תרבות ארגונית והוגנות הולכים ביחד בד בבד

תרבות ארגונית והוגנות הולכים ביחד בד בבד

כך טוען מייסד ויו"ר חברת האופנה Fair Indigo - אשר חרתה על דגלה את ערך השכר ההגון לעובדים

שיתוף
תרבות ארגונית
תרבות ארגונית

סקירת משאבי אנוש בחברות בחו"ל – תרבות ארגונית, פרויקט מיוחד!

חברת האופנה Fair Indigo  –  אשר חרתה על דגלה את ערך השכר ההגון לעובדים ובמקום להעביר את קו הייצור לחברות מתפתחות שם תעשיית האופנה נשענת על תנאי עבודה ירודים, שכר זעום והעסקת קטינים, הם מייצרים מוצרי אופנה איכותיים, במחירים תחרותיים וכל זאת בתנאי העסקה הוגנים. Fair Indigo אף חרתה על דגלה להיות מותג אופנה ידידותי לסביבה כך שמושם דגש מרכזי על נושאים אקולוגיים לאורך כל שלבי הייצור וניהול החברה.

מייסד ויו"ר החברה, ביל באס, התראיין לאתר Human Resources Inc בנושא התרבות הארגונית הייחודית של החברה.

ביל באס: Fair Indigo היא חברת אופנה המייצרת ביגוד ואבזרי אופנה נלווים תוך דגש על העסקת עובדים מבית תמורת שכר הולם. Fair Indigo מאמינה ביצור אקולוגי וחברתי ואת המסר הסוציאלי הזה היא מפנימה בתרבות הארגונית שלה.

אצלנו בחברה אין משרדים. המשרד הוא חלל משותף אותו כולנו חולקים, כאשר קיימת חלוקה לשטחי עבודה פרטיים אבל הדגש הוא על ה'ביחד'. יש אנשים שזה 'מחרפן' אותם בהתחלה ולוקח להם זמן להתרגל לסגנון העבודה הזה אבל הוא משרת את המטרה. יש במשרד תחושה של שיתוף, של זרימת מידע, של מעורבות וסיוע אחד לשני. אין עובדים חשובים יותר שיושבים במשרדים גדולים יותר, המשרד שלנו הוא חלל העבודה של כולנו וכולנו חשובים.

יש לנו ישיבה שבועית, בה כולם משתתפים, וזו מאפשרת לנו לשתף אחד את השני בחוויות, בפידבקים של לקוחות וספקים, לשוחח על פרויקטים עתידיים ועוד. זו ההזדמנות להכניס את כולם לעניינים.

אנחנו דוגלים במדיניות הספר הפתוח – הספרים של החברה פתוחים בפני העובדים והם מכירים ומבינים את מצבה הכלכלי של החברה מכל היבט אפשרי. זו הדרך שלנו להפוך את העובדים לשותפים מעורבים ומשפיעים.

דרך נוספת לקדם את התרבות הארגונית שלנו, המבוססת על שיתוף וסיוע, היא מבנה השכר. כל עובד מקבל שכר בסיס ובנוסף יש בונוס אחד, המשתנה מידי חודש, והוא נקבע על פי קריטריון אחד בלבד – שביעות רצון הלקוחות באותו חודש. זהו בונוס שאותו כולם מקבלים כך שהנושא של שביעות רצון הלקוח הוא בראש מעיינם של כל העובדים. במרבית החברות הנושא של שביעות רצון הלקוח הוא עניינו של נציג שירות או מכירות. אצלנו, כולם מרגישים שהם עובדים בשביל הלקוח וכולם משתכרים בהתאם ולכן אם טלפון מצלצל באיזשהי מחלקה ותפוס שם, עובדים אחרים יענו.

בין אם זה מעצב בגדי נשים או אני, יו"ר החברה, אנחנו נקבל את השיחה ונשתדל לתת מענה כמה שיותר מקצועי ללקוח כי זה התפקיד של כולנו. בשביל זה אנחנו כאן. המודל הזה של בונוסים על פי שביעות רצון העובדים מכניס את העובדים ל-mode של נותני שירות לא רק ללקוחות אלא גם אחד לשני כנגזרת. עובדים עוזרים אחד לשני לתת שירות טוב יותר ללקוחות כי המשכורות של כולם, התנאים והביטחון שלהם, הכול תלוי בפרמטר הזה ולכולם יש מטרה משותפת, אין אצלנו ניגוד עניינים, כולם חותרים להגיע יחד להישג הגבוה ביותר בפרמטר של שביעות רצון הלקוח כדי לשדרג את השכר החודשי שלהם והם חותרים יחד לאותה מטרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה