האם הכל מוכן לרילוקיישן?

האם הכל מוכן לרילוקיישן?

הגיע הזמן להתחיל לארוז את הבית ובעצם את כל החיים. זה הזמן לוודא שהעובד ומשפחתו אכן מוכנים לרילוקיישן. הכנה מסודרת תעלה משמעותית את הסיכויים להצלחתו!

שיתוף
מיכל דליות על רילוקיישן

מיכל דליות על רילוקיישן

מאת מיכל דליות וחני בן שימול

מזל טוב – החלטתם על מעבר למדינה חדשה. אתם מרגישים מוכנים. החברה המעבירה דאגה כבר לביטוח בריאות, לתקציב ראוי לבית חדש, הכנתם מראש המלצות מחברים, יש אלפי תוכניות לטיולי חוצי יבשת בחופשות, אתם מתרגשים מהשיפור הצפוי ברמת החיים ומהשינוי מרגש.

אבל האם אתם באמת מוכנים לשינוי?

מעבר למדינה אחרת נתפש, מעבר לקידום המקצועי הטמון בו, כחוויה והזדמנות בלתי חוזרת. אין ספק שיש במעבר למדינה שונה הזדמנות להיחשף לתרבות חדשה, שפה חדשה והרפתקה של ממש לעובד המועבר ולבני משפחתו. אך בפועל תהליך הרילוקיישן מסובך ומורכב יותר מהנראה על פני השטח.

רבים הגיעו למקום החדש, המשופר, המרגש ומצאו שלמרות שאובייקטיבית אכן תנאי החיים השתפרו, הם מרגישים אבודים. גם אם שפת המקום הייתה שגורה בפיהם והמעבר היה למדינה מפותחת ואפילו אם הייתה בנמצא קהילה ישראלית, מחקרים מדווחים על תחושות של בדידות, בלבול, אומללות, טינה כנגד המקומיים ולחצים רבים המופעלים על התא המשפחתי.

לעיתים קרובות משמעות הרילוקיישן היא שינוי עצום דווקא בחייה של בת הזוג, או של בן הזוג, שנותרו לפתע ללא קריירה, עם הרבה יותר זמן בבית (עם הילדים או לבד) ועם צורך למצוא מסגרות חלופיות במדינה זרה.

גם בן הזוג, שבשל עבודתו עברה המשפחה, נתקל בקשיים: עבודה חדשה עם מקומיים, שפה עסקית שונה, קודים התנהגותיים ומקצועיים שיש ללמוד ורגשות אשמה על הקשיים שחווה משפחתו.

הילדים גם הם מתמודדים עם אתגרים רבים: השפה, הצורך ליצור חברים חדשים, הריחוק מהמשפחה המורחבת. התמודדות ההורים היא גורם מכריע בתחושות הילדים כלפי המעבר וקריטית להשתלבותם בחברה החדשה.

יתרונות הליווי וההכנה לפני היציאה לרילוקיישן:

1. הצלחת הרילוקיישן תסייע לשהות העובד בחו"ל לתקופה ארוכה.

2. העובד יהיה פנוי רגשית לעבודתו ובכך תגדל אפקטיביות עבודתו ומיצוי זמן העבודה.

3. מאפשר לעובד לזהות את האתגרים הרגשיים והאחרים – ומעניק את הכלים להתמודדות. מאפשר את המפגש הראשוני עם אתגרים אלה במקום מוכר בטוח ותומך – בארץ.

4. חיזוק התא המשפחתי.

5. יצירת ערך מוסף לכל אחד מבני המשפחה מתוך חווית המעבר.

6. תדמית חיובית של הארגון בארץ ובעולם.

7. רווחת העובד והשקעה במשאב האנושי.

8. שימור עובדים מצוינים ושימוש בהכשרתם לטווח רחוק.

9. הבטחת הצלחת העובד ברילוקיישן: מניעת הוצאה כלכלית כבדה לארגון בהחזרת העובד ושליחת חדש במקומו וכן מניעת בזבוז זמן יקר עד להתבססות העובד החדש.

חמישה דברים שיש לתכנן כשמתכננים רילוקיישן:

1. ידע הוא כוח – ישנה חשיבות רבה ללמוד על המקום על מאפייניו האקלימיים התרבותיים והחברתיים. יש לשתף את הידע בין כל המשתתפים בתהליך (כל אחד לפי רלוונטיות)/

2. פרידה נכונה – יש להשקיע בתהליך פרידה נכון מחברים משפחה.

3. חפצי מעבר – לגדולים כמו לקטנים יש לדאוג לחפצי מעבר שיעזרו לעבור את תקופת ההסתגלות לילדים תיק עם בובה, ספר, מזכרות, טעמים מוכרים…

4. הגדרת מטרות אישיות ומשפחתיות בתהליך הרילוקיישן.

5. להשתדל להכניס את כל המשפחה לשגרה מהר ככל הניתן כולם ביחד וכל אחד לחוד.

6. לדעת לשחרר וליהנות מהחוויה תוך כדי תהליך. הכנה חשובה מאוד להצלחת התהליך אך יש לתת מקום להסתגלות לשינויים תוך כדי תהליך, להתמודד תוך כדי למידה ולהתאים הפתרון לאופי השונה של כל אחד מבני המשפחה.

אימון רילוקיישן מעניק את היכולת לחשיבה מזוככת על משמעות השינוי, מזהה את האתגרים הרגשיים והאחרים, מעניק את הכלים להתמודד עמם ומציע תמיכה במהלך החודשים הראשונים במקום החדש. ההשקעה באימון רילוקיישן מאפשרת מיצוי אמיתי של ההזדמנות שנקרתה בדרך ולא רק ברמה הפשטנית של 'לראות עולם' או הגדלת יכולת ההשתכרות, אלא הזדמנות לחיזוק התא המשפחתי, להרחבת אופקים וליצירת ערך מוסף לכל אחד מבני המשפחה מתוך החוויה ולארגון השולח עובד יעיל ואפקטיבי בזמן קצר.

לפרטים נוספים לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה