שיתוף

ישנם דברים שמעסיקים עושים באופן אוטומטי וללא כל מחשבה וחלקם הרסניים כשמדובר בקליטת עובדים חדשים לחברה.

מחקרים מראים כי 20% מנטישת העובדים מתבצעת במשך 45 הימים הראשונים לקליטתם, כך שחשיבות קליטת עובדים נכונה אינה מוטלת בספק.

להלן שלושת הטעויות הקריטיות בתהליך קליטת עובדים, מהן יש להימנע בכל מחיר:

קליטת עובד ללא הדרכה ביום הראשון

במחקר שנערך על ידי reed.co.uk, אחד המשתתפים דיווח שהיום הראשון הגרוע ביותר שלו בעבודה היה כשהוא הגיע להתחיל לעבוד ונאמר לו: ""הנה המפתחות, הנה מספר הטלפון הנייד שלי, ברוך הבא".

זוהי דרך מסוכנת מאוד להתנעת העסקה של עובד. גם אם אתה מעוניין לוודא כי העובד מוכשר דיו כדי לבצע את העבודה, מה יואיל לך "לזרוק את העובד למים" ביום הראשון?. תחילת הקריירה של העובדים בחברה שלך אינה רק ההזדמנות שלהם להרשים אותך, אלא גם שלך להרשים אותם. היום הראשון הוא המצע בו נובטת מערכת היחסים הראשונית ביניכם, וככל שתשקיע בעובדים החדשים ותכין עבורם "מצע" רך ובטוח לקליטתם האופטימלית, כך מערכת היחסים ביניכם תתהדק ותישמר.

כניסה ישירה למצבים מביכים

יש ערך מסוים לפעולה של הוצאת אנשים מחוץ לאזורי הנוחות שלהם ועידודם לקיום אינטראקציות עם אנשים נוספים על מנת לצבור ביטחון. עם זאת, מעסיקים לעתים "דוחפים" את העובדים החדשים לסיטואציות ולמצבים מביכים מאוד, שעשויים לחבל בהתחלה החדשה והטובה שלהם.

לדוגמה, מנהל שמקיים פגישה עם 30 משתתפים ומבקש מהעובד החדש לקום ולהציג את עצמו ולתרום לפגישה, כשהעובד עדיין לא מכיר אף אחד ולא מבין את מהות הפגישה בכלל, זה מביך ומיותר. הגיוני בהרבה הוא לבקש מהנוכחים הקיימים בחברה להציג את עצמם בפני העובד ולספר לו על החברה ועל תוכן הפגישה הנוכחית.

זהירות מוגזמת בקליטת העובד החדש

על הצד השני בגרף של "זריקת העובד למים העמוקים", נמצאת הזהירות הרבה מידיי בקליטת העובד ביום הראשון. עובד שמגיע לעבודה ביום הראשון ומתבקש למלא ניירת במשך 4 שעות מבלי להיכנס לעניינים בכלל, יוצר את הבעיה ההפוכה – במקום להבטיח כניסה חלקה לעבודה, נוצר אצלו חוסר בטחון בשל העובדה שנמנעת ממנו אפשרות העבודה.

אין סיבה לעכב את תחילת העבודה ביום הראשון, חשוב מאוד שעל אף הטפסים שיש למלא, ההיכרות עם הבניין והצוות והשמשת הטכנולוגיה במשרדו של העובד החדש, שהוא גם "יטעם" מהעבודה עצמה. לכן יש לספק לו משימות התחלתיות הקשורות בתפקידו אותן הוא יכול להתחיל ולמלא. ככל שהוא יכנס מהר ובטוח יותר לעניינים, כך הוא ירגיש נוח יותר. מובן שיש לספק לו את הליווי וההכשרה המתאימה במידת הצורך.

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה