הזוחלים הכריזו על שביתת עבודה

הזוחלים הכריזו על שביתת עבודה

סכסוך עבודה הוכרז ב-Caterpillar Inc, התאגיד האמריקאי הגדול ביותר לייצור ושיווק מנועים וציוד מכני הנדסי

שיתוף
סכסוך עבודה
סכסוך עבודה

במפעלי החברה בג'ולייט (שבמדינת טנסי) הוכרז סכסוך עבודה, שיכנס לתוקף היום (ג'), שכן היום פג תוקפם של הסכמי העבודה של 800 עובדי המפעל. במהלך סוף השבוע האחרון התקיימו דיונים בין ההנהלה לנציגי הוועד במטרה לנסח חוזי עבודה לשש השנים הבאות, אולם הצדדים לא הגיעו לכדי הבנות. 

דובר מטען החברה מסר כי: "מפעלי החברה ימשיכו לעבוד והחברה תעמוד בהתחייבויות שלה כלפי ציבור הלקוחות בלי כל קשר לשביתה." לדבריו, ההנהלה מצרה על השביה אולם היא ערוכה להמשיך ולעמוד בהתחייבויות שלה גם אם העובדים יתפטרו בעקבות המשבר.

אולם בעוד שההנהלה מפגינה קור רוח לנוכח המשבר ומשדרת לציבור הלקוחות, למשקיעים ולמשק כולו מסר של business as usual, העובדים השובתים מעבירים לתקשורת מסר אחר לגמרי. נציג ועד העובדים ציין בפני התקשורת אירוע שהתרחש לאחרונה, כאשר הנהלת קטרפילר לא הצליחה להגיע להבנות עם מאות העובדים שלה שהועסקו במפעל רכבים בקנדה וההנהלה נאלצה לסגור את האתר. בעקבות סכסוך העבודה שהוביל לסגירת האתר צנחו מניות החברה ב-1.9%.

800 עובדי המפעל מיוצגים על ידי הארגון לעובדי המכניקה Anternational Association of Machinists. מהארגון נמסר כי ההנהלה מתקשה וצפויה להמשיך ולהתקשות בעתיד בגיוס עובדים בענף המכונאות בצפון אמריקה ולכן, באם היא תאבד את 800 עובדי המפעל בג'ולייט, תהיה לכך השפעה על הישגי החברה בטווח הקצר כמו גם בטוח הארוך.

קטרפילר, שמשרדיה הראשיים ממוקמים במדינת אלינוי, נחשבת ליצרן החזק ביותר בעולם לציוד לבנייה, כרייה, מנועי דיזל ומנועי גז טבעי וכן טורבינות גז תעשייתיות. החברה מעסיקה למעלה מ-150,000 עובדים ברחבי העולם.

קטרפילר היא חברה ציבורית ומניית החברה היא אחת משלושים המניות המרכיבות את "מדד מניות התעשייה של דאו ג'ונס".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה