עובדי תדיראן בחולון הבעירו צמיגים. המנכ"ל לעובדים: "ברברים"

עובדי תדיראן בחולון הבעירו צמיגים. המנכ"ל לעובדים: "ברברים"

סכסוך עבודה מקביל בשלוש חברות קבוצת אלביט מערכות. מנכ"ל "אלישרא" לוועד העובדים: "יש לכם בתים יפים ומכוניות מפוארות. לא מגיע לכם כלום"

שיתוף

עובדים בשלוש חברות בבעלות אלביט מערכות הכריזו על סכסוך עבודה אתמול.

מדובר בכ-1,500 עובדים בסך-הכל בשלוש החברות – תדיראן מערכות, אלישרא וספקטרלינק. עובדי הראשונה פתחו הבוקר (ד') בשביתה במפעל בחולון ללא הגבלת זמן, הפגינו והבעירו צמיגים וחבית דלק למורת רוחו של מנכ"ל המפעל, איציק גת. הלה, לטענת המפגינים, סינן לעברם "ברברים" ועזב את המקום.

אתמול כינס ועד עובדי תדיראן מערכות את העובדים במפעל – כ-350 עובדים מתוכם 200 מאוגדים, והודיע על ההחלטה לפתוח בשביתה.

לטענת העובדים, ההשבתה מתרחשת בשל "התנהלות ההנהלה שאינה מחדשת את ההסכם הקיבוצי עליו חתמו מתחילת 2011". החל ממחצית אותה שנה מתנהל משא-ומתן בין הצדדים, כאשר תוספות השכר כבר סוכמו.

בהנהלה הציעו רשת ביטחון מוגבלת ובתמורה דורשת כניסה לא מוגבלת של עובדים בהסכם קיבוצי חדש. אך לטענת ועד העובדים, ההסכם הזה יפגע קשות בתנאי ההעסקה ובפועל יחסל את ההסכם הקיבוצי הקיים. לפיכך נקלע השבוע למבוי סתום הדיאלוג בין הצדדים שנמשך כבר כמה חודשים.

דרישה אחרת של העובדים היא שההנהלה תעמיד בטחונות לכך שאף עובד לא יפוטר כאשר תתממש התוכנית של אלביט מערכות להעביר את מפעל אלישרא שבבני ברק למתחם של תדיראן מערכות בחולון.

 

סכסוך עבודה

ההפגנה הבוקר (צילום: יח"צ)

"אתם חיים טוב"

 גם בחברת אלישרא, המפתחת מערכות לוחמה אלקטרונית, הכריזה ההסתדרות על מאבק עובדים. לטענתם, מזה תשע שנים נשחק שכרם ולא קיבלו ולו תוספת שכר אחת. עוד מתנגדים העובדים למנהג ההנהלה למסור ביצוע עבודות למיקור חוץ, ללא קיום מכרזים פנימיים תחילה.

לטענת העובדים, מנכ"ל החברה יצחק גת אמר בפגישתו האחרונה עם הוועדים בערב פסח האחרון, "יש לכם בתים יפים, מכוניות מפוארות ואתם חיים טוב. לא מגיע לכם כלום". בתגובה החרימו עובדי החברה את הרמת הכוסית לפסח שיזמה ההנהלה.

גם עובדי חברת ספקטרלינק לתקשורות בין מערכות, הנמצאים בסכסוך עבודה, מתכוונים לפתוח בשביתה בימים הקרובים. העילה הפעם:  שינוי שמה של החברה ל"אלביט מערכות חיפוש והצלה ועורקי נתונים".

לטענת יו"ר ועד העובדים, בני נורני, שינוי השם אינו בגדר מיתוג החברה בלבד, אלא יש בו סכנה לשינוי הסטטוס של החברה ואפשרות לפגיעה בזכויות מוקנות של העובדים מכוח הוותק. לדבריו, העובדים דורשים מהחברה שתעמיד בטחונות שהם לא יפוטרו או שייקבעו תנאי פרישה משופרים במיוחד.

ב"אלישרא" אמרו בתגובה, כי "במאמץ משותף של הנהלת אלישרא והעובדים היא עברה לרווח, אך התחרות בתחום גוברת והולכת ועדיין לא מדובר ברווחיות הקיימת בחברות המקבילות בעולם.. אנו מצרים על השביתה בתדיראן מערכות ומקווים שתימצא הדרך לגשר בין אינטרס החברה לטובת העובדים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה