הופסקו העיצומים בשירות התעסוקה: "עובדים לא יפוטרו ולא תהיה הפרטה"

הופסקו העיצומים בשירות התעסוקה: "עובדים לא יפוטרו ולא תהיה הפרטה"

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה ויו"ר ועד שירות התעסוקה הגיעו להסכמות עם שר התמ"ת, והשביתה הופסקה כעבור 24 שעות בלבד

שיתוף

בתום כ-24 שעות בלבד, הסתיימו לפני הצהריים (יום ד') העיצומים בשירות התעסוקה.

המחלוקת שקמה בעקבות יוזמת משרד התמ"ת להפעלתם של 22 מרכזי הכוון תעסוקתי למיעוטים בפריפריה, במקביל לפעילותו השוטפת של שירות התעסוקה, הביאה את העובדים לנקוט צעדי מחאה ארגוניים מתוך חשש שהפרויקט יגרום לפיטורי חלקם.

סיום העיצומים התאפשר בזכות פגישה שנערכה הבוקר בין שר התמ"ת שלום שמחון, לבין יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ובנוכחות יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה, אהרון חוטובלי.

שמחון הבטיח בפגישה, כי חלק מבין 20 מרכזי ההכוון התעסוקתי העתידים לקום במגזר הערבי ובערים מעורבות, יפעלו במסגרת שירות התעסוקה ובכל מקרה, לא יביאו לכדי פיטורים בקרב עובדי השירות.

אתמול התייחס שמחון לביקורת כלפי התוכנית, שטענה כי היא בפועל החייאה של תוכנית ויסקונסין הכושלת והפרטה של שירות התעסוקה. בישיבת ועדת הכספים, הקריא השר את חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, שקבע כי הקמת מרכזי ההכוון אינה הפרטה. "זוהי תוכנית בעלת חשיבות אדירה", ציין. לדברי השר, יעדי התעסוקה שהממשלה יציבה לשנת 2020 הם: העלאת שיעור התעסוקה בקרב נשים ערביות ל-40% לעומת 24% כיום; העלאת שיעור התעסוקה בקרב גברים ערבים ל-77% לעומת 67% כיום ובקרב גברים חרדים ל-65%, לעומת 35% כיום וכן השוואת שיעור התעסוקה של נשים חרדיות לזה של נשים חילוניות.

גם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ',  מתחה ביקורת על התכנית להקמת מרכזי ההכוון התעסוקתי וטענה כי ההחלטה להפעילם באמצעות ארגון הג'וינט במקום שירות התעסוקה, היא הפרטה לכל דבר. "למה לא לתת לשירות התעסוקה להפעיל את מרכזי ההכוון הללו. לשירות התעסוקה יש את הידע, את הניסיון ואת האנשים, זו אחת השיטות הנפוצות להפרטה – להקים עוד גוף ליד הגוף הקיים, כפי שהקמת בית הכלא הפרטי ליד באר שבע, היתה תחילתה של הפרטת שירות בתי הסוהר", אמרה יחימוביץ'. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה