אוריאל לין: מדיניות המיסוי מפלה את כלל המגזר העסקי

אוריאל לין: מדיניות המיסוי מפלה את כלל המגזר העסקי

עו"ד אוריאל לין, טוען לקיומה של "מידה מסוימת של התבטלות וסגידה של כמה מקובעי המדיניות כלפי העשירים"

שיתוף
אוריאל לין - מדיניות המיסוי מפלה את המגזר העסקי

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מתח אמש ביקורת חריפה על עמדתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שהביע התנגדות ל"מס העשירים".

לדברי לין: "מדאיגה מאד העובדה שכל אימת שאמורים להעלות את המס ברמות ההכנסה הגבוהות מאוד, נמנעים מלעשות זאת בנימוקים כלכלים בלתי משכנעים. לעומת זאת וללא כל התלבטות, מעלים חדות את המס על כלל המגזר העסקי."

לטענתו של לין, באותה נשימה בה נמנעו מלהעלות את המס על עשירים, העלו בצורה משמעותית את שיעור עמס על כלל המגזר העסקי. "מס החברות הועלה על כלל החברות מ-24% ל-25%, להוציא חברות תעשייה המייצאות 25% מתוצרתן, והמס על משיכת דיבידנד על ידי בעלי מניות מהותיים הועלה בשיעור של 20%, מרמה של 25% לרמה של 30%."

לין ציין כי בנוסף, מדובר בהעלאה רטרואקטיבית, החלה גם על רווחי העבר.

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, מדובר באפליה "בלתי נסבלת" בתוך המגזר העסקי עצמו וציין כי "בעלי המניות המהותיים", המחזיקים בלפחות 10% מהבעלות על חברה, הם גם אלה שמנהלים ומקדמים את החברה וגם אלה שנוטלים את הסיכונים.

"תפיסה זו של חשש מהעלאת המס על עשירים והנכונות להעלות את שיעור המס על מאות אלפי עסקים לרוחב כל המגזר העסקי, היא שעומדת ביסוד המדיניות האפלייתית בתחום המיסוי במגזר העסקי הקיימת במשק", אמר לין וטען כי מדיניות זו "אין לה שום הצדקה מלבד, כנראה, מידה מסוימת של התבטלות וסגידה של כמה מקובעי המדיניות כלפי העשירים."

לין ביקש להבהיר שהוא אינו נמנה על התומכים בהטלת מס על עשירים, אך יחד עם זאת, הוא מביע התנגדות נחרצת להמשך "מדיניות האפליה" לדבריו, "כאילו מאות אלפי חברות עסקיות בישראל אינן חשובות ומי שכן חשוב ומפניו צריך תמיד לחשוש – הם דווקא העשירים ביותר", הוסיף.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה