אימוץ תהליכי שיווק בתפקידי משאבי אנוש

אימוץ תהליכי שיווק בתפקידי משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש משתתפים בתחומים רבים בארגון ויש להם נגיעה בתחומי אחריות רבים. בנוסף לכך הם מהווים גם שותף עסקי לחברה ומשתלבים יותר ויותר בהחלטות אסטרטגיות

שיתוף

בין תהליכי השיווק שמנהלי משאבי האנוש מאמצים: לימוד קהל היעד, שילוב קמפיינים ואיחוד אסטרטגיות, וכך זה מתבצע:

לימוד קהל היעד

בדיוק כפי שלאנשי שיווק יש הבנה עמוקה של קהל היעד שלהם, הם לומדים את הדמוגרפיה שלהם, את העמדות וההתנהגויות, כך גם על מנהלי משאבי אנוש ללמוד את העובדים שלהם. החל מעובד בודד דרך צוותי עובדים ועד המנהלים בחברה, על העוסקים במשאבי האנוש להכיר את כולם באופן אישי.

זה מתחיל בלמידה על אופי העובד, תרבותו, מה מניע אותו ומהן מטרותיו. מה מדאיג את העובד, מה מתגמל אותו ומה הוא שואף להשיג לעצמו. מובן שהתשובות לשאלות אלו משתנות מעובד לעובד וממנהל למנהל.

יש להשתמש בידע זה כדי למקד תכניות פיתוח, תגמולים והטבות לעובד ספציפי או לקבוצת עובדים ממוקדת. גם את תכניות ההכשרה והפיתוח ואת הדרכים להעביר אותן יש להתאים לפי אופי וכישורי העובדים והמנהלים.

שילוב קמפיינים

משווקים יודעים שאם הם רוצים לקבל את מלוא תשומת הלב של הקהל שלהם, עליהם להשתמש ביותר משיטה אחת. קמפיין לא יכול להצליח באמצעות ניוזלטר במייל בלבד, או באמצעות פרסום בלעדי באתר האינטרנט של החברה. משווקים עושים שימוש בשילוב של אמצעי התקשורת לצורך העברת המסרים שלהם. הם משתמשים בווידאו, בתמונות, באתרי אינטרנט שונים, במדיה חברתית ועוד. כאשר הקו המנחה הוא שהשיווק הטוב ביותר הוא ויראלי. כנ"ל לגביי מנהלי משאבי האנוש.

על מנת להגיע לעובדים ולרתום אותם כמו גם ליצור מעורבות של ממש, אין די בהעברת המסרים בחברה באמצעות אימייל בלבד. עובדים רבים בעיקר מבני דור המילניום, מעדיפים שימוש בנייד על פי המחשב, כך שהמסרים שיועברו אליהם באמצעים סלולריים יהיו האפקטיביים ביותר.

אנשי משאבי אנוש אם כך, יכולים להעביר את המסרים באמצעות אפליקציות מתאימות לנייד, בפורומים אינטרנטיים של העובדים, באמצעות תמונות וסרטוני וידאו להמחשת המסרים שיועברו באימיילים ויועלו אף לאתר החברה. גם בעמודי הפייסבוק והלינקדאין של החברה יש לעשות שימוש לכך.

איחוד אסטרטגיות ובחינתן

משווקים רוצים להפוך את תהליך הקנייה קל ופשוט ללקוחות. וכמו משווקים גם אנשי משאבי האנוש שואפים לפשט את התהליכים עבור העובדים והמנהלים בחברה. כאשר משאבי האנוש ממתגים את חווית העובד, ההשתתפות בתכניות הבאות הופכת להיות מקיפה ורבה יותר.

על מנת לרתום את העובדים לתכניות החברה, למשימות, לפרויקטים, לתכניות ההכשרה, לקורסים, לפעילויות גיבוש וכד', על אנשי משאבי האנוש לשלב את כלל האסטרטגיות לצורך אופטימיזציה.

עובדים לא צריכים לדפדף בין אתרים ומיילים שונים על מנת לקבל את המידע לידיהם, עליהם לדעת שכלל המידע החיוני נמצא בכל אתר ופלטפורמה אליה הם יכנסו. לכן את כל המידע "השיווקי" יש לרכז בכלל האמצעים הווירטואליים.

בהמשך לפרסום המידע יש לבצע מדידה באמצעים אנליטיים על מנת לוודא שהמידע אכן מועבר בצורה אפקטיבית ואופטימלית לקהל היעד.

אנשי משאבי אנוש יכולים לעקוב אחר נתוני הצפייה והכניסה לאתרים השונים ולמקורות המידע ובהתאם לתוצאות לשפר את התהליכים כל הזמן. בכך הם יבטיחו את נגישות המידע לעובדים ולמנהלים בחברה ובהמשך לכך את מעורבותם. תמיד חשוב לבחון את האמצעים ולחשוב כיצד ניתן לעשות טוב יותר ובאילו דרכים ניתן לייעל את התהליכים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה