גיוס כישרון נדיר לארגון

גיוס כישרון נדיר לארגון

אם אתם רוצים לגייס את אותם כישרונות נדירים שישנו את המשחק בחברה שלכם, אתם לא יכולים להסתפק בשיטות הגיוס הרגילות

שיתוף

מנהלי גיוס מנסים בכל כוחם למצוא את האדם שישנה את המשחק – ולגייס אותו. הם רוצים את החדשן האולטימטיבי, זה שמכונה בחוגי המגייסים "סנאי סגול". אנחנו קוראים לו חד קרן, ובכל מקרה מדובר בחיות שלא סביר שתיתקלו בהן כך סתם ברחוב.

משני המשחק הם אותם אנשים נדירים, מוכשרים באופן קיצוני ולעתים קרובות בעלי תערובת מגוונת של יכולות: השכלה, סמכות וניסיון. עם זאת, מדובר באנשים שמאתגר לנהל כיוון שלרוב אינם נתפשים כשחקנים קבוצתיים. הם יכולים להשתלב בקלות רבה יותר אם הצוות כולו מבין את המאפיין הזה לפני שהם מגיעים, ומוכן לתוספת הבלתי קונבנציונלית. ייתכן גם שהכישרונות הנדירים יהיו מצוידים במידה מוגזמת של תחושת חשיבות עצמית, כך שמנהלי הגיוס יצטרכו להיות מוכנים ליותר מקצת יהירות גלויה – גם אם מקורה עשוי להיות מחסור בביטחון עצמי חברתי.

דיוויד דמרסק, שותף ויועץ חיפוש מועמדים בחברת Tyzack Partners, כותב בטור ב-HR Magazine שתקופות מיתון הן סיבה לביקוש הגדול למועמדים מסוג זה. קשיים פיננסיים או עסקיים יצרו שפע של כישרונות זמינים, בעוד ייתכן שיש עושר של מועמדים בעלי התערובת הנכונה של כישורים, התאמה תרבותית וניסיון, מנהלי גיוס הופכים יותר ויותר דקדקנים בנוגע לאיכות האנשים שהם רוצים.

אפשר להבין למה מנהיגי עסקים רוצים למלא חללים חסרים באמצעות משני המשחק האולטימטיביים, אבל שיטות הגיוס הרגילות אינן מתאימות בדרך כלל למציאת העובדים המוכשרים האלה. לעתים ארגונים נתלים במאפיינים שמתאימים פחות לגיוס חדי קרן. ייתכן למשל שאין ליצורים הנדירים הללו תואר אקדמי.

גישה המבוססת על השראה

גישות מסורתיות לגיוס חסרות לעתים קרובות את מידת החדשנות הנדרשת ללכידת העניין של חדי הקרן או הסנאים הסגולים. במקום שמשאבי האנוש יתמקדו בגיוס המבוסס על התאמה, הגישה צריכה להיות כזאת המבוססת על השראה.

שאלת מפתח שעל מנהלי גיוס לשקול היא אילו תוצאות יוצאות דופן ומפתיעות הם רוצים להשיג, ואז מי יכול לספק אותן. שאלה כזאת פותחת השקפה רחבה הרבה יותר על התהליך, והמגייס מקבל בקלות רבה יותר אנשים שבאופן רגיל לא היה שוקל כלל את מועמדותם לתפקיד.

מנהיגי עסקים שרוצים לגייס כישרונות מהסוג הזה צריכים להבין מה מושך אותם. משני משחק יודעים מה הם רוצים והיכן הם רצים להיות. חבילה פיננסית משתלמת והזדמנויות להתפתחות בקריירה הן לעתים רחוקות מה שמכריע את העסקה. האנשים האלה בדרך כלל דורשים שירדפו אחריהם והם שווים את זה כי הם יכולים לשנות מהיסוד כיוון, ביצועים ורווחיות של חברה – לטובה. כדי לגייס אותם נדרש חיפוש כישרונות מופרע במקום שיטות הגיוס הרגילות.

בואו לשמוע עוד ולהרחיב את הידע שלכם בכנס מנהלי הגיוס. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה