משחק עסקים – הדרכה חוייתית להבנת השפה העסקית

משחק עסקים – הדרכה חוייתית להבנת השפה העסקית

מנהלי משאבי אנוש מדברים על להיות BP מלא בהנהלת החברה, אך מה זה אומר וכיצד ניתן לעשות זאת בלי להכיר את השפה העסקית? משחק עסקים הינו תהליך של למידה התנסותית...

שיתוף
משחק עסקים

סוף הרבעון הראשון הגיע, מחר תערך ישיבת הנהלה ובה יציג סמנכ"ל הכספים את הדוחות הרבעוניים של החברה: מאזן, דוח רווח והפסד, תזרים מזומנים ועוד 20 מדדים שונים ומשונים.

כבר חודש ימים שאגף הכספים עובד שעות נוספות להכין 100 שקפים של גרפים, וטבלאות ומספרים רבים. כחבר בהנהלה המורחבת של החברה, אני חלק מ 40 מנהלים אשר ישתתפו בדיון החשוב הזה. 10 דקות זה בערך הזמן שיחלוף מתחילת הדיון ועד אשר אני אפסיק להבין את מה שנאמר בדיון, ולפני שנרדמתי שמעתי את סמנכ"ל הכספים צועק בכל רם, "עמדו ביעד האיבידה, כל הכבוד לכולנו" – איבידה ? (EBITDA) מה זה בכלל ומה זה קשור אלי.

בשנה שעברה הייתי בכנס משאבי אנוש והנושא היה HR as a Business Partner ונאמר בכנס שזה נושא חשוב ומרכזי, אבל מה זה אומר? זה לא הדרכה או גיוס או רווחה שמוכרים לי כל כך, ומה בכלל מנהלי אנוש יכולים להשפיע בנושא.

מנהל/ת משאבי אנוש יקר/ה אם גם את/ה מרגשים את אותו הדבר, אז אתם חייב ללמוד את השפה העסקית בדרך שהכי מתאימה למנהלי משאבי אנוש, והיא דרך למידה התנסותית Business Acumen (סוף סוף מושג מהעולם שלנו).

השפה העסקית היא אוסף של מדדים עסקיים ודוחות כספיים (מאזן, רווח והפסד ותזרים ומזומנים) לפיהם הארגון פועל במטרה, להשיג את היעדים אשר הוגדרו. מנהלי משאבי אנוש מנהלים את רכיב ההוצאה הגדול והמשמעותי ביותר בחברה והוא שכר העובדים, מעורבותם של מנהלי משאבי אנוש בהשגת היעדים היא מהותית, ולכן חובה עליהם להבין את השפה העסקית לעומקה.

אמצעי הדרכה ייחודי לנושא הינו סימולציית משחק עסקים. בסימולציה המשתתפים הופכים ליום אחד להיות המנהלים של החברה. הם מתמודדים עם כל הנושאים אשר הנהלה החברה מתמודדת עימם: גיוס כספים, שיווק, מכירות, תפעול, ניהול עובדים וכמובן הכנת דוחות כספיים. היתרון בשיטת הלימוד הנ"ל הוא שכל המשתתפים הם מנהלי משאבי אנוש (אין יתרון יחסי).

חווית הלימוד מושגת באמצעות התנסות – להבין פעם אחת ולתמיד מהו הקשר בין החלטה עסקית לתוצאה עסקית.

מנהלים אשר עוברים את ההדרכה הופכים להיות לשותפים עסקיים אמיתיים של החברה, ומעצימים את תרומת להצלחה העסקית של החברה.

בישיבת ההנהלה המורחבת הבאה, נשארתי ער לכל אורך הישיבה ואפילו נהנתי 😉

ניתן למצוא מידע נוסף על סדנת משחק עסקים ייעודית לעוסקים במשאבי אנוש כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה