מיתוג מעסיק לדוגמה

מיתוג מעסיק לדוגמה

רוצים לדעת מה הופך ארגון למעסיק מוצלח? בואו ללמוד מהחברות שהצליחו בזאת

שיתוף

מה אנשים חושבים עליכם כמעסיק? איך העובדים שלכם רואים אתכם כמעסיק? כיצד מחפשי עבודה רואים אתכם כמעסיק? האם הם יגישו מועמדות? האם ימליצו לחבר לעשות זאת? האם הם ימליצו לו שלא, או בשום פנים ואופן לא?! האם הם יקישו את השם שלכם בגוגל כדי לראות מי אתם בכלל???

התשובה לכל השאלות הללו ועוד שאלות קריטיות נעוצה בגרעין המושג "מיתוג מעסיק". אם עוד לא עבדתם על שלכם או שהגיע הזמן לשפר, לרענן, לעדכן ושוב לשפר, בואו ללמוד מהחברות שהצליחו לבנות את עצמן כמותג מנצח.

Adobe
חברת התוכנה אדובי בנתה לעצמה שם של מקום שטוב לעבוד בו וכולם יודעים למה… בין היתר באמצעות חשבון טוויטר המשותף לכלל העובדים. בחשבון הטוויטר העובדים מעלים "ציוצים" שבהם כל אחד מספר מה הופך את אדובי למקום עבודה שטוב – לו – להיות חלק ממנו.

Deloitte
גם בדלויט מבינים מבינים שמיתוג מעסיק היא לא עבודה של אדם אחד אלא עבודת צוות. לכן חשבון הטוויטר שלהם לא מנוהל על ידי אדם אחד או צוות אלא בכל שבוע ממנים עובד אחר והוא אחראי על הציוצים במהלך השבוע. הרוטציה הזו מאפשרת לכל אחד לקחת חלק בבניית המותג, לשתף את הציבור (עובדים ומועמדים) בחוויות הספציפיות שלו ובנקודת הראות שלו את הארגון ומה הופך את הארגון למקום שטוב לעבוד בו.

Adidas Group
קבוצת אדידס בנתה את עצמה כמותג עולמי המוביל את עולם הספורט. היא ממשיכה להשתמש בהבטחה להצלחה גם בקמפיינים שלה למועמדים אבל שם היא שמה דגש על האספקט המקומי. כך לדוגמא, הקמפיין למועמדים ברוסיה מראה תמונה של מוסקבה ומציג אותה כאחד היעדים המתפתחים בקצב מואץ. הקמפיין מבטיח למועמדים חוויה עצומה של סיפוק וריגוש בעבודה על חיזוק מותג אדידס במוסקבה.

HP
ב-HP הבינו שעם כל הכבוד לאוצר המילים הנרחב שעומד לרשותה, מילה אחת שווה אלף מילים! לכן, את מותג המעסיק שלה היא מחזקת בעיקר בתמונות סלפי (תמונה עצמית). HP השיקה את הקונספט של selfie Friday, משמע ביום שישי עושים סלפי ומעלים אותו לחשבון הטוויטר. כך העובדים שלה מצלמים את עצמם עם עמיתים ולקוחות ומשתפים במידע כגון: היכן הם, במה הם עוסקים כעת, עם מי הם עובדים…

חשבונות הטוויטר של החברות שהוצגו כאן שונים זה מזה. כל אחד ייחודי בפני עצמו כמובן אולם יש כמה עקרונות חשובים במשותף באותן חברות (שעושות עבודה טובה ברשת). בין המאפיינים הזהים שאליהם חשוב לתת את הדעת:

1. העובדים הם אלה שמספרים את הסיפורים שלהם על הארגון ולא נציג של מחלקת משאבי אנוש או מנכ"ל חברה או מנהל בכיר שמדבר על הארגון בצורה פורמלית וסמכותית. אין טקסט אחיד שנכתב ונערך בקפידה ושאליו נצמדים מחדש בכל פעם.

2. העובדים מספרים את הסיפורים האישיים והחוויות הייחודיות שלהם במילים שלהם.

3. העובדים מראים את הפנים שלהם, אפילו בצורת סלפי ותמונות ספונטניות שמצולמות במקום העבודה, תוך כדי העבודה, מבלי לחשוש להראות מעט מגוחכים ו/או לא מקצועיים.

4. החשבון ברשת החברתית לא שייך לאדם אחד והוא לא מנוהל על ידי אדם אחד, אלא הוא פתוח לציבור העובדים.

5. העמודים ברשת החברתית של אותם ארגונים עמוסים בתמונות, סיפורים, חוויות, בדיחות, מידע על אירועי חברה, על מוצרים ושירותים, רעיונות והצעות לשיפור… ויש גם משרות חדשות. שימו לב, עמודי הרשת החברתית של אותם מותגים שהוצגו כאן מצליחים להביא מאות ואלפי מועמדים חדשים בכל שנה מבלי להיות – לוח דרושים פר-אקסלנס. דווקא העובדה שהם מביאים כל כך הרבה מעבר למודעות דרושים, הופך את הצפייה בעמוד לכל כך חווייתית, שהגולש שוכח שהוא מחפש משרה ספציפית ומרגיש את "החשק" להיות חלק מהצוות הזה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. עד השלב שבו עובד מפוטר ויש לו גישה לכל החשבונות האלה…

השאר תגובה