5 דרכים להתגבר על דחיינות

5 דרכים להתגבר על דחיינות

כשחושבים על אנשים פרואקטיביים אפשר לדמיין אדם יושב בהמולת תחנת הרכבת צמוד למחשב הנייד שלו ומבצע יותר עבודה בשעה, מאשר אנשים מבצעים במשך יום שלם במשרדם השקט

שיתוף

אנשים נוטים לדחות דברים לאו דווקא מתוך עצלנות, אלא כיוון שאינם נמצאים במצב הרוח הנכון ע"מ לבצע את המשימה. אז מתחילה הסחת הדעת מהעבודה ע"י קריאת מיילים, בדיקת החדשות, ניקוי השולחן, שיחות עם עמיתים לעבודה וכד'. לאחר מכן מגיעה תחושת האשמה על כך שעוד יום חלף ולא בצעת את עבודתך בשלמותה. זה נע כמו מעגל קסמים שלילי – תחושת האשמה גורמת לדחיינות חוזרת.

כיצד מתגברים על דחיינות ולא נכנעים לה?

שיפור מצב הרוח

אם מצב הרוח שלך ירוד או שאתה חש באנרגיות נמוכות, עליך לשפר את העניין ובמהירות. אכילה נכונה של מאכלים בשחרור סוכר איטי ומעלי אנרגיה – היא דרך טובה לכך. גם ספורט עושה נפלאות להחזרת האנרגיה ולהעלאת רמת הסרוטונין במוח שמשפרת את מצב הרוח. אתה יכול לצאת מהמשרד להליכה מהירה של כ- 20 דקות ורמות האנרגיה שלך ישתפרו פלאים.

להבין את הסיבה לדחיינות

כאשר אין לך מצב רוח לעבוד ואתה דוחה משימות, עליך להבין ראשית מדוע זה קורה. האם משהו שקרה בעבודה משפיע עליך? משהו שקרה בבית? ייתכן וישנו משהו שמעיק עליך ומקשה עליך להתרכז. חשוב שתשב על עצמך ותנסה להבין מדוע זה קורה. לעיתים חוסר הבנה וידע לגביי המשימות עצמן, מונעות את החשק להתחיל בהן. אולי אתה זקוק למידע וכלים נוספים לביצוע המשימות? במידה כן תמיד עדיף לבקש עזרה מהמנהלים שלך מאשר לדחות את המשימות.

לרשום משימות ביומן

כאשר אנו רושמים בצורה ברורה וקורקטית את המשימות שלנו לאותו היום, הסיכוי שנדחה אותן קטן. רשום ביומן כל משימה שעליך לבצע בעבודה במהלך היום, וכל משימה שסיימת הדגש בטוש זרחני. כך תדע בדיוק כמה משימות נותרו לך וכמה סיימת בהצלחה. ארגון המשימות בכתב מארגן לנו גם את המוח ומסדר לנו את המחשבה ואת תהליכי העבודה.

להימנע משלמות 

מרבית הסופרים מבלים שעות רבות בסיעור מוחות עצמי עם הדמויות ועלילת הסיפור. הם אפילו כותבים עמודים שלמים שהם יודעים מראש שלא יכנסו לספר, מתוך הידיעה שרעיונות מצריכים זמן כדי להתפתח.
אנחנו נוטים לקפוא כשמגיע הזמן להתחיל כיוון שאנחנו מודעים לכך שהרעיונות שלנו אינם מושלמים ומה שנייצר אולי לא יהיה הדבר הטוב ביותר שיש. אבל איך אפשר לייצר בכלל משהו טוב כשאנחנו לא מתחילים את התהליך אפילו?!. הסופרת המצליחה ג'ודית פיקו מסכמת את חשיבות ההימנעות משלמות במשפט: "אתה יכול לערוך עמוד גרוע, אתה לא יכול לערוך עמוד ריק."

 להתמקד בתוצאות

מרבית הסיכויים שאתה לא אוהב ללכת לרופא שיניים, לא הרבה אנשים אוהבים זאת. אז מדוע הם בכל זאת הולכים? בגלל התוצאות. רופא השיניים טוב בלהפוך את השיניים שלך לבריאות ויפות יותר. אתה גם הולך אליו כיוון שהכאב דוחף אותך לעשות זאת. אתה הולך לרופא השיניים כיוון שאתה יודע שהתהליך שווה את התוצאה. אותה גישה טובה להתגבר על דחיינות בעבודה. אל תחשוב על המשימה, על האורך שלה והקשיים – חשוב על התוצאות. ספר לעצמך את סיפור ההצלחה של המשימה, את תחושת האופוריה לצלוח את האתגר, את הוקרת המנהלים שלך ואת התרצות הלקוחות. כל אלו יקלו עליך בביצוע המשימה ויסייעו לך להתגבר על הדחיינות.

אין תגובות

השאר תגובה