שיתוף

לוחות הזמנים הגמישים, היכולת לעבוד מכל מקום, והעובדה שאין צורך לנסוע לעבודה ולבזבז זמן בפקקים הם בין היתרונות המובילים עבור עובדים בכל הנוגע לעבודה מהבית.

עם זאת, בסקר שנערך בקרב עובדים בארה"ב עלו גם כמה חסרונות שיש לעבודה מהבית, מנקודת ראות העובדים. מדובר בחסרונות שארגונים ועובדים כאחד נדרשים להתמודד איתם.

ראשית, משתתפי הסקר נשאלו האם הם חוששים ממצב בו המנהל הישיר לא יראה את תרומתו של כל עובד וכתוצאה מכך לא ימליץ עליו לקידום שהעובד רוצה בו.

כ-33% ממשתפי הסקר אמרו כי הם לא בטוחים שהם חשים כך. כ-24% מהמשיבים בסקר אמרו כי הם לא מסכימים לגבי קביעה זו כלומר הם לא חשים כך, וכ-11% אמרו כי הם לחלוטין לא מסכימים עם קביעה זו כלומר הם לחלוטין לא חשים כך.

מנגד, כ-24% אחרים אמרו שהם כן מסכימים עם קביעה זו, כלומר הם כן חשים כך, וכשמונה אחוזים אמרו כי הם מסכימים מאוד עם קביעה זו.

שאלה אחרת שנשאלו משתתפי הסר היא האם הם רואים קושי בקיום שיחה עם עובדים אחרים או עם מנהלים, האם הם רואים קושי בהעלאת שאלות קשות למנהלים, והאם בעת שהם עובדים מהבית יש להם קושי בכל הקשור להבעת חששות ודאגות והעלאתם בפני המנהל הישיר, לעומת מצב בו העובדים עובדים מהמשרד.

כ-34% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם לא בטוחים אם אכן קשיים אלה מתקיימים, כ-20% אמרו כי הם מסכימים עם קביעה זו, וכששה אחוזים אמרו כי הם מסכימים מאוד עם קביעה זו.

מנגד, כ-26% אמרו כי הם לא מסכימים עם קביעה זו וכ-14% אמרו כי הם מאוד לא מסכימים עם קביעה זו.

המשמעות היא כי מהסקר עולה, שעבור רוב העובדים, שיחות על בעיות ונושאים רגישים, באמצעות הזום נתפסו כהתפתחות חיובית.

ולמרות כל היתרונות של עבודה מרחוק, נראה שעדיין יש לה מתנגדים. יכולות אמנם להיות סיבות טכניות או בטיחותיות מאחורי ההתנגדות לעבודה מהבית.

אבל נראה כי המכשול העיקרי הוא פשוט ההתנגדות לשינויים וחוסר היכולת להפנים אותם, בדומה לשינויים ארגוניים רבים אחרים.

מהסקר עולה, כי יותר מ-50% מהארגונים שטרם משבר הקורונה לא הונהגה בהם מדיניות של מקום עבודה גמיש, או שכלל לא אימצו את מודל העבודה מהבית, ציינו את הסיבה להתנגדותם למעבר לעבודה מהבית לצמיתות כמדיניות ארוכת השנים של החברה.

כלומר, העובדים או המנהלים או שניהם גם יחד, לא רגילים לנושא של עבודה מהבית.

ומצד המנהלים, מנהלים שהשתפו בסקר טענו כי הם חוששים שהתפוקה והמיקוד של העובדים מהבית יפחתו, משום שהם למעשה עובדים במקומות שהם לא רשמיים (בניגוד למשרד).

סוג אחר של חשש שהועלה בסקר על ידי המנהלים הוא, שברגע שהעובדים לא עובדים באותו מיקום פיזי, קיים חשש ללכידות הצוות וחשש נוסף הוא שהתרבות הארגונית תסבול מכך.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה