נקודת התורפה של המנהלים: מחסור בחשיבה עסקית

נקודת התורפה של המנהלים: מחסור בחשיבה עסקית

אם כבר מחליטים לשלוח את המנהלים החדשים להכשרה, היא תהיה רק בתחום מיומנויות ניהול. מה באשר לחשיבה העסקית הרחבה הנדרשת להצלחת הארגון?

שיתוף
ישראל יוגב

ישראל יוגב

רבות דובר על חשיבות הדרכת מנהלים, בעיקר מנהלים חדשים. ישנם קורסים ותכנים רבים המלמדים מנהלים אלה מיומנויות ניהול, אך מעטים הארגונים שגם משכילים להעניק להם כלים לחשיבה עסקית וכוללת. להיעדר הכשרה כזאת ישנן השלכות משמעותיות על הארגון.

ישראל יוגב, מנכ"ל משותף בחברת יישום אנשים ותוצאות, ירצה בכנס GlobalHR שיערך ב-15 בספטמבר. בראיון לקראת הכנס הוא מספר על ההרצאה שיישא, במרכזה הידע וההבנה העסקית ההכרחיים כיום אצל מנהלים על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות.

מהי נקודת התורפה של המנהלים כיום, בעיקר של המנהלים החדשים הממונים?

ישראל יוגב: "נקודת התורפה היא שיש הרבה מאוד ידע מקצועי, אך מעט מאוד ידע והבנה עסקית. מנהל פיתוח בחברת הייטק הוא בוודאי מוביל בתחומו, אך כעת הוא ממונה על הרבה כסף ועל תקציבי פיתוח. חוסר ההבנה או חוסר ההיכרות שלו עם התחום גורם לו לא לקחת חלק ביכולת החברה להרוויח, וזהו הפסד רב עבורה".

מדוע ארגונים אינם מעניקים למנהלים הכשרה מספקת בתחום העסקי, אלא משקיעים יותר בנושא מיומנויות ניהול צוות?

"מפני שהמודעות היא לא גבוהה מספיק. מובן מדוע יש צורך במיומנויות הניהוליות הטריוויאליות, והמיומנות העסקית היא מובנת מאליה פחות. אם אין לחץ או מהמנהלים עצמם או מהדרג הבכיר, אז לא עושים. קל יותר ללכת על הידוע, פיתוח המיומנויות הרכות. לא שמים על זה את הדגש ובאופן טבעי פחות מבינים וחוששים ממנו, ופחות מתעסקים".

מהן ההשלכות לכך שאין הכשרה מספקת בנושא?

"בסופו של דבר זה מתבטא בשורה התחתונה, ברווח. מנהלים שלא מבינים את הצד העסקי קודם כל מקבלים החלטות פחות טובות, ושנית קשה להם יותר להבין את האסטרטגיה שהנהלת החברה מחליטה עליה. כשההנהלה מחליטה על אסטרטגיה ואין הבנה מדוע הוחלט דווקא על הכיוון הזה, קשה יותר ליישם את ההחלטות. כדי שיהיה קל ליישם אותן יש צורך להבין אילו אילוצים ואילו שיקולים נלקחו בחשבון. קשה לראות זאת מהזווית הצרה. כך שהיישום הוא טוב פחות, וזה משפיע על שורת הרווח של הארגון.

"כשמנהל אינו מבין את הצרכים של החברה, הוא דוחף לעשות דברים שנמצאים פחות בציר המרכזי של הארגון – ומבקש לעסוק בנושאים הנוחים לו יותר. וכל מנהל משפיע על התוצאה הסופית, כשהתוצאה היא אוסף כל ההשפעות – הקטנות של מנהלים זוטרים והגדולות של הבכירים.

"מובן שהראייה העסקית הרחבה תורמת גם לתקשורת עם מחלקות אחרות. כשאין ראייה רחבה, סיוע ושיתוף פעולה עם מחלקות אחרות נתפס כמשימה שמפריעה ואינה נוחה להתנהלות השוטפת. וגם כאן תהיה השפעה על שורת הרווח של הארגון".

משתתפי הכנס ירכשו כלים שיהוו פתרון לבעיה זו. "יישום אנשים ותוצאות" הינה זכיינית של שלוש חברות בינלאומיות בתחום, שפיתחה משחקי עסקים, הנותנים מענה בתחום הניהולי-עסקי באמצעות שיטת הדרכה התנסותית. בשיטה זו נערכת סימולציה בה המשתתפים מנהלים עסק, דרכה הם לומדים את חשיבות הראייה העסקית בניהול.

 בואו לפגוש את ישראל יוגב ומרצים בכירים נוספים בכנס GlobalHR. לחצו כאן לפרטים 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה