סורסינג – מגבירים הילוך

סורסינג – מגבירים הילוך

בכנס הגיוס הקרוב יעביר אמיל רוזנבלט סדנה בנושא סורסינג ובניית מקורות גיוס. ישבנו עם אמיל להבין מה ילמדו משתתפי הסדנה ולמה נושא זה הוא כה חשוב לארגונים מגייסים.

שיתוף

אמיל רוזנבלטבסדנה שתערך במסגרת כנס הגיוס הקרוב יעסוק אמיל בהרחבה בתחום הסורסינג, ובכדי להעמיק בסורסנינג יש להבין את צרכי הלקוח והמנהל וכך ניתן להתקדם לשיטות המגוונות של חיפוש המועמדים ופיתוח מקורות הגיוס השונים. ישבנו לראיון עם אמיל בשביל לקבל תשובות לשאלות הבאות: מה זה אומר מבחינת התהליך? ואלו סוגי מקורות גיוס קיימים?

בסורסינג ישנם שני היבטים: היבט הראשון הוא האופליין (offline) וההיבט השני הוא ההיבט הדיגיטלי. לכן חשוב לבחון את המקורות בהם מאתרים מועמדים שקשה להגיע אליהם? ואילו רשתות חברתיות רלוונטיות לצורך כך?

בין הרשתות הנפוצות ניתן למנות את לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, וטוויטר וכן לא נשכח אפליקציות מובייל מובילות כמו: וואטסאפ וטלגרם ועוד פורמים שונים. לפיכך אנו נדרשים נדבר על חשיבה אסטרטגית והדרך לבנות את מקורות הגיוס הללו.

ובשביל לייצר את האסטרטגיה לבניית מקורות הגיוס אנו נדרשים לענות על סט שאלות רחב אף יותר: מתי משתמשים בפרסום תוכן? מה עדיף תוכן שמייצר פניות אלינו לעומת פניות יזומות שאנחנו עושים? מה הנתונים שיש לנו כרגע? מה החשיבות של כתיבה שיווקית ותוכן בעל ערך? מה רלוונטי בלינקדאין מבחינת הפרופיל שלי? הפרופיל של החברה? האם יש טעם בעבודה עם קבוצות? האם יש להתמקד בניתן טיפים ובהרחבה על כלים נוספים? מהן המקצועות שעבורן עבודה עם כל מערכת משתלמם? (כלומר – יש מקצועות שעובדים בלינקדאין ויש מקצועות שנעדיף פייסבוק או טלגרם) וכן – איך מוצאים אימיילים וטלפונים של אנשים?

עבור מי שרוצה ללמוד על הנושא יותר לעומק אנו ממליצים לקחת חלק בכנס גיוס ברשתות חברתיות אמיל יעסוק בכלים ליצירת תוכן, ידבר על הפייסבוק ועל החשיבות של הפרופיל האישי בו, על יצירת תוכן, סוגי תוכן שונים ואילו תכנים מייצרים בו. יינתנו דוגמאות וכלים מגוונים.

לפתח חשיבה ולהבין את האפיקים הקיימים בו

בסדנה ישתדל אמיל לפתוח את החשיבה מבחינת הסורסינג והאפיקים הקיימים בו. וכן ידון בשלבי האסטרטגיות ועד עולם הפרקטיקה בקבלת כלים ספציפיים קיימים.

"כיום, יש קושי גדול לגייס אנשים טובים וזה מפני שהם לא מעוניינים לעזוב את העבודה שלהם וטוב להם היכן שהם נמצאים, בכנס יינתנו טיפים איך להגיע לאותם מועמדים. אנשים יצאו מהסדנה עם הבנה כללית מה זה סורסינג וכלים פרקטיים שיוכלו ליישם מסיום הסדנה".

"בנוסף, נלמד אם יש לנו משרה כזו או אחרת, היכן כדאי להשקיע את המאמצים בגיוס של משרה זאת? איפה כדאי להשקיע מבחינת התמחות? מה החשיבות בהשקעה בתוכן ובמיתוג?" אמיל ממשיך ואומר "ישנם כלים הכרחיים על מנת להעמיד את החברה הקיימת ולקדם אותה לרמת חברה שעושה סורסינג יעיל".

"אם לדוגמא, חברה רוצה לגייס מנהל כספים, כדאי לה מאוד לעבוד עם הלינקדאין. חברה המעוניינת למצוא מחסנאי, לא כדאי לה לעבוד עם הלינקדאין, אם חברה רוצה לגייס מוכרנים, כדאי לה לעבוד עם אינסטגרם או עם פייסבוק וכך יפנו אליה יותר אנשים".

אם חברה רוצה שיפנו אליה באופן מתמיד, שיהיו פניות נכנסות ולא רק פניות יוצאות היא נדרשת להשקיעה במיתוג מעסיק, ואז כדאי לה לעבוד עם כל הרשתות. ראשית, חברה צריכה לדעת מה היא מגייסת ולאחר מכן מבינים את הצרכים שלה וכך מפתחים את מקורות הגיוס.

מיתוג מעסיק הוא חלק מאוד קריטי הנוגע ומתמקד ביצירת תוכן. אם אני רוצה כחברה לייצר לעצמי מקורות גיוס, אני צריך להשקיע ב'מיתוג מעסיק' וזה בכדי להפוך את ההחברה שלי למקור הגיוס העיקרי שאליו מגיעים באופן עצמאי מעומדים. מיתוג מעסיק בסופו של דבר הוא גם מקור גיוס.
וזה חשוב מפני שזה חוסך המון כסף, מעשרות עד מאות אלפי שקלים בשנה ובחברות מסוימות אף מדובר במיליונים.


למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס – לחצו כאן!


אמיל רוזנבלט – מנטור בהד האנטניג וסורסינג עם 10 שנות ניסיון בעולם הגיוס הטכנולוגי. מוביל דעה ומרצה בסורסינג בכלל ובגיוס טכנולוגי בפרט. מגייס HandsOn בעצמו לתפקידים בכירים ו/או טכנולוגיים המורכבים ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה