גל התאגדויות עובדים בחברות הביטוח

גל התאגדויות עובדים בחברות הביטוח

גל ההתאגדויות בענף הביטוח נמשך. גם עובדי שלמה ביטוח התארגנו בהסתדרות

שיתוף

בהמשך להתאגדויות העובדים בחברות הביטוח הענקיות כלל, מגדל, הפניקס, AIG, מנורה ושירביט, כיום ההסתדרות הודיעה כי גם עובדי חברת 'שלמה ביטוח' התאגדו בהסתדרות.
בתום מהלך שנמשך מספר חודשים, הושלמה היום (ה') התארגנות עובדי חברת הביטוח שלמה בהסתדרות. למעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, חתמו כבר על טפסי ההצטרפות לארגון היציג. 
במכתב ששלח לפני זמן קצר מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר, למנכ"ל שלמה ביטוח אורי אומיד, קרא לו סטינגר להכיר ברצונם של העובדים ולפתוח עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים במו"מ כן וענייני. זאת במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים. במכתב הוסבר כי מהלך ההתאגדות בהסתדרות, שנמשך כאמור מספר חודשים, הגיע לאור רצונם של עובדי שלמה ביטוח לשפר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. 
בחברת הביטוח שלמה, השייכת לקבוצת שלמה – מחברות האחזקות הגדולות במשק, מועסקים כ-140 עובדים. מטה החברה ממוקם בקריית אריה בפתח תקווה.

מהו ארגון עובדים?

ארגון עובדים הוא גוף המוסמך לפי חוקי העבודה לייצג עובדים בפני מעסיקם. חוקי מדינת ישראל אינם מגדירים מהו ארגון עובדים, אך בית הדין הארצי לעבודה קבע כללים מנחים שצריכים להתקיים בארגון על מנת שיוכר כארגון עובדים כגון: קיום של קבע, תקנון, חברות אישית ורצונית, ייצוג עובדים שכירים בעיקר, ועוד. בישראל קיימים 4 ארגוני עובדים כלליים, המייצגים עובדים ממגוון תחומים במשק: הסתדרות העובדים הכללית החדשה, הסתדרות העובדים הלאומית (ה.ע.ל), כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי, מען. בנוסף, קיימים ארגונים עובדים שמאגדים קבוצות מסוימות של עובדים, כגון הסתדרות או ארגון המורים, ארגון הרופאים, הסתדרות האחיות – ועוד. ארגון עובדים יציג – ארגון העובדים המייצג את העובדים לצורך חתימה על הסכם קיבוצי.

מהן סמכויות ארגון העובדים?

בסמכויות ארגון העובדים להיכנס למקום העבודה במטרה לקדם את זכות ההתארגנות, או את ענייני העובדים – בהתחשב בצורכי העבודה ובצנעת הפרט, לחתום על הסכם קיבוצי עם מעביד או ארגון מעבידים, לייצג עובדים בפני בית הדין לעבודה, ולהגיש תביעות שונות בעניינם. 

עובדי שלמה ביטוח מצטרפים לשאר חברות הביטוח הגדולות בישראל המאוגדות בהסתדרות, בחלקן העובדים כבר נהנים מהסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם. בין החברות ניתן למנות את כלל, מגדל, הפניקס, AIG, מנורה-מבטחים ושירביט. 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מברך את החלטת עובדי שלמה ביטוח להתאגד בהסתדרות ולהיות מעורבים יותר בהליך קבלת ההחלטות בחברה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה