מחוברות עובדים: הכול עניין של נגיעה ברגש

מחוברות עובדים: הכול עניין של נגיעה ברגש

קרן דיקמן: "כאשר אנשים גאים ומחוברים למקום העבודה שלהם, זה משפר את הביצועים בצורה ניכרת תודות לנתינה עצמית מלאה"

שיתוף
קרן דיקמן

קרן דיקמן, פיתוח ארגוני, גיוס והדרכה

"משתתפי כנס שימור ומחוברות עובדים יפגשו בכנס הרבה מקרי מבחן (case studies) מארגונים רבים, שהמשותף להם נושא מחוברות העובדים. שהרי לפני כל דבר אחר, מחוברות עובדים לארגון היא עניין רגשי. אנשים מחוברים הם אנשים שהארגון נוגע בלב שלהם, שמתייחסים ברצינות לשאיפות שלהם ועוזרים להם לממש את הצרכים והפוטנציאל שלהם", אומרת קרן דיקמן, יו"ר הכנס, ומי שהיתה סמנכ"ל משאבי אנוש בקוקה-קולה ומנהלת מערך הפיתוח הארגוני, ההדרכה, תקשורת הפנים והגיוס באלקטרה, לקראת הנחייתה את הכנס ואת המושב: מנהיגות מערכתית לשימור ומחוברות, בכנס שימור ומחוברות עובדים, שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

"לכן, בין השאר, נדבר בכנס על שלוש דרכים בהן הארגון יכול לגעת בלב העובד. ראשית, במישור האישי: המקום שבו האדם (העובד או המנהל) רוצה לדעת איך הארגון עוזר לו לממש את הצרכים והשאיפות שלו עצמו.

"הזווית השנייה היא במישור הבינאישי: איך העובד מושפע מיחסיו עם המנהל הישיר שלו ועם הצוות. במילים אחרות, איך נראית מערכת היחסים שבין העובד לבין המנהל הישיר שלו ובינו לבין הצוות שלו.

"המישור השלישי הוא המערכת: באיזו מידה המערכת מגבשת חזון ותפיסה שמעודדים את המחוברות של העובדים לארגון. הכנס יסקור מקרי מבחן (case studies) שמתייחסים לכל אחת מהזוויות האלה, במגוון כלים שעומדים לרשות מחלקת משאבי אנוש".

אילו תובנות צברת במהלך שנות עבודתך במשאבי אנוש, בנושא מחוברות עובדים?

"אחת התובנות המרכזיות שהגעתי אליהן היא שלפני כל דבר אחר, מנהלי משאבי אנוש חייבים להבין מהם שורשי הבעיות. היכן נמצאות הנקודות המהותיות שטיפול בהן יעשה את ההבדל בתחושת העובד.

"וכדי להבין זאת, יש להיפגש עם הרבה מאוד עובדים ומנהלים, לשמוע אותם, להבין לעומק את הסיבות לכל עזיבה ועזיבה, למה היא התרחשה, לחקור את נתוני התחלופה, ולבצע קבוצות מיקוד, סקרי אקלים וסקרים נוספים. לאחר מכן יש לנתח את כל הנתונים הללו ולהסיק במה צריך לטפל.

"בארגונים שהייתי בהם, הסיבות שמצאתי בתחקירים הללו היו סביבת העבודה, הקשר עם המנהל ומשאבי אנוש, והקידום האישי. לכן הפעולות שנקטנו היו, לדוגמה, טיפול בחדר האוכל, בביגוד, ומכשירי הסלולר.

"כל זאת, בצד העברת תהליכי הכשרה למנהלים ומשאבי אנוש, במטרה לבנות תפיסה ניהולית המקדמת ניהול אנשים לצד ניהול המשימה. וליוויתי אותם בשוטף. לבסוף, בנינו מסלולי קידום מקצועיים לעובדים".

מהן המסקנות בנושא מחוברות, שהגעת אליהן לאור ניסיונך במשאבי אנוש?   

"התובנה המרכזית שלי היא, שכאשר אנשים גאים ומחוברים למקום העבודה שלהם, זה משפר את הביצועים בסדרי גודל. הם נותנים מעצמם יותר והביצועים שלהם משתפרים מהותית. רואים את זה הרבה במחקרים, אבל לי גם יצא לראות את זה בשטח.

"אנשים כמו אנשים, מחפשים יחס. רוצים לראות שמקשיבים להם, שעוזרים להם להתפתח, ושהם מקבלים הוקרה והערכה על העשייה שלהם ועל תרומתם לארגון. הם רוצים להרגיש שהם משפיעים, ושהארגון רואה את מה שהם עושים.

"הדברים לכאורה פשוטים האלה, דורשים התאמה של התרבות הארגונית. כאן נכנס לתמונה מנהל משאבי האנוש. תפקידו הוא לעורר את המודעות, לבנות תשתיות ומערכת ארגונית תומכת , להדריך, לייעץ וללוות את המנהלים.

"כמו כן, להסתובב בשטח ולהכיר את האנשים ואת הצרכים שלהם, לדעת לשקף אותם עבור מקבלי ההחלטות בעיתוי הנכון.

"לא לחשוש להדליק נורות אדומות בכל פעם שדברים פועלים אחרת. משום שכאשר הדברים לא פועלים נכון, התוצאה היא נטישת עובדים.

"היישום דורש טיפול מערכתי. זה לא נושא אחד אלא מערך שלם של דברים שכאמור דורשים טיפול מערכתי".

תוכלו לפגוש את קרן דיקמן ולהשתתף במושב שבהנחייתה, בכנס שימור ומחוברות עובדים, שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה