טבע האדם העובד

טבע האדם העובד

אתי רייכנשטיין, מנהלת טאנלט אקווזיסשן בחברת 'טבע' מספרת על האתגרים הנלווים לתפקידה הבכיר. על המסע שעברה בטבע עד להבנת ומיצוי תהליכי הגיוס ועל המסע שכולנו עוברים בכניסה לתפקיד חדש

שיתוף

"כשנכנסים לתפקיד חדש, ימי החסד במידה וקיימים חולפים די מהר. עלינו לייצר פתרונות לאתגרים הן בטווח הקצר והן בראייה המערכתית ארוכת הטווח." על כך תשוחח אתי רייכנשטיין, מנהלת טאנלט אקווזיסשן בחברת 'טבע' בהרצאתה "אסטרטגיה תוך כדי תנועה" בכנס הגיוס השנתי 2016 שיתקיים ב- 30 במאי בכפר המכביה.

במסגרת ההרצאה תשתף רייכנשטיין מהמסע האישי שלה מרגע הכניסה לחברת 'טבע', וכן תנתח את נקודות ורגעי המפתח בבניית אסטרטגיית גיוס והוצאתה לפועל, תוך מענה לצרכיי היומיום.

המסע של רייכנשטיין לתפקיד מנהלת טאנלט אקווזיסשן ב'טבע', מתחיל בשיחת טלפון שקיבלה בהיותה בחופשת לידה. "הייתי באמצע החלפת חיתולים כשקיבלתי את הטלפון שבישר לי כי חברת טבע מחפשת מנהל לתפקיד. מאחר ושמעתי על המשרה הזו עוד בהיותי בהריון, הבנתי עד כמה קשה לאייש בהצלחה את התפקיד המאתגר וכמה מיומנויות הוא מצריך."

בהגעתה לחברת 'טבע' הבינה רייכנשטיין עד כמה התפקיד מיוחד ומורכב. כניסה לתפקיד היא שלב קריטי בבנייה וההתמקמות בתפקיד וזה משפיע מאוד על המשך העשייה והביצועים.

ממה נובעת מורכבות תהליך הגיוס והקליטה ב'טבע'?

"חברת טבע הרבה יותר גדולה ממה שחושבים. מדובר בחברה שעשתה מהפיכה עולמית בתעשיית הפרמצבטיות, אין חברה דומה לה בישראל.
המטה הגלובלי של החברה יושב בארץ, מה שהופך אותנו לעובדים בשוק מאוד בעייתי, כיוון שהמטה המרכזי של חברות גלובליות אחרות בישראל, קטן לעומת המטה של טבע. כשרוצים לגייס לתפקיד גלובלי בטבע אין כמעט מועמדים מתאימים בישראל. כמה חברות ישראליות עם מטה גלובלי אמיתי יש בארץ? יש הרבה חברות ישראליות בינלאומיות או רב לאומיות אבל לא הרבה חברות שפועלות באופן גלובלי מלא. לצידן יש חברות גלובליות עם מרכזים או אתרים בישראל ומכאן כאשר אנחנו מחפשים מועמדים שבצעו תפקידים גלובליים השוק מאוד מוגבל. לצד זה תעשיית הפארמה מאוד מצומצמת, יש חברות SU, יש נציגויות של החברות הגלובליות אבל התעשייה יחסית מקטנה. בנוסף, תהליך הקליטה מורכב בטבע, החברה ענקית ומורכבת ולוקח זמן ללמוד אותה ובעיקר ללמוד את התרבות."

כיצד התמודדת עם אתגרי התפקיד?

"תפקידי הקודם כ "Head of EMEA Talent Acquisition" בחברת 'ריטלקס' סיפק לי כלים רבים להבנת תהליכים במערכת גלובלית. כיוון שהמערכת שם היתה מסודרת, למדתי והבנתי במהירות את העבודה, ישנם תהליכים גלובליים אבל התפקיד של מנהל האזור היא תמיד לבחון מה נכון ברמה המקומית הן בהתאמה לשוק העבודה והן לתרבות המקומית."

מהם תחומי האחריות ותפקידייך כמנהלת טאלנט אקווזיסשן ?

"במסגרת התפקיד אני מדווחת לשני מנהלים. האחד מנהל הגיוס הגלובלי שיושב בארה"ב ומוביל את כל האסטרטגיה של הגיוס והמנהלת השניה היא סמנכ"לית משאבי אנוש של טבע בישראל שמובילה את כל אסטרטגיית משאבי האנוש של החברה בארץ. כך למעשה אני נדרשת לשלב בין שתי האסטרטגיות בתוכניות העבודה שלי. התפקיד הוא אסטרטגי – לחברת 'טבע' 7000 עובדים בישראל ב- 9 אתרים.

עם כניסתי לתפקיד התמקדתי באבחון ארגוני, למידת המצב הקיים ומודלי העבודה. לכל ארגון יש את התרבות שלו ומה שנכון לו לאו דווקא מתאים לארגון אחר. המהלך המרכזי היה לעשות מעבר ממקום תפעולי למקום אסטרטגי שמביא ערך משמעותי לעסק ומספק מומחיות בעולם הגיוס– להכניס פנימה ולתת את התוכן. יש המון פרדיגמות שנדרשנו לשבור – לדוגמה: בעבר האבחון נעשה בעיקר על בסיס ראיונות של פונקציות ב HR וכיום נעשה על ידי צוות הגיוס שהם המומחים לאבחון מועמדים. צוות המגייסים הם מומחים בלעדיים לכל נושאי הגיוס ומחזור חיי משרה, מרגע שעולה הצורך העסקי ועד לסגירת המשרה. זה שינוי תפיסה של אחריות כוללת לתהליך הגיוס.

לקחתי על עצמי בתפקיד שתי משימות: להבין מי הלקוחות ולבנות מודל שיענה באופן מיטבי על הצרכים וחווית הלקוח ובנוסף, לבנות את היכולות בצוות ולהפוך אותם למומחי תוכן.
טבע נמצאת כרגע בשינוי ואנחנו חלק מהשינוי הן בהיבט התרבותי, התפיסתי ותהליכי העבודה ועלינו כמרכז מומחיות להוביל את השינויים. ברמה הפרקטית שלנו כמערך גיוס ישנו שינוי בתפיסת העבודה, בהיכן המומחיות באה לידי ביטוי וכן ביכולת להשפיע. המיינדסט הוא Full accountability כשבסוף הכל מתכנס לתוכנית ברורה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה