שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

עם התקדמותם של הארגונים לעבר יצירת נורמליות חדשה בתקופה שלאחר הסגרים, נוצר צורך דחוף לטפל ברווחת העובדים.

במהלך החודשים הראשונים של משבר הקורונה עלה ממחקרים שבוצעו בארה"ב כי כמעט 50 אחוזים מהעובדים אמרו כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה כי לארגון שלהם אכפת מאוד רווחתם.

כעת, לעומת זאת, מראים המחקרים כי חלה ירידה משמעותית בשיעור העובדים שמרגישים כך. לכן יש חשיבות רבה כעת לכך שארגונים יחדשו את המאמצים לבנות מקומות עבודה בעלי תרבות ארגונית שמקדמת את תוכניות הרווחה לעובדים.

הנה 4 דרכים שמאפשרות להעלות את נושא הרווחה בארגון על דרך המלך:

1 לשמור על קול מנהיגותי חזק ומתמשך בנוגע לחשיבות הרווחה בארגון:

הרווחה בארגון לא יכולה להיתפס כדבר זמני שאיבד את הרלוונטיות שלו לאחר תום משבר הקורונה.

תהיה זו טעות גדולה להעביר מסר שאומר: חזרנו מהחופשות ללא תשלום (חל"ת), התחלנו לגייס עובדים, ולכן אפשר לוותר על נושא הרווחה, או להפחית את פעילויות הרווחה.

על מנהלי משאבי האנוש מוטל כיום להעביר את המסר שלפיו, הארגון דוגל בתרבות ארגונית שמקדמת את רווחת העובדים. יש לכך חשיבות רבה עבור הארגון. בהיעדר רווחה בארגון, מותג המעסיק של הארגון עלול להיפגע בטווח הארוך.

לשם כך על מנהלי משאבי האנוש לרתום גם את מנכ"לים החברות, שכן יוזמות רווחה שיוצאות ממשרד המנכ"ל עובדות בצורה הטובה ביותר.

אחת היוזמות שחשוב לנקוט היא לאפשר לעובדים גישה נוחה למזון בריא, לפעילות גופנית בארגון, לסיוע בניהול פיננסי ועוד.

2 ליישם את ההגדרה המשותפת של רווחה באופן עקבי:

ממחקרים שבוצעו על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי פעילויות רווחה יעילות יותר, ושיפור גדול יותר ברווחה מתממשים, כאשר כל מי שאחראי על נושא הרווחה יודע בדיוק אילו פעילויות רווחה מתאימות לעובדים בארגון הספציפי ומהן הדרכים הטובות ביותר לממש אותן.

3 לשמור על קווי התקשורת פתוחים כל הזמן:

שיפור ושמירה על נושא הרווחה מחייב את המנהלים להישאר בקשר עם העובדים ולוודא שהם אכן מקבלים את היתרונות שבתוכניות הרווחה של הארגון. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לנהל שיחות עם עובדים ולבצע שיחות משוב.

כדאי להציב כמטרה, ניהול של לפחות שיחה משמעותית אחת של המנהל הישיר עם כל עובד, בשבוע. כדאי לבדוק עם העובדים, איך לדעתם עשויים השינויים שלאחר הקורונה להשפיע על מרכיבי הרווחה השונים שלהם ועל הביצועים שלהם.

4 יצירת סטנדרטים של רווחה במסגרת התרבות הארגונית:

אחת הדרכים היעילות ביותר לשיפור הרווחה בארגון היא להיות קשובים להתמודדויות של העובדים ולדרכים להקל עליהם את ההתמודדויות הללו. על ההנהלה הבכירה להתוות את הנורמות הנהוגות בנושאי רווחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה