כיצד לייעל את הראיונות בווידאו בעת גיוס כישרונות

כיצד לייעל את הראיונות בווידאו בעת גיוס כישרונות

הימים של ראיונות עבודה פנים אל פנים בלבד כבר חלפו, וכיום ראיונות בווידאו תופסים את מקומם

שיתוף
ראיונות וידאו

ראיונות וידאו

יותר ויותר חברות כיום מממשות את היתרונות של ועידות וידאו בתהליך גיוס פעיל.

על פי נתוני PGi – 66% מהמועמדים מעדיפים להשתמש בווידאו במהלך תהליך הראיון. גורמים רבים יכולים לתרום למגמה זו, למשל, חברות ומועמדים המסוגלים לחסוך את עלות הנסיעה, מועמדים שעשויים להרגיש נוח יותר לתקשר בווידאו מהסביבה הנוחה שלהם וכמובן המיקום הגאוגרפי שלא יכול עוד להכתיב את התאמת המועמדים.

מאז שגיוס באמצעות ועידות וידאו במגמת עלייה, זה אך הגיוני לבחון דרכים להפוך את המגמה ליעילה יותר בעת הערכת המועמדים.

להלן מספר עצות כדי להפוך את ועידות וידאו אפילו יותר שימושיות במהלך תהליך הגיוס:

לאפשר למועמדים ליצור קורות חיים וידאו

בנוסף לראיון הווידאו, המעסיקים יכולים לעודד מועמדים ליצור קורות חיים בסרטון ווידאו המפרט את החוויות שלהם. זה יאפשר למנהלים להכיר את היכולות של המועמד הפוטנציאלי מבחינת התקשורת, היצירתיות, והיכולת לדבר על עצמו. באמצעות קורות חיים המצולמים בסרטון, מנהלים יכולים בקלות למדוד את מה שהמועמדים רואים כהיבטים הקריטיים ביותר של ניסיונם המקצועי, ומגייסים יכולים לעקוב אחר הסיבות שבגללן בחרו המועמדים לדון בחוויות התעסוקה הספציפיות.

להקל על שיתוף מסמכים

במקום לשלוח טונות של נייר או מסמכים, מנהלים יכולים במקום זאת לעודד מועמדים לחלוק עותקים דיגיטליים של קורות החיים שלהם, שיכסו דוגמאות לכמה פרויקטים שבצעו בעבר. צעד זה יהפוך את בניית הפרופיל הדיגיטלי הפנימי של המועמד בחברה המגייסת, להרבה יותר קל – ע"י שיתוף מסמכים באמצעות תוכנת ועידות וידאו. אפשרויות רבות כגון סקייפ, GoToMeeting, ואפילו זום יאפשר למשתתפים לשתף מסמכים במהלך מפגש בווידיאו.

סריקה ראשונית של מועמדים

אם החברה שלך עדיין מעדיפה להשתמש בראיונות פנים אל פנים, אתה יכול לצמצם באופן משמעותי את מספר המועמדים שאתה שוקל (תוך חיסכון כסף וזמן בתהליך) באמצעות ראיון וידאו שיאפשר לך סריקה ראשונית של המועמד והתאמתו לתפקיד. במקום לחסום חצי שעה או שעה של זמן עבור ראיון אישי, תוכל לצפות בסרטון הווידאו כשיהיה לך נוח והוא גם יהיה קצר יותר מאשר ראיון פרונטלי בו אתה שואל את המועמד שאלות. זה יעזור לך להגדיל מאמץ רק אצל מועמדים שמתאימים לתפקיד ולחברה בסריקה ראשונית.

ראיון עם מועמד אחד בכל פעם

זה יכול להיות מפתה לנהל ראיונות קבוצתיים, אולם כשזה מגיע ראיונות וידאו, הגיוני יותר לשמור את הזמן למועמד אחד בכל פעם. המגבלות של ועידות וידאו יכול לעשות את זה מאתגר לראיין יותר מאדם אחד בכל פעם. העובדה שיש יותר אנשים בשיחה עלולה להשפיע לרעה על החיבור, לגרום לאיכות וידאו ירודה, ולהקשות על המועמדים לדעת מתי השאלות מכוונות את דרכם. זה קל יותר לכולם לשמור את ראיונות הווידאו למועמד אחד בלבד בכל פעם.

תוכנות נוחות לשימוש

אפשרויות רבות של ועידות וידאו דורשות מהמשתמשים להוריד את התוכנה למחשב שלהם לפני שתמשיך בראיון. מצב זה יכול לשבש את זרימת הפגישה ולקחת זמן מהדיון. למנהלים יש שתי אפשרויות להתמודד עם זה. ראשית, המועמדים צריכים להגיד מראש אילו תוכנות להוריד כדי שהמנהלים יוכלו לצפות בסרטון. שנית, צוותי משאבי אנוש ומנהלים יכולים לבחור כלי שאינו דורש הורדה, אך מאפשר למועמדים לקפוץ ישירות לוועידה באמצעות דפדפן אינטרנט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה