שיתוף

החלטתם לפתוח סניף חדש במדינה מרוחקת, או שיש לכם כבר סניפים בחו"ל ואתם מעוניינים להתרחב ולשם כך עליכם לשלוח עובדים מהארץ כדי שיעבירו הדרכות לעובדים המקומיים, או שרכשתם חברה בחו"ל ואתם רוצים לשלוח עובדים בכירים שלכם כדי שיבצעו את ההטמעה ושילוב העובדים וקווי המוצרים של החברה שנרכשה עם אלה שלכם, ועוד כהנא וכהנא סיבות שבגללם אתם חייבים לשלוח עובדים למדינה אחרת – רילוקיישן.

העובדים שאתם שולחים לחו"ל, בדרך כלל לכמה שנים, הם בעלי משפחות. המשמעות היא שהם צריכים לעקור את המשפחה מהסביבה הטבעית שלה ולעיתים גם את חיות המחמד ולעבור אל הלא נודע.

הצלחת הרילוקיישן, ובעקבותיו הצלחת המשימה (סניף חדש, הטמעת חברה שנרכשה וכו), תלויות במידה כמעט מוחלטת ביכולת של אלו שנשלחו, להיקלט היטב בסביבה החדשה.

כאן נכנס לתמונה מומחה הרילוקיישן. אפשר לשכור מומחה לרילוקיישן כאן בארץ, בתנאי שיש לו חברה בת או סניף במדינה שאליה נשלחים העובדים שלכם, או שאפשר לשכור את שירותיו של מומחה רהלוקיישן מקומי.

אם כן, מהם תפקידיו של מומחה הרלוקיישן במדינת היעד:

1 למצוא את חברת ההובלה האמינה:

ראשית, למצוא עבור המשפחה שמועברת לחו"ל את חברת ההובלות הטובה, היעילה והאמינה ביותר, במחיר הסביר ביותר.

2 סיוע במציאת הדירה החדשה במדינת היעד:

מומחה הרהלוקיישן יכול לאתר עבור העובד את סוכן הנדל"ן המוסמך והיעיל ביותר באותו איזור. מומחי הרהלוקיישן המנוסים, מסננים וממיינים את סוכני הנדל"ן (המתווכים) ואלה האחרונים צריכים לעמוד בדרישות סף. לדוגמה, הם צריכים להיות בעלי רישיון של לפחות מספר מסוים של שנים, שגם עברו הכשרה והוסמכו בנושא רהלוקיישן.

3 סיוע בבירוקרטיה:

לסייע לעובד שעובר (ולבני משפחתו) בכל הקשור בחוזה השכירות (או הרכישה) של בית\דירה במדינה החדשה. עם כל הביורוקרטיה והחוקים הכרוכים בכך. לדוגמה, יש מדינות בהן עורך דין חייב להיות מעורב בתהליך ויש מדינות שאין הכרח בעורך דין.

4 סיוע לגבי בתי ספר וגנים מתאימים:

למצוא את בתי הספר והגנים הנכונים והמתאימים ביותר, ולפעמים גם למצוא מטפלת מתאימה. ברוב המדינות, בתי הספר קשורים לאיזור המגורים. לכן איתור הדירה או הבית חייבים להיעשות בד בבד עם איתור בתי הספר. אבל במקרים בהם יש לעובד ילדים בעלי צרכים מיוחדים, יכול מומחה הרהלוקישן למצוא שותף באותו איזור המתמחה בכל מה שקשור לבתי ספר לבעלי צרכים מיוחדים.

5 העברת חיות המחמד לחו"ל:

העברת חיית מחמד אל מעבר לגבול היא תהליך מאתגר, בדרך כלל אפילו יותר מהעברת בני אדם. מומחה הרילוקיישן יכול לאתר מומחה להעברת בעלי חיים, המכיר על בוריים את כל החוקים הכרוכים בכך, כמו למשל התנאים להוצאת דרכון לחיות המחמד (כן. יש דבר כזה), תעודות חיסונים, דרכי העברה וכו, תשלומים במכס עבור חיית המחמד (כן. גם זה קיים במדינות מסויימות. למשל בריטניה).

התפקיד של מומחה הרהלוקיישן הוא לוודא שחיית המחמד שלכם מקבלת את הטיפול הטוב ביותר והחוויה הכי פחות טראומטית שאפשר.

6 למצוא ספקי שירות מקומיים:

בכל מעבר כזה, העובד ובני משפחו חייבים למצוא במדינה החדשה רופאים חדשים, רופאי שיניים,  בייביסיטר ואנשי מקצוע מכל הסוגים. מומחה הרהלוקיישן יכול לקשר את המשפחה שעברה עם אנשי המקצוע המתאימים.

7 סיורי התמצאות:

לאחר התמקמות המשפחה במדינת היעד בביתם החדש, מומחה הרהלוקיישן לא נעלם אל תוך הלילה. הוא יכול לארגן למשפחה סיורי התמצאות במקום החדש ולתת להם טיפים לגבי השתלבות מיטבית בתרבות, במנהגים, בשיטות בהן הדברים עובדים וגם במקומות הבילוי המומלצים.

משימותיו של האחראי על רילוקיישן במשאבי האנוש של החברה עצמה

ולמרות הכול, האחראי על הרילוקיישן במחלקת משאבי אנוש של החברה עצמה לא נותר ללא משימות.

יש כמה משימות שעליו למלא כאן בארץ, בטרם יציאת העובד לחו"ל, כדי לסייע לעובד ולהפחית ממנו עומסים במטרה לאפשר לו להתמקד בעבודתו.

להלן כמה מהמשימות הבסיסיות:

  • לארגן את כל הוויזות ומסמכי ההגירה, ולוודא שהמשפחה כולה עומדת בכל תנאי וחוקי הכניסה לעבודה במדינת היעד.
  • לסייע לעובד במציאת מתווך דירות שישכיר את ביתו (בארץ), או אף למצוא עבורו חברות המתמחות בביצוע הקשר עם השוכר: גביית שכר הדירה והעברתו למשכיר, וטיפול בכל נושאי התחזוקה בדיקה, שמתרחשים בעת שהיית המשכיר בחו"ל.
  • שכירת חברת אריזה-והובלה, שתארוז את הבית ותעביר הכול אל מקום האיסוף של המטען (הקארגו).

לכתבה הראשונה בסדרה: שולחים עובדים לרילוקיישן? למה כדאי לשכור מומחה רהלוקיישן במדינת היעד

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה