ככל שהבינה המלאכותית משתלטת על תחום גיוס העובדים, נשאלת השאלה, מה יהיה בעתיד הקרוב תפקידם של מנהלי הגיוס בארגונים ומה יהיה תפקידן של חברות ההשמה.
שילוב הבינה המלאכותית בגיוס עובדים, החל מסינון אוטומטי של קורות חיים ועד למעורבות מועמדים באמצעות צ'אטבוט, אינו מבטל תפקידים אנושיים, אלא מגדיר אותם מחדש באופן מהותי.
הבינה המלאכותית משתלטת על משימות עתירות נפח, חוזרות ונשנות הדורשות נתונים, ובכך משחררת את מנהלי גיוס וחברות השמה כדי שיוכלו להתמקד בפעילויות אסטרטגיות, כמו גם בשיקול דעת אנושי, אמפתיה ובניית קשרים הכרחיים.
להלן הדרכים בהן משתנים תפקידיהם של מנהלי גיוס וחברות השמה בעידן הבינה המלאכותית:
תפקיד המתפתח של מנהל הגיוס – ממראיין לאסטרטג:
תפקידו של מנהל הגיוס עובר מסינון בקשות למצב של מקבל החלטות אסטרטגיות ראשי ותומך ארגוני.
כאשר הבינה המלאכותית מספקת רשימה קצרה של מועמדים מוסמכים ומאובחנים מראש, על סמך כישורים וניסיון, מנהל הגיוס כבר לא מתמקד בסינון הטכני.
במקום זאת, הוא יכול להקדיש זמן לראיונות להערכת התאמה לתרבות ארגונית, מוטיבציה ומיומנויות רכות מעודנות.
אלו הם תחומים שבינה מלאכותית מתקשה להעריך במלואם. הם מתמקדים בתרחישים מורכבים של פתרון בעיות ודינמיקת צוות.
מנהלי גיוס הופכים לשותפים מרכזיים בתכנון ובביקורת של תהליך הגיוס באמצעות בינה מלאכותית.
עליהם להגדיר את מדדי ההצלחה ולהבטיח שקריטריוני הבחירה של הבינה המלאכותית משקפים במדויק את צרכי התפקיד ואת האסטרטגיה ארוכת הטווח של הצוות, תוך הגנה פעילה מפני הטיה אלגוריתמית.
המומחיות שלהם מבטיחה שהכלים הטכנולוגיים מאתרים את הסוג הנכון של כישרונות.
תפקיד חברת ההשמה – ממיקור חוץ לייעוץ:
חברות ההשמה יעברו מתפקיד של מנועי מיקור חוץ בנפח גבוה לתפקיד של יועצי כישרונות מיוחדים.
הבינה המלאכותית הופכת את הסינון לאוטומטי, לאחר ששנים רבות הוא היה שירות הלחם והחמאה המסורתיים שלהם.
חברות ההשמה יפנו כעת זמן כדי להתמקד בבנייה ותחזוקה של קשרים עמוקים וארוכי טווח עם לקוחות ועם כישרונות פסיביים ונישתיים כאחד.
הן יהפכו למומחים שמוכרים את הצעת הערך המורכבת של המעסיק למועמדים מובילים.
היתרון התחרותי שלהן יהיה בתפקידים ניהוליים שבהם אינטואיציה אנושית וגישה לרשת הן בעלות חשיבות עליונה.
יתר על כן, הם ימנפו נתוני בינה מלאכותית כדי להפוך לאנליסטים של מודיעין כישרונות, ויציעו תובנות שוק אסטרטגיות ללקוחות, לרבות ייעוץ בנוגע למגמות שכר, תנועות כישרונות בקרב מתחרים ודרישות למיומנויות עתידיות. זהו תפקיד ייעוץ אסטרטגי החורג בהרבה מהשמה פשוטה.
במודל היברידי חדש זה, הבינה המלאכותית מטפלת בעבודה הטרנזקציונלית, ומשחררת את בני האדם להצטיין בעבודה הטרנספורמטיבית, לרבות תכנון אסטרטגי, בניית קשרים וקבלת החלטות ביקורתית ואמפתית.








