זהירות, פערים בתפיסה

זהירות, פערים בתפיסה

לפעמים אתם אומרים דבר אחד והצד השני מבין דבר אחר. הפער הזה עלול לגרום נזקים. לכן מנהלים צריכים לאמן את עצמם למנוע אותו

שיתוף
מיומנויות תקשורת בונות אמון

מיומנויות תקשורת בונות אמון

תפקידו של מנהל משאבי אנוש עבר שינויים ותהפוכות, אולי יותר מכל מקצוע אחר, במרוצת השנים האחרונות. אחת התופסות המכובדות שהצטרפה לתחומי אחריותו של מנהל HR בארגון היא ללא ספק האחריות על התקשורת הפנים ארגונית. אילו מסרים מעבירים? איך מעבירים מסרים בארגון? מהם הכלים? מהן הנורמות? מהי המדיניות? וכל אלה רק מסייעים לכם להגיע לשלב שבו מידע זורם בין אנשים. אבל האם המידע הזה מאפשר להם לעבוד בסינרגיה בצורה הטובה ביותר? האם הם באמת מבינים האחד את השני ולא רק מקבלים מסרים או שומעים את מה שהאחר אמר? לכאורה זה נשמע פשוט אבל….

אי הבנות קטנות עשויות לפעמים להפוך לתפיסות מוטעות גדולות יותר, שבהמשך עלולות להתגלגל לכדי כדור שלג הולך וגדל שיפגע באמון, באמינות ובשקיפות, כותב חמזה קהאן מ-99U. פער קטן בתפיסה עלול להשפיע בצורה משמעותית בביצועים בהמשך הדרך. חוסר הקשר בין מה שאתם רוצים לומר לבין מה שנאמר בפועל הוא מה שאנה לוהר, מחברת הספר "מדריך המנהל לאימון: דרכים פשוטות ויעילות להפיק את המיטב מהמועסקים שלך" מכנה Perception Gap – "פער בתפיסה".

להכניס בהירות לעבודה
על מנת למנוע את הפער בתפיסה, מציעה לוהר להבנות בהירות בתוך התהליכים שלנו. איך עושים זאת? לפניכם שלושת עקרונות היסוד:

  • בתחילתה של שיחה או פגישה, הצהירו "הכוונה שלי בפגישה/שיחה זאת היא X". בדרך זו הצוות או חבר הצוות יכולים לארגן את תוכן הפגישה במסגרת הכוונה המוצהרת.
  • בסופה של השיחה או הפגישה, בקשו משוב באמצעות האמירה "הכוונות שלי בשיחה/פגישה זאת היו X. עד כמה הצלחתי?" כך חוזרים על הכוונה באוזני הצוות ויוצרים אווירה שמקדמת בברכה בקשות להבהרה והצגת שאלות.
  • הקשיבו בתשומת לב לתשובה (לשאלה מהסעיף הקודם) כדי לבדוק האם יש פער תפיסה.

היו מודעים לאופן שבו אתם מתקשרים ועם מי אתם מתקשרים. פעלו להכרת סגנונות התקשורת של חברי הצוות שלכם והציבו לעצמכם מטרה לתקשר בצורה שסביר יותר שתגרום למסר לעבור נכון ובאופן חיובי. זכרו ששיחות פשוטות יכולות לחולל השפעה שלילית לא רק על הביצועים אלא גם על מערכות היחסים. הן יכולות גם לחולל השפעה חיובית כמובן. לכן חשוב להקדיש תשומת לב לסגנון העברת המסרים ולבחירות המילוליות. 

אין תגובות

השאר תגובה