מלחמת הרשתות החברתיות על נתח הגיוס ב-2014

מלחמת הרשתות החברתיות על נתח הגיוס ב-2014

פייסבוק ולינקדאין ניהלו קרב. פייסבוק עם היד על העליונה. גוגל לא הצליחה וטוויטר מפתיעה

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

מאמר שהתפרסם באתר משאבי האנוש Recruitment Buzz וסיכם את מגמות הגיוס ברשת החברתית במהלך 2014 (עם ניסיון לחזות מגמות לשנה הבאה), מרמז על מלחמת חורמה בין הרשתות על לבם של המגייסים והמועמדים גם יחד.

פייסבוק מול לינקדאין – הקרב בשיאו

פייסבוק הכריזה השנה שהיא הולכת לנגוס בנתח השוק של לינקדאין, שבנתה לעצמה שם של פלטפורמת גיוס מקצועית לבעלי מקצועות ליבה, טאלנטים, מנהלים ועצמאיים.

לינקדאין פעלה בצורה אגרסיבית להעלאת המודעות של המגייסים לחשיבותו של עמוד חברה/ פרופיל חברה מושקע, כשבמקביל היא מפתחת את הבלוג האישי-מקצועי הגדול ביותר ברשת, כדי לאפשר למגייסים את הפלטפורמה הטובה ביותר לגיוס ומיתוג מעסיק.

ואולם המטרה של לינקדאין בשורה התחתונה הינה להמשיך להיות נקודת המפגש הנחשבת ביותר בין עובדים למעסיקים ובירת הנטוורקינג, פונקציות רבות שבעבר היו חינמיות הפכו להיות נחלתם של חברים משלמים בלבד.

אם לסכם את השנה, לינקדאין ממשיכה את המגמה של הגבלת פונקציות וכלים (אותם היא שומרת רק לחברים המשלמים בעד מנוי חודשי) וכן חסימת מידע כך שהוא יהיה פחות נגיש הן לחברים ברשת והן לגולשי הרשת הנעזרים במנועי החיפוש. בשורה התחתונה, לינקדאין אמנם הופכת לפלטפורמה מקצועית יותר אך סגורה יותר ויקרה יותר ולכן היא תאבד חלק מנתח השוק או תתקשה לגייס חברים בקנה מידה כזה שיאפשר לה להמשיך להיות מובילה בתחומה.

נכון להיום נראה שפחות ופחות מועמדים רואים את המודעות שלכם בלינקדאין ו/או יכולים להגיב אליהן. במקביל, אתם תהיו מוגבלים בחיפוש ובגישה לחשבונות. במילים אחרות, לינקדאין הופכת להיות קהילה מצומצמת יותר ומוגבלת (ומגבילה) יותר כך שמי שעד כה התרכז בעיקר בלינקדאין, יאלץ לשקול ערוץ נוסף או יותר במקביל.

פייסבוק תמשיך להיות רשת חברתית מובילה הנהנית משיא של משתמשים ושעות גלישה ורמת הנאמנות של הגולשים שלה עדיין תמשיך להיות גבוהה, אולם פייסבוק עדיין לא הצליחה למצב את עצמה כפלטפורמה עסקית-מקצועית ולכן היא עדיין לא במקום הראשון הטבעי לגיוס עובדים.

Facebook Graph Search – כגודל הציפיות כך גודל האכזבה

פייסבוק שחררה השנה את ה-Facebook Graph Search;">מה שאמור היה לסייע למגייסים לבצע חיפושים בחשבונות המועמדים ביתר קלות, כפי שניתן לאתר פרופילים בלינקדאין, באמצעות מילות מפתח. אולם מרבות החברים בפייסבוק (ועל אחת כמה וכמה הבוגרים שביניהם) פתחו כרטיס הרבה לפני שנת 2014, כך שהממשק החדש איננו מאפשר סריקה אפקטיבית של כל אותם פרופילים ישנים.

נשלם יותר לפייסבוק ונגייס יותר!

אז נכון שה-Facebook Graph Search הוא חינמי, אבל הוא אינו מסוגל להביא תוצאות כאן ועכשיו. אחד הכלים שבו עושים שימוש ועל פי התחזיות ימשיכו לעשות בו שימוש מוגבר הוא מודעה בתשלום של פייסבוק הרצה בעמודי הרשת ומוכוונת לגולשים ספציפיים (המפולחים לפי גיל, אזור גיאוגרפי ותחומי עניין מקצועיים ספציפיים).

מדובר במודל של חיוב-פר-הקלקה כך שלמעשה המודעות יוצגו לחברי פייסבוק אשר נמצאו מתאימים לקהל היעד ורק כאשר גולש יקליק על המודעה – החשבון יחויב. זהו מודל שמאפשר למערך הגיוס לנהל תקציב גיוס יומי לכל משרה תוך בקרה על המודעות בכל רגע נתון כאשר המגייס הינו המנהל היחיד של הקמפיין והוא יכול להוסיף מודעות, להקפיא מודעות, לסגור חשבון, להעלות או להוריד תקציב בכל זמן נתון.

+Google לא כזה פלוס 

אוהבי גוגל (מי לא אוהב את גוגל?) מיהרו לשבח את הממשק החדש שנקרא גוגל פלוס וכבר היו שניסו להגדיר אותו כעוד ערוץ פוטנציאלי לגיוס עובדים. אך בעוד שהציבור מפרגן ובטוח בגוגל, בגוגל עצמה עדיי לא בטוחים ביכולות של הגוגל פלוס להוות פלטפורמת גיוס.

נכון להיום, ההמונים אינם מסתערים על גוגל פלוס ומספר הפרופילים שם אינו גבוה בוודאי שלא מספיק כדי להעלות את המחשבה שאולי בעתיד זו תהיה פלטפורמת הגיוס.

גוגל פלוס איננה עומדת בציפיות הגבוהות שחלק מאתנו טיפח לא רק בשל כמות מצומצמת יחסית של פרופילים אלא בשל העובדה שנדיר למצוא בעל פרופיל בגוגל פלוס שהוא איננו חברה בלינקדאין, פייסבוק או טוויטר (או בכולן) כך שאין שום תועלת ייחודית בשימוש בגוגל פלוס בניסיון לאתר טאלנטים חדשים.

טוויטר מתחילה לצייץ חזק יותר

רבים מאתנו המגייסים והמשווקים לא לקחו את טוויטר ברצינות בשנים הראשונות. אולם מי שכן לקח את המדיה הזו ברצינות ראה תוצאות, וכיום מדברים על כך שטוויטר הופכת להיות אחת הפלטפורמות החשובות ביותר לבניית מותג וזה אומר גם מותג מעסיק.

בשנה הקרובה צפויים לצאת לשוק כל מיני פיתוחים, אפליקציות ופונקציות שונות שיאפשרו לגולשים גישה קלה ונוחה יותר לחשבונות הטוויטר שלהם ויאפשרו להם לעקוב אחר יותר מותגים.

זו הזדמנות טובה למי שעדיין לא השתפשף בממשק או לא הבין איך ניתן לנצל את המדיה הזו לטובת הפעילויות הבאות: גיוס מועמדים ומיתוג מעסיק, דרך בניית עמוד חברה אקטיבי, איסוף עוקבים והפצת מידע רלוונטי באופן תמידי.
היתרונות של טוויטר ממשיכים לבלוט בשטח ככלי יעיל, חינמי, חסכוני בזמני תפעול, פשוט להפעלה, מוכוון תוצאות מידיות ו… וזה יתרון עצום למגייסים את דור המילניום – כלי נהדר לגיוס עובדים צעירים.

עוד על רשתות חברתיות כפלטפורמת גיוס – בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה