טיפים לחדשנות בשכר

טיפים לחדשנות בשכר

שכר כולל בתוכו דיסציפלינות רבות בתחום משאבי אנוש, ולכן על משאבי האנוש לקחת אחריות, להתעדכן ולהתחדש

שיתוף
חדשנות בשכר

חדשנות בשכר

נושא השכר בארגון הוא גדול, נרחב וחשוב, מאחר שהוא טומן בחובו נושאים רבים אחרים וחשובים כמו דיני עבודה, גיוס ושימור עובדים, רווחה ועוד. כדי לגייס ולשמר עובדים בארגון יש צורך מפעם לפעם להתעדכן בטבלאות השכר המקובלות בשוק העבודה, ובסופו של דבר הזרוע המבצעת – מחלקת השכר, היא חשובה לא פחות. כדי לדעת האם ניתן וכדאי לחדש, להתעדכן ולרענן את הנושא, יש לבדוק זאת באמצעות שיחות, תחקירים וסקרים.

המשאל והתחקיר יבוצע על ידי איש משאבי אנוש, בעל ראייה רחבה הרואה את טובת הארגון. לאיש משאבי האנוש היכרות עם כלל העובדים בארגון, ומהצד השני הנו שותף לתוכניות העסקיות העתידיות שלו. על כן הוא יודע את היעדים ואת תפיסת השירות הרצויה לארגון, ויודע מיהן הנפשות הפועלות שיכולות לסייע לארגון להתקדם בנושא. 

אלה הנושאים שיש לבדוק בטרם נצא לדרך עם רעיון חדשני בתחום השכר:

  1. האם בשנה הקרובה יחולו שינויים ארגוניים שיצריכו התארגנות מחודשת במערך השכר לעובדים/ למנהלים? לדוגמא, שינויים משמעותיים בגודל מצבת כוח האדם, הכנסת פעילות חדשה שתצריך הערכות לתשלום אחר של תגמולים וכדומה.
  2. שביעות רצון של חשבות השכר מבחינת סביבת העבודה, טכנולוגיה ידידותית או לא, לבדוק האם ברשותן ידע מקצועי מספק, האם הן עובדות בשיתוף פעולה משביע רצון מול מחלקת משאבי האנוש ומול המנהלים המגייסים.
  3. שביעות רצון העובדים: האם הם שבעי רצון מביצוע המשכורות, האם תלו7ש השכר קריא מספיק. האם יש להם אל מי לפנות כאשר עולה שאלה מקצועית בנוגע לשכר.
  4. פנסיה – באחריות מי נמצא כיום? ישנם ארגונים רבים שהאחריות הנה על המנהל המגייס, על חשבת השכר, מנהל ההסדר או אצל מעסיקים קטנים – אצל המנכ"ל בעלי החברה. גרוע מכך, ישנם ארגונים שהאחריות על הנושא אינה ברורה.

 על פי תוצאות הסקר, יוכל מנהל משאבי האנוש להגיש המלצות להנהלה כיצד לפעול בנושא – אם באופן חלקי או מלא. רעיונות לחדשנות בשכר:

  1. שיפור מבנה השירות בנושא שכר. בארגונים רבים חשבות השכר סובלות מלחץ רב המוטל עליהן גם בהכנת השכר וגם במתן שירות לעובדים. עריכת סדר בנושא תסייע מאוד להקל על עבודתה של החשבת, וגם תשפר משמעותית את השירות לעובדים. לדוגמא, ריכוז שאלות במייל, פניות טלפוניות בשעות מסוימות בלבד, מינוי עוזרת לחשבת השכר שתסייע במענה לשאלות.
  2. שיפור השירות לעובדים באמצעות טכנולוגיה. לדוגמא, מערכת שאילתות, הפצת חומרים ושאלות נפוצות במייל.
  3. שיפור עבודת חשבות השכר באמצעות חידושים טכנולוגיים. ביצועים רבים של חשבות שכר עדיין נעשים באופן "ידני". חלק מהסיבות הן תקציבים קצרים של הארגון, וחלק מאחר שעבודתה של החשבת, שבמקרים רבים מועסקת בחברה שנים רבות, נחשבת ל"עבודת קודש" ואם היא אינה מעוניינת בחדשנות נוטים להתחשב בדעתה. בנושא החשש מחדשנות ניתן לטפל לאט ובצורה רכה. חדשנות טכנולוגית תביא לשיפור משמעותי ולהקלה של ממש בעבודתה של החשבת וכך כמובן תתרום לשיפור ניכר בביצועיה וגם בשירות לעובד.  

בואו להתחדש בכנס חדשנות במשאבי אנוש! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה