי של ייעוץ לסטארטאפיסטים. ככה הכרתי את feedvisor. השעות לא השתנו, על זה צריך לעבוד, אבל בתוך השעות יש יותר אוויר ורוגע"

עם וותק כזה בתחום תוכלי לומר מה השתנה או נשאר זהה לדעתך בהסתכלות שלך על התחום?

"אני חושבת שהאמביציה לא השתנתה. הרצון להמשיך ולגדול ולכבוש עוד אתגר כל אילו קיימים, התכונות הללו תמיד היו דומיננטיות אצלי. זה בא עם עבודה קשה מאוד. אני מסתכלת על דברים אחרת, בוחנת אותם אחרת,יודעת להבין את תהליכי קבלת ההחלטות שלי, איפה יש טעויות, איפה צריך לשים לב מקומות שבעבר הייתי פועלת מתשוקה וגחמה היום אני יותר מחושבת ואנליטית ויש תמיד עוד מה להשתפר.

הנושא של, לא לפחד להגיד את העמדה שלי זה משהו שעם השנים למדתי, הבנתי שחשוב להילחם על מה שאני חושבת בצורה פרודוקטיבית. בעבר הייתי עושה את זה אחרת, בעבר פחדתי לאבד את המשרה שלי וחשבתי שאולי לא רוצים לשמוע את דעתי. עם השנים למדתי להגיד את מה שיש לי גם אם הוא לא הכי מיינסטרים.
היום יש לי יותר בטחון ואומץ לעשות מהליכים, למדתי לא להתרגש ממה אנשים יחשיבו בעקבות החלטות שקיבלתי, אם יאהבו אותי או לא. פעם הייתי יכולה להיות מוטרדת שבוע ממשהו שאמר משהו, היום אני מתייחסת יותר לעצמי ומה נכון לי ועומדת מאחורי ההחלטות שלי".

מה היו האתגרים במעבר לתפקיד ניהולי בכיר?

"לבוא ממקום עצמאי של יועץ למישהו שהוא בתוך הארגון ומעורב בצורה אינטגרטיבית, זה שינוי מאוד גדול. בייעוץ יש משהו טפלוני אתה מקבל סכום לשעה וזה בסדר. ברור שתמיד תעדיף שייאמצו את ההמלצה שלך אבל זה פחות מעניין. בארגון אתה יותר מעורב והרצון להשפיע ולהוביל מהלך הוא מאתגר יותר."

הנושא של HR נתפס כתחום לא פשוט. מצד אחד הוא רוחבי ונוגע בכל דבר, מצד שני כל אחד חושב שהוא מבין בו יותר מאחרים. את המקום הזה של להוביל, להראות למנהלים ששיתוף פעולה או מה שאני מביאה לארגון כדאי לקנות זה לא טריוויאלי".

אילו כלים מקצועיים את מביאה איתך כשאת עומדת מול מועמד לעומת לפני עשר שנים?

"לפני עשור עסקתי וניהלתי את כל מה שקשור בגיוס בכירים, זה המקצוע שלי גם אז הייתי מאוד די טובה בלדעת לזהות טאלנט בכיר ולחבר אותו לצרכים של ארגון, זו אחריות כבדה, אלו החלטות שמשפיעות על הרבה אנשים בתוך הארגון. גם אז וגם היום אני מסכלת על זה מקצועי,יש אתגרים, יש משימה ויש תרבות ארגונית . מאוד ברור מה מחפשים יש צד אנושי ויש את נושא הכימיה שהוא חשוב אבל בשלבים הראשונים הוא לא אמור לגבור על ההחלטה. יכולה להיות כימיה מצוינת אבל אם המועמד לא מתאים למשימה אז זה לא יקרה. היום יש את הנושא של הוותק והניסיון יש הסתכלות באמת עגולה ופחות שיפוטית. אני יכולה להסתכל על דברים בצורה יותר מערכתית. אם פעם לדוגמא הייתי יכולה לפסול יזם רק בגלל שהוא נכשל אז היום אני אנסה להבין למה נכשל? איך התנהל בכישלון? איך הרים את עצמו? איך יצא מזה אתן יותר צ'אנס לחקור ולהסתכל על עוד נקודות ולא למהר לפסול."

מהם האתגרים בניהול יותר עובדים ברמה הגלובלית?

"מילת המפתח היא תרבויות ותקשורת . אני לא בטוחה שפיצחתי את זה לגמרי ומדובר באחד האתגרים של המקצוע שלי. חלק מהקושי בתפקיד כמו שלי הוא שהאנשים נמצאים גם פה וגם שם, גם ניו יורק גם ישראל זה דורש הרבה מאמץ. אני חושבת שהסוד הוא לבקר ב site ולבנות כלים של תקשורת או וידיאו קונפרנס וכשאנשים משם מגיעים לביקור בארץ או לחילופין מישראל מגיעים לניו יורק אז מחברים בין כולם כדי ליצור את ה"דבק" הזה אין ספק שמדובר באתגר לא פשוט."

מה הם תחומי אחריותך העיקריים בתפקיד?

"תחומי אחריות זה לוודא שהחברה יכולה להביא טאלנט חזק, שיש לה מיצוב טוב בשוק, לבנות מבנה ארגוני שעובד נכון שישנם תהליכי קבלת החלטות נכונים, שהממשקים מתנהלים בצורה פרודוקטיבית, נושא של ניהול קריירות פיתוח עובדים ליווי עובדים בתהליכי כניסה ארגון, לתפקיד, ייעוץ להנהלה ולמנכ"ל נושא של אקסטנשן למקומות חדשים, נושא של שינויים פרסונליים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה