שיתוף

העולם העסקי בארה"ב גילה כבר לפני כמה שנים את עוצמתו של בלוג חברה. יותר ויותר חברות מכל הגדלים, הענפים ותחומי העיסוק, מבינות את יכולתו של בלוג כזה להגביר את נוכחותה הדיגיטלית של החברה ברשת. וככל שהבלוגים תופסים תאוצה ככלי שיווקי, כך גוברת גם תופעת הקמת הבלוגים לצורך גיוס עובדים. יש חברות שמקימות בלוג ייעודי לנושא גיוס עובדים, ואחרות מוסיפות מדור דרושים וקריירה בתוך הבלוג הכללי.

מדור זה (כמו גם הבלוג הייעודי) משמש לאיתור מועמדים מוכשרים וגיוסם, בהם כאלה שכלל לא חיפשו עבודה מלכתחילה. כמו כן משמש מדור הקריירה בבלוג ככלי לבידול החברה בקרב מועמדים פוטנציאלים, והגדלת החשיפה של החברה; כמו גם חשיפת יתרונותיה והסיבות להגיש מועמדות, בפני ציבור גדול של אנשים העוסקים בתחום הפעילות שלה.

בארץ, לעומת זאת, זה עדיין לא קורה. משיחות עם מנהלי משאבי אנוש בארץ עולה, כי רוב החברות מעדיפות להתמקד ברשתות החברתיות, בשיטת חבר מביא חבר, ובאתרי "דרושים". הסיבה המרכזית לכך היא בדרך כלל המורכבות הרבה של הקמת בלוג כזה, כמו גם המשאבים שיש להשקיע בו וההשקעה בתכנון המסרים והתכנים.

יתרונותיו של בלוג חברה לעומת כלי תקשורת

יש חברות שמעדיפות ליזום כתבות בעיתונים ובאתרי החדשות הכלליים. לסוג זה של פרסום יש שני חסרונות לעומת בלוג חברה: ראשית, לחברה אין שליטה על מה שמתפרסם בסופו של דבר, ושנית, מכתבה שמתפרסמת בכלי תקשורת עצמאי לא ניתן להפנות את המעוניינים לטופס הגשת המועמדות של החברה.

אין ספק שתנאי השטח שהצמיחו את מדורי הדרושים בבלוגים של החברות האמריקאיות, שונים מאוד מאלו שקיימים בישראל. בשל החוקים הנוקשים בארה"ב, מנהלי משאבי האנוש האמריקאים מוגבלים יותר מעמיתיהם הישראלים באפשרויות לפנות למועמדים פוטנציאלים. לכן פתרון הבלוג לאיתור עובדים נסק מהר יותר בארה"ב.

אלא שלמרות שבישראל המגמות מתעכבות אחרי אלו האמריקאיות, הרי שבסופו של דבר, הסנוניות הראשונות נוהגות לחצות את האוקיינוס ומסגלי החידושים הנלהבים מביאים לכאן את כל מה שקיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

איך לאתר את המועמדים הרצויים

אחת הסוגיות החשובות בנושא גיוס מועמדים פוטנציאלים באמצעות בלוג חברה היא, איך לנצל את פלטפורמת הבלוג בצורה מקסימלית, באופן שתביא אל החברה כישרונות, שכאמור, לא יגיעו אליה בדרכים אחרות.

ראשית, מה לא לעשות: פירסום מודעת דרושים רגילה בבלוג, או אפילו תיאור טכני של המשרה והכישורים הנדרשים לה (בדומה לזה של אתרי פירסום משרות) לא יביא כל תועלת, ויחמיץ לחלוטין את כל היתרונות הטמונים בבלוג. אז מה כן? איתור מועמדים באמצעות בלוג חייב להתבצע כך שהוא ימשוך אליו גם מועמדים שלא מחפשים עבודה, ולכן כאלה לא יחפשו את מודעות הדרושים הרגילות.

תפקיד הפוסט בבלוג "דרושים"

תפקיד הפוסט הוא למשוך אליו קוראים מתחום העיסוק שאליו מעוניינת חברה לגייס עובדים. ככל שיגיעו יותר קוראים, כך תגדל החשיפה הדיגיטלית של החברה בפני עובדים פוטנציאלים ולכן גם תגדל יכולת הבחירה שלה.

נושא הפוסט בבלוג דרושים

נושא הפוסט צריך לתאר חדשות חיוביות שהתרחשו בתקופה האחרונה (שלפני פרסום הפוסט), במחלקה שאליה מגייסים. זה יכול להיות זכייה בפרויקט, הכרזה או השקה של מוצר חדש, מערכת חדשה שהחברה מתחילה לשווק, זכייה בפרס כלשהו, או כל חדשה טובה אחרת שיכולה לעניין את המועמדים הפוטנציאליים

מבנה: תוכן וצורה

כל פוסט בבלוג כזה חייב להיות כתוב כמו כתבה חדשותית או כתבה במגזין אונליין. כלומר, קצר, ואטרקטיבי מבחינת התוכן והעיצוב. הוא צריך להות כתוב כמו כתבה לכל דבר, כולל תמונת אווירה הקשורה למחלקה שאליה מגייסים. כדי שהפוסט ימשוך כמה שיותר קוראים ויעניין אותם מספיק כדי לקרוא אותו עד תומו, צריכים להיות לו כותרת קצרה, אטרקטיבית ומסקרנת, פתיח חד שימשוך את הקורא אל תוך הכתבה, וגוף כתבה משכנע שכתוב היטב, בצורה מהודקת, וכזה שמחזיק את הקורא על קצה הכיסא.

סיום הפוסט צריך לקרוא לקורא להצטרף לחברה, ולספק לו לינק שיחבר אותו אל טופס הגשת מועמדות. על הפוסט כולו להיות נקי משגיאות כתיב ושגיאות דקדוק, שעלולות להיתפס כחוסר רצינות ולגרום יותר נזק מתועלת.

דוגמה: הבלוג של אינטל

אחת הדוגמאות הטובות למדור קריירה ודרושים בבלוג חברה מוצלח, הוא הבלוג של אינטל העולמית. דוגמה לשם המחשה: פתיח של פוסט מסויים לחיפוש עובדים, שנכתב בבלוג המשרות של ענקית השבבים, מתחיל במשפט: "המדע הבדיוני מלא בדוגמאות של מערכות שמבצעות…". המשפט הבא מתאר איך טכנולוגיה שפותחה באינטל מספקת את מה שמתואר בסיפורי מדע בדיוני.

גוף הכתבה מספר על זכייה של הטכנולוגיה (שפותחה באינטל) בפרויקט של אחד מלקוחותיה, מסביר איך הטכנולוגיה תשתלב בפרויקט, ומה אינטל תורמת לפרויקט עצמו ולהתפתחות התחום כולו. לאחר מכן מתאר הפוסט את יכולות המערכת ואת החזון של אינטל לגבי המשך פיתוח הטכנולוגיה.

בסיום הפוסט מצוין, כי אינטל מחפשת מגוון רחב של מיומנויות וכישורים בתחומים המפורטים בפוסט, במטרה ליצור "דברים שהם יותר מסתם גאדג'טים". והמשפט הסוגר הוא: "אז למה אתה מחכה"? מתחת למשפט זה יש לינק בו ניתן להגיש מועמדות.

הפוסט כולו נכתב בשפה מסקרנת, קולחת ומובנת, ועם זאת, מתאימה לקהל היעד שאותו מחפשת החברה. הרעיון הוא לפנות גם לשכל וגם לרגש של הקורא, וליצור אצלו רצון עז לכל הפחות לבדוק את ההצעה.

יש להחליט על אסטרטגיה

אינטל היא לא היחידה. כאמור, יותר ויותר חברות אמריקאיות מגלות את עוצמתו של בלוג חברה. אלא שלפני שמתחילים לכתוב את התוכן, יש להחליט על אסטרטגיית הבלוג. מה הוא רוצה להשיג, לאיזה קהל יעד (או קהלי יעד) הוא פונה, איזה סוג פוסטים יכתבו בו, אילו מדורים יהיו בו, באילו ערוצים הוא יופץ ואיך, איזה שם יהיה לבלוג, כולל כתובת הבלוג והדומיין (שצריך להיות אטרקטיבי, מעורר סקרנות, וכזה ש"מדבר" לקהל היעד הרלוונטי), איך הוא יתוייג ואיזה תקציב רוצים ויכולים להקציב לו.

בשורה התחתונה, המגמה של גיוס עובדים, כמו גם פירסום ושיווק, באמצעות בלוג חברה תופסת תאוצה בארה"ב ועתידה להגיע בשלב זה או אחר גם לישראל. החברות שיקפצו ראשונות על העגלה יזכו לקבל את החשיפה הגדולה ביותר. אלא שלפני שמתחילים להקים את הבלוג, יש, כאמור, להחליט על אסטרטגיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה