שיתוף

בנוף העסקי המתפתח במהירות של היום, ידע הוא נכס יקר ערך. היכולת לשמר את הידע שנצבר בארגון אצל כל העובדים והמנהלים, באופן שהידע נשאר בארגון גם לאחר עזיבתם של עובדים, מספקת לארגון יתרון תחרותי משמעותי.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מכריע בתהליך זה, שהודות לו, מידע חיוני לא הולך לאיבוד גם כאשר עובדים עוזבים את החברה או משנים תפקיד.

יש אסטרטגיות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש ליצור תרבות ארגונית של שיתוף ידע ולהבטיח שמידע בעל ערך יישמר עבור הדורות הבאים של העובדים.

זה מועיל לארגון בכללותו ובה בעת מעצים עובדים בודדים לצמוח ולפתח את כישוריהם.

להלן 3 דרכים בסיסיות מומלצות לשימור ותיעוד ידע בארגון:

1 להטמיע מערכת ניהול ידע חזקה:

מערכת ניהול ידע חזקה המתוכננת היטב, משמשת כמאגר מרכזי לכל המידע הקשור לחברה.

זה כולל מדיניות, נהלים, שיטות עבודה מומלצות, חומרי הדרכה ואפילו מומחיות של עובדים.

על ידי דיגיטציה של מידע זה, מנהלי משאבי אנוש יכולים להבטיח נגישות קלה ויכולת חיפוש עבור כל העובדים.

בין התכונות העיקריות של מערכת ניהול ידע יעילה ניתן למנות:

1 מאגר מרכזי: כל הידע מאוחסן במקום אחד נגיש בקלות.

2 ממשק ידידותי למשתמש: עובדים יכולים למצוא במהירות את המידע שהם צריכים.

3 בקרת גרסאות: מתבצע מעקב אחר שינויים במסמכים, מה שמבטיח דיוק.

4 כלי שיתוף פעולה: עובדים יכולים לתרום ידע שצברו ולחלוק אותו.

5 אמצעי אבטחה: מידע רגיש מוגן.

2 לעודד שיתוף ידע באמצעות קהילות ותוכניות חונכות:

יוזמות פורמליות ובלתי פורמליות לשיתוף ידע יכולות לטפח תרבות ארגונית של למידה ושיתוף פעולה.

לשם כך יש להקים קבוצות שמפגישות עובדים עם תחומי עניין משותפים או תחומי מומחיות משותפים כדי לדון באתגרים ולחלוק פתרונות.

כמו כן ניתן לצוות עובדים מנוסים עם עובדים חדשים כדי לספק הזדמנויות להעברת ידע ופיתוח מיומנויות.

בנוסף, ניתן לארגון אירועי שיתוף ידע קבועים, לרבות סדנאות וסמינרים כדי לעודד עובדים לחלוק את המומחיות שלהם.

3 למנף טכנולוגיה ללכידת ידע סמוי:

לעתים קרובות קשה לתעד ידע שנצבר תוך כדי עבודה וקשה למסגר אותו. עם זאת, הטכנולוגיה יכולה לעזור בללכוד ולשמר מידע יקר ערך זה.

לשם כך ניתן למשל לערוך ראיונות, שיחות עם עובדים וסקרים מובנים שמאפשרים לאתר  מומחיות של עובדים.

כמו כן ניתן ליצור מאגר הקלטות של עובדים מומחים המדגימים משימות או מסבירים מושגים מורכבים.

ניתן גם להשתמש בפלטפורמות מדיה חברתית. כלומר, לעודד את העובדים לחלוק את הידע והתובנות שלהם באמצעות רשתות חברתיות פנימיות של הארגון.

כנס משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה