המילניומים רוצים מקום עבודה בריא יותר

המילניומים רוצים מקום עבודה בריא יותר

כדי ליצור סביבת עבודה בריאה יותר צריך לתכנן ברצינות וליצור אסטרטגיה ותוכניות ארוכות טווח, שבסופו של דבר ישתלמו לעסק ולעובדים

שיתוף
בריאות בעבודה

בריאות בעבודה

סקר חדש של Aon Hewitt מלמד שאחת הדרכים ליצירת תרבות ארגונית ידידותית למילניומים היא לעזור להם לנהל את הבריאות שלהם. התברר שהמילניומים חשים בנוח עם הרעיון שמעסיקיהם מעורבים בבריאותם. ככל שהבייבי בומרס פורשים והמילניומים ממלאים את מקומם, הדרישה להטמיע רווחה במקום העבודה תלך ותגדל. ד"ר כרמלה סבסטיאן, מומחית לרווחה במקום העבודה ממועצת הרווחה של הארצות הברית WELCOA, מציעה באתר HR.BLR כמה מרכיבים שכדאי לכלול בתוכנית רווחה ארגונית.

מנו "אלוף" רווחה. בני אדם לומדים על ידי צפייה באחרים וחיקוי התנהגויות רצויות. לכן כדאי למנות אלוף רווחה, אדם נראה לעין ומוכר היטב בארגון, שמוכן להיות חיל החלוץ בהטמעת תוכנית הרווחה ושיש לו את הסמכות לקבל החלטות הנוגעות לתוכנית ולקבל את התקציב המאפשר הפיכת רעיונות לממשות.

צרו ועדת רווחה. האלוף מהסעיף הקודם אינו יכול להיות בכל מקום כל הזמן, אז מצאו אנשים נוספים שחולקים עמו את החזון ומוכנים לשאת איתו את לפיד הרווחה והבריאות. ודאו שהוועדה כוללת אנשים מכמה גילים, כולל מילניומים. כדאי גם שלא כל חברי הוועדה יהיו "משוגעי בריאות" ושיהיו ביניהם גם כמה כאלה שנאבקים עם עצמם בכוח על שמירה על אורח חיים בריא.

הכירו את האוכלוסייה שלכם. חברות שונות זו מזו, ומה שטוב לאחת אינו בהכרח מתאים לאחרת. לפני שתתחילו בתוכנית, בדקו סוגיות כמו כמה מהעובדים מעשנים, כמה מהם פעילים גופנית או מרבים רק לשבת וכדומה.

העריכו את התרבות הארגונית שלכם. הערכת התרבות הארגונית תעזור לכם לדעת מה העובדים באמת חושבים על הארגון שלכם כידידותי או אינו ידידותי לבריאות. האם במסיבות מוגשות עוגות או מוגשים ירקות, האם המדרגות נגישות לטיפוס, אילו חטיפים יש במכונות האוטומטיות וכו'.

בחרו "פירות שתלויים נמוך". כשתעברו על הנתונים משני הסעיפים הקודמים, אתגרי הבריאות של הארגון יתבהרו לכם. הבעיות הגדולות ביותר יעלו על פני השטח, למשל שחלק גדול מהעובדים מעשן או סובל מהשמנת יתר. פנו לפתרון בעיות אלה כדבר ראשון. לדוגמה, איסור על עישון בפתח הבניין ובכל שטח החברה, איסור על הפסקות סיגריה והגבלות דומותגורמות בדרך כלל להפחתת מספר המעשנים בארגון.

העניקו למתקנים שלכם שיפוץ בריא. למשל, ודאו שחדרי המדרגות שלכם בטוחים ומוארים היטב. תלו ליד המעליות שלטים המעודדים את העובדים לעלות ולרדת במדרגות. אם יש במקום קפטריה, בקשו ממפעיליה לספק הרבה פירות וירקות ולהימנע ממזון מעובד. שנו את ההיצע במכונות החטיפים האוטומטיות. אם לחברה יש שטח פתוח, שקלו ליצור בו מסלולי הליכה.

ודאו שאתם מספקים תמריציים. חשוב להתחיל בתוכנית הרווחה בעדינות ולתגמל עובדים על השתתפותם. אתם רוצים שהעובדים ירגישו שהחברה אינה כופה עליהם את ההרגלים הבריאים. התחילו פשוט בהחלטה שהיעד שלכם הוא כמה שיותר אנשים ישתתפו בתוכנית. ודאו שעובר מסר האומר שמידע אישי יישמר בדיסקרטיות.

תיהנו מהצלחות. כאשר תוכנית הרווחה מתקדמת, חשובה השקיפות. העובדים צריכים לדעת על עיכובים ואתגרים, אך הם צריכים גם לחגוג הצלחות. בכל פעם שהארגון משיג אחד מיעדיו, ודאו שאתם "עושים מזה עניין" ומציינים את ההישגים במטרה לשמור על המורל ולחזק אותו.

מדדו את התוצאות ותכננו כל הזמן קדימה. על מנת לשמור על תוכנית הרווחה חיה, בדקו אותה כל הזמן ותכננו את הצעדים הבאים. כך העובדים יחושו שמדובר בתוכנית רצינית ועקבית.

בואו לקבל רעיונות רבים ונוספים בכנס wellbeing – רווחת העובד! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה