שיתוף

שוק העבודה שיווע לעובדים במהלך 2021, דבר שהציב בפני עובדים רבים מגוון רחב של הזדמנויות לחפש תעסוקה חלופית או לעשות הסבת מקצוע.

הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה המשיכה לדווח על עליות שיא בשיעורי הפרישה עד סתיו 2021, תופעה שזכתה לכינוי "ההתפטרות הגדולה".

מסקרים שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ בקרב עובדים וארגונים עולה. כי שחיקת העובדים הגיעה לרמות מאוד גבוהות, ובקרב מנהלים היא הגיעה לשיאים חדשים.

שחיקת מנהלים היא בעיה חמורה אף יותר, משום שלמנהלים יש את ההשפעה הגדולה ביותר על מידת המחוברות של העובדים לארגון ועל רמת המוטיבציה שלהם.

לשחיקה בעבודה יש הרבה מאוד גורמים פוטנציאליים, אבל נראה שהגורם שנחשב לתורם הבסיסי ביותר הוא, כאשר הדרישות בעבודה (ובעקבותיהן תרומתם של העובדים במקום העבודה), לא מהוות השלמה לחיים אישיים משגשגים.

במילים אחרות, עובדים רוצים שההשקעה שלהם בעבודה תקבל ביטוי בשיפור החיים האישים שלהם. וכאשר אין מתאם בין היקף ההשקעה בעבודה, לבין מה שקורה בחייהם האישיים, העובדים חשים תסכול ופגיעה במוטיבציה.

יתרה מכך, יש סבירות גבוהה לתחושת שחיקה בקרב עובדים שסובלים בחייהם האישיים. סביר להניח שמצב זה תמיד היה קיים במידה זו או אחרת, אבל בעקבות המהפך של העבודה מהבית, הגבול בין עבודה לחיים אישיים הופך מטושטש יותר מאי פעם.

בסקירת מדגם אקראי של 10,937 עובדים בארה"ב במשרה מלאה וחלקית, שנערכה על ידי גאלופ, עולה, כי גם עובדים שאינם מחוברים לארגון או מנותקים (רגשית) באופן פעיל ממקום עבודתם, הם ככל הנראה אלה שמחפשים באופן פעיל מקום עבודה חדש.

מהמחקר עולה, כי עובדים שבחייהם האישיים חשו שהם נאבקים או סובלים, היו בסבירות גבוהה פי שניים להחליף עבודה בהמשך השנה מאשר אלה שחשו שהם משגשגים בחייהם האישיים.

החוקרים של גאלופ מדגישים, כי ממצא זה מציב דרישות משמעותיות מהמנהלים בארגונים ויש לו השלכות משמעותיות עבור הארגון ברמת התוצאות העסקיות.

עוד עולה מהמחקר, כי הסבירות שעובדים שנאבקו או סבלו בחייהם הכוללים (כלומר בחייהם האישיים ובעבודתם) בחודש מרץ 2021, יעזבו את מקום עבודתם עד אוקטובר 2021 עמדה על כ-22%.

מנגד, הסבירות שעובדים שחוו שגשוג בחייהם האישיים ובעבודתם בחודש מרץ 2021 יעזבו את מקום עבודתם עד אוקטובר 2021 נאמדה בכ-12 אחוזים.

בכל סוגי העבודה, ענפים, תחומי עיסוק וכו, העובדים שחשו שגשוג בחייהם האישיים ובעבודה דיווחו על פחות שינויים במקום העבודה לעומת עובדים שנאבקו או סבלו.

המשמעות היא, שלרווחתם האישית של העובדים יש השפעה מהותית על התוצאות הפיננסיות של הארגונים, בעיקר בגלל עלויות הקשורות לתחלופת העובדים.

לדוגמה, על כל 1,000 עובדים שגוייסו לתפקידים בתחום הייצור או עובדים שעובדים מול לקוחות פרטיים, הפרשי התחלופה מייצגים 200 עובדים בשנה. אם מתרגמים את זה לכסף, בהערכה שמרנית, מדובר בהפסד של כ-3.3 מיליון דולר.

במילים אחרות, רווחתם האישית של העובדים משפיעה על המוניטין והמותג של הארגון. מהסקר של גאלופ עולה, כי כ-71 אחוזים מהעובדים שמסכימים מאוד שהארגון שלהם דואג לרווחתם האישית, מרוצים מאוד מהארגון שלהם כמקום עבודה, לעומת כ-12% בלבד מהעובדים (שמרוצים מאוד מהארגון שלהם כמקום עבודה), שאינם מסכימים מאוד עם הקביעה שהארגון שלהם דואג לרווחתם האישית .

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה