שיתוף

"הבעיה המרכזית שמלווה אותנו בתחום ההדרכה כבר הרבה מאוד שנים היא הסוגייה, איך מייצרים למידה אפקטיבית. למידה שהלומדים יודעים להשתמש בה באופן שהיא תספק להם סיוע ממשי בזמן ובמקום המתאימים", דברים אלה אומר ניר תדהר, מנהל למידה גלובלי בחברת Stratasys, לקראת הרצאתו בכנס ההדרכה של HRus, שיתקים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

לדבריו, "בעיה זו עוסקת גם בסוגיית המוטיבציה של הלומד: איך מייצרים מוטיבציה, איך מתחברים למוטיבציה של הלומד, ובד בבד, איך מייצרים למידה שתהיה נגישה, אטרקטיבית, כזאת שניתן להשתמש בה, ועוד".

אתגרי ההדרכה בעידן החדש

לדברי ניר תדהר, "אל הבעיה ה'ותיקה', התווספו בשנים האחרונות כמה אתגרים משמעותיים חדשים. אתגר אחד כזה נובע מהעובדה שהלומדים שלנו חיים בעולם הטכנולוגי והדיגיטלי. אותו עולם טכנולוגי ודיגיטלי שכולנו חיים בו. כתוצאה מכך, התרגלו הלומדים לסטנדרטים חדשים בנוגע למאמץ שהם מוכנים להשקיע כדי להשיג את המטרות שלהם.

"ניתן לראות את זה למשל, בתהליכי הקנייה שלנו כלקוחות. כשאנחנו רוצים לרכוש מוצר או שירות כלשהו, אנחנו מחפשים מידע לגביו. התפיסה האישית שלנו לגבי הזמן שלנו, לגבי המרכזיות שלנו בעולם, והדרישה שלנו שהעולם יתאים את עצמו לצרכים ליכולות ולמשאבים שלנו, הפכה להיות מרכיב תרבותי מאוד חזק. זאת הדרך שבה כולנו מתנהלים ותופסים את העולם".

הנגישות למידע והתחרות על טאלנטים

"דבר נוסף שקרה לנו כלקוחות של העולם הדיגיטלי", מדגיש תדהר, "הוא הנגישות האינסופית שלנו למידע. לידע מסוגים שונים ובתצורות שונות. מצב זה מציב בפנינו, אנשי הלמידה בארגונים, תחרות חיצונית עבור הפתרונות הקלאסיים שהיינו רגילים לייצר.

"אתגר חדש נוסף שניצב כיום בפנינו, נובע מהדרך שבה ארגונים תופסים את היחסים שלהם עם העובד, ומגדירים את הבעיות שלהם ביחס לכוח האדם. שוק העבודה הפך להיות שוק של עובדים ולא של שוק של מעסיקים. התחרות על הטלנטים גדולה מאי פעם. ארגונים עוסקים כיום הרבה יותר מבעבר בסוגיות כמו ניהול ידע, שימור ידע ומותג המעסיק שלהם. הסוגיות הללו הפכו להיות הרבה יותר אסטרטגיות לעומת סוגיות מסורתיות שהעסיקו את עולם ההדרכה בארגונים בעבר, כמו למשל שיפור ביצועים".

התגברות ההתמקצעות דורשת בחינה מחדש

"האתגר השלישי החדש שניצב בפני אנשי ההדרכה בארגונים", מדגיש תדהר, "נובע מהעובדה שעולם הידע הארגוני, כמו גם התפקידים הארגוניים, הופכים מורכבים ביותר, בשל התמקצעות והספסיפיקציה, בגלל האינטגרטיביות של המוצרים וכמות המקצועות בארגון, ובגלל קצב השינויים העסקיים שארגונים עוברים.

"כל האתגרים הללו יחד, מכתיבים הסתכלות חדשה על התפקיד של מערך הלמידה בארגון, על התפקיד של הלומד בתהליך הלמידה, ועל אופי הפתרונות שאנחנו מייצרים, במטרה לייצר למידה אפקטיבית שעונה על צרכי המערכת הזאת".

למידה חסרת מאמץ

"התפיסה שניצבת בבסיס הרעיון של למידה חסרת מאמץ נועדה לספק מענה למורכבות הזאת, ולהסיר חסמים ומורכבויות", מסביר תדהר. "אותו מענה שאנחנו, אנשי ההדרכה, מייצרים בפתרונות הלמידה שאנחנו אמונים עליהם. עלינו להגדיר מחדש את העקרונות שמתווים את הפתרונות שאנחנו צריכים לספק, כדי לאפשר ללומדים להיות אחראים על תהליך הלמידה שלהם ולהצליח ללמוד בצורה שתהיה משמעותית, ובה בעת תייצר חווית לקוח טובה".

בהרצאתו בכנס ההדרכה ירחיב ניר תדהר על האתגרים שארגונים מתמודדים איתם בתחום ההדרכה. לדבריו, "בהרצאה נבדוק מה הלומדים מצפים מאיתנו כגוף ההדרכה בארגון, ומה נתפס בעיניהם כאפקטיבי בתהליך הלמידה. כמו כן נבחן דוגמאות לפתרונות שניתן ליישמם בארגון באופן מיידי".

חברת סטרטסיס היא החברה המובילה בעולם בתחום של פתרונות עסקיים להדפסה בתלת מימד.

תוכלו לפגוש את ניר תדהר ולשמוע עוד על נושא הרצאתו בכנס ההדרכה השנתי שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה