המיומנויות הרכות של העובדים מעלות את הפרודוקטיביות שלהם ב- 20%

המיומנויות הרכות של העובדים מעלות את הפרודוקטיביות שלהם ב- 20%

עד כמה חשובות באמת המיומנויות הרכות של העובדים? מסתבר שחשובות מאוד

שיתוף
מיומנויות רכות

מיומנויות רכות

היכולת לתקשר, להוביל, לשכנע, ולהתמיד מתגלות כחשובות יותר ויותר בחברות שבהן העבודה הינה בצוותים ובדיסציפלינות שונות.

מחקרים מראים, כי עבור עובדים המשלבים יכולת טכנית עם מיומנויות רכות יש יותר הזדמנויות עבודה, והם זוכים לעליה בשכר.

המיומנויות הרכות של העובד מתייחסות לאופי שלו, לאמפתיה שלו כלפי אחרים, לסובלנות שלו, ליכולת שלו לעבוד בצוות, וכד'. אם עד לפני מספר שנים המיומנויות הרכות נחשבו לתוספת נחמדה יותר מאשר לערך עליון, כאשר ערכי העל היו הכישורים הטכניים, כיום אין ספק כי הן מהוות חלק מארסנל הכישורים של המועמד ואין להתעלם מהן.

כעת, מחקר חדש שנערך בהודו מראה, כי המעסיקים גם נהנים מכוח עבודה בעל מיומנויות רכות איכותיות. במחקר נמצא כי עובדי מפעל טקסטיל בהודו אשר לקחו קורס בקידום אישי היו ב- 20% יותר פרודוקטיביים מאשר עובדים שלא קיבלו הכשרה. המחקר נערך ע"י צוות של כלכלה ופרופסורים לעסקים באוניברסיטת הרווארד, קולג 'בוסטון, ואוניברסיטת מישיגן.

המחקר שלהם כלל ניסוי בשטח של חמישה מפעלים ליצירת ביגוד בדרום הודו. כמעט 3,000 עובדים נכנסו להגרלה כדי להשתתף בקורס בן 80 שעות, שנועד לספק לעובדים (בעיקר נשים בשנות ה -20 לחייהן) כישורי חיים וחינוך כגון ניהול זמן, תקשורת, פתרון בעיות ואוריינות פיננסית.

1,087 העובדים שזכו בהגרלה ונרשמו לקורס הפכו להיות פרודוקטיביים עוד לפני שהשלימו את כל השיעורים. הדבר נמדד לפי כמות היצירות שהם יצרו בקו המפעל, על ידי ביצוע משימות פשוטות ביעילות רבה יותר, ובגלל שהם הוקצו משרות מורכבות יותר. העובדים שסיימו את הקורס היו טובים יותר ב -11% יותר מאשר לפני הקורס, וב -20% יותר פרודוקטיביים מקבוצת הביקורת שלא לקחה את הקורס.

הנשים שסיימו את ההכשרה במחקר אמרו כי סביר שיבקשו הכשרה נוספת, שתאפשר להן להשתלט על פרויקטים קשים יותר. כיוון שהן לקחו קורסים של הגדרת מטרה, הם הפכו ממוקדות יותר והגדילו את הרווחים שלהן כדי לחסוך לעתיד. עובדים אחרים בקווי הייצור שלהן שלא לקחו את הקורס הפכו אף הם פרודוקטיביים יותר, כיוון שהם למדו מהנשים שלקחו את השיעורים.

עם זאת ולמרות הפריון המוגבר, הרווחים המוגברים לא זרמו חזרה לעובדים. שכרם עלה רק ב -0.5%, בין השאר משום שלא היתה להם דרך להוכיח את כישוריהם החדשים למעסיקים אחרים.

בעוד שהקולגות ובני משפחותיהם של העובדים שלקחו את הקורס עשויים להפיק תועלת מרכישת מיומנויות חדשות בטווח הארוך, בטווח הקצר, הנהנים העיקריים היו בעלי מפעלים ובעלי מניות החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה