5 דרכים לניהול משברים

5 דרכים לניהול משברים

כיצד לנהל סכסוך בין חברי הצוות?

שיתוף
סכסוכים בעבודה

סכסוכים בעבודה>

למרבה הצער, סכסוכים הם תופעה נפוצה במקומות עבודה בכל רחבי העולם. בין אם מדובר בבריונות לא הוגנת כלפי חבר או חברי צוות ובין אם אלו שני אנשים אשר מתנגשים ללא סוף, ההשפעות של סכסוך במקום העבודה הן עמוקות הרבה יותר ממה שנראה על פני השטח.


הפתרון לניהול משברים וקונפליקטים במקום העבודה הוא ברכישה ופיתוח של מיומנויות משא ומתן וניהול משברים. תוכלו לרכוש מיומנות זו או להעניק אותה למנהלים בארגונם באמצעות השתתפות בסדנת ניהול הקונפליקטים שאנו עורכים – למידע נוסף על סדנת ניהול קונפליקטים וכלי משא ומתן


להלן 5 דרכים מצוינות לטפל בסכסוך בצוות:

לדבר עם הבוס

הדרך הקלה והיעילה ביותר להתמודד עם סכסוך במקום העבודה היא ע"י שיחה בנושא עם המנהל. בין אם אתה מעורב בסכסוך או לא, אל תחשוב שזה לא ראוי לדווח לגורם הממונה על הצוות, חשוב לאפשר לו לדעת מה מתרחש, כך שיוכל לטפל בכך מיד. מנהלים שמים דגש רב על העבודה המשותפת וחיזוק הצוותים, ולכן הנושא חשוב להם מאוד לידיעה ולטיפול. אל תמנעו מהם את האפשרות להתערב בכך.

המנהלים לרוב שמים את רווחתם ופרודוקטיביות העובדים שלהם במקום הראשון. הם מונעים לפתור סכסוכים לחזור לעבודה המבורכת מהר ככל האפשר. לכן, הם יפעלו כמה שיותר מהר וביעילות לפתור את הסכסוך מתוך הבנה של ההשפעה האפשרית על העובדים המעורבים. כאשר יש קרע בין חברי הצוות בעבודה, אל תתנו לזה להגיע רחוק מדי. אפשרו למנהל לעצור זאת בהקדם.

לתמוך אחד בשני

אם אתה מבחין במקור העוינות הראשונית ובמי שמפעיל אותה, כמנהל, עליך לעשות כמיטב יכולתך ללכת נגד זה ולהפגין תמיכה בעובדים. אנשים עובדים טוב יותר כאשר המנהלים שלהם מרוממים אותם ומבטאים כלפי חוץ את הכרת התודה והשבחים על עבודתם, כך שאם תציג את ההתנהגות הזו, סביר להניח שתקבל אותה בחזרה.
גם לחבר הצוות חשוב לעבוד יחד ולתמוך אחד בשני ואלה ברעיונותיהם של אלה על מנת להשיג תוצאות, כמו גם ליצור סביבת עבודה חיובית יותר.

הקפידו על מחשבה בבניית הצוותים

כאשר בונים צוותים חשוב שהדבר יעשה מתוך מחשבה עמוקה, של אילו אנשים יוכלו להתחבר לאילו. להרכיב צוותים של אנשים מאוד אסרטיביים עם אנשים מאוד מופנמים לדוגמה, יכול לגרום לכך שקולם של השניים לא ישמע. זה יכול להוביל לתסכול ולסכסוכים. חשוב כאשר מרכיבים את הצוות מראש, לעשות זאת בצורה כזו שהאנשים יתאימו אחד לשני מבחינת התקשורת והחיבור. אין הכוונה לפגוע בגיוון בצוות שאין לוותר עליו והוא חשוב ביותר.

נסו לא להגיב

לפעמים דווקא ההתערבות של המנהל בסכסוך של חברי הצוות, עשוי להסלים את הבעיה. ישנם סכסוכים שנובעים מתוך לחץ נקודתי ועומס והם יפתרו מעצמם. לכן, לפני שאתה כמנהל מחליט להיכנס ולהתערב בסכסוך, בדוק היטב ממה הוא נובע והאם אפשרת לדברים להסתדר מאיליהם, בטרם נכנסת לעניין.

משכו את הבריונים הצדה

אם הקונפליקט אינו מעסיק אותך באופן ישיר, אך הוא עדיין מספיק כדי להסיח את דעתך מהעבודה שלך, שקול למשוך את העבריינים הצידה ולתת להם להבין עד כמה הם מזיקים במעשיהם הן מבחינת הסביבה במקום העבודה והרגשות של עמיתיהם לעבודה.

ייתכן והם לא מודעים להשפעת מעשיהם על המור ועל פרודוקטיביות העובדים וכן על תרבות החברה כולה. לכן, יש להתעמת איתם ולחנך אותם להתנהגות שונה באופן מידי ולא לאפשר להם לבצע זאת שוב.

סדנת מנהלים בנושא דיני עבודה בצל משבר הקורונה

אין תגובות

השאר תגובה