גיוס לעידן הענן

גיוס לעידן הענן

גיוס עובדים לפרויקטים של ענן מצריך התחשבות ביכולות טכנולוגיות מסוימות, אך גם בכישורים רכים

שיתוף
מחשוב ענן

מחשוב ענן

עידן הענן שינה לא רק את עבודתם של אנשי ה-IT, אלא גם את האופן שבו אנו משחקים, מתקשרים ועובדים, כמובן. הוא מאפשר למעסיקים לשכור אנשים מטווחים גיאוגרפיים כמעט בלתי מוגבלים ולבנות צוותי עובדים טובים יותר. מחקר חדש שבוצע על ידי ארגון הייעוץ והמחקר הגלובלי IDC Cloud מלמד שההוצאות של שירותי ענן צפויות להגיע ב-2017 ל-107 מיליארד דולר.

חברות רבות מגייסות באופן פעיל אנשים המתמחים במדעי המחשב, תכנות, ניהול שרתים, אבטחה, פיתוח web, הנדסת רשתות, ניהול מוצר ותחומים אחרים קשורים. משרות הקשורות לענן שנמצאו על-ידי Wanted Analytics, חברה שעוסקת במחקרים לשוק העבודה, כמבוקשות ביותר הן הנדסת תוכנה, פיתוח Java, הנסת מערכות, הנדסת רשתות והנדסת מחשוב ענן.

כישורים רכים על הענן

עבור רוב המשרות הקשורות למחשוב ענן, טוענים בחברת Adecco, הדרישה הדומיננטית ביותר היא לידע ב-UNIX/Linux, SQL, Oracle, Perl ועוד. מומחיות ביישומי CRM וניסיון בניהול פרויקטים והבנה מעמיקה במכירות הכרחיים עבור מנהלי מכירות ועבור אנליסטים. מובן שכישורים טכנולוגיים הם הדבר החשוב ביותר עבור משרה הקשורה במחשוב ענן, כישורים רכים נלקחים אף הם בחשבון על ידי מנהלי הגיוס כאשר הם בוחרים מועמדים. אלה הם הכישורים הרכים החשובים בעידן הענן שמציינים ב-Adecco:

כישורי מנהיגות. פרויקטים של מחשוב ענן מצריכים לעתים קרובות צוותים קטנים בהרבה מצוותי תשתית בקנה גדול. מועמדים לתפקיד צריכים להראות כישורי מנהיגות (בלי להיות טיפוס של מפקד בצבא) כדי לעזור לצוות להצליח. החל מהובלת חלק מסוים בפרויקט ועד קביעת פגישה כאשר הדברים אינם מתרחשים כמתוכנן או כאשר נדרשת הבהרה. מיקרו ניהול הוא פעמים רבות בלתי יעיל עבור צוותי מחשוב ענן. כישורי מנהיגות הם חובה.

כישורי תקשורת ומשא ומתן. המועמדים צריכים לנהל בקלות משא ומתן ולמכור את רעיונותיהם גם לחברי הצוות שלהם וגם לדרגים גבוהים יותר. על מנת להניע קדימה פרויקט ולהיות יעילים, המועמדים צריכים להפגין את יכולתם להעביר בבהירות את רעיונותיהם, לנהל קבלת החלטות ולהתמקד במציאת פתרונות לסוגיות שבהן הם נתקלים לאורך הדרך.

שיתוף ידע. לא לכל חברי הצוות יהיו אותם כישורים ויכולות. הרצון לחלוק ידע ולעזור לאחרים להגיע אל יעדיהם צריך להיות ממוקם גבוה ברשימת הדרישות של מנהלי הגיוס כאשר הם מראיינים אנשים למשרה במחשוב ענן. קבוצת אנשים מגוונת ועם זאת בעלת יכולות גבוהות שעובדת ביחד וחולקת ידע לא רק תקדם את הפרויקט מהר יותר, אלא גם תיצור קשר בין החברים בצוות וזה דבר שלא יסולא בפז.

 

 בכנס ניהול משאבי אנוש בעולם גלובלי נסקור ונציע פתרונות ברמת הארגון למגמות העולמיות אשר חודרות לעולם משאבי האנוש, זאת באמצעות סקירה של הנעשה בעולם ובחברות גלובליות הפועלות בישראל. לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה