שיתוף

הזדמנויות לחזק את מותג המעסיק (או להיפך – להחלישו) קיימות כמעט בכל פעילות שמבצעת מחלקת ניהול משאבי אנוש.

לדוגמה, כמעט בכל אינטראקציה שיש למועמד לתפקיד בארגון ניצבת בפני מנהל משאבי האנוש או מנהל הגיוס ההזדמנות לחזק את מותג המעסיק. ובה בעת, באותה מידה מהווה אינטראקציה זו פוטנציאל להחלשת מותג המעסיק.

הבחירה בחיזוק מותג המעסיק או החלשתו נתונה בידי מנהל משאבי האנוש ונובעת מהאופן שבו הארגון מתייחס למערכת היחסים עם מועמדים ועם עובדים.

יחסי מועמד-מעסיק ועובד-מעסיק מבוססים לא רק על אינטראקציות נקודתיות או נקודות המפגש בין המועמד או העובד לבין ארגון, כמו למשל הצעות עבודה, שיחות משוב, קידום, פיטורים וראיונות עבודה או שיחות שימוע לפני פיטורים, אלא גם על כל חווית העובד וחווית המועמד שבשגרה.

נקודת ההתחלה היא בהליך גיוס העובדים. הליך גיוס נכון וחיובי הוא הכלל הראשון בבניית מותג מעסיק מוצלח. המשמעות היא שחשוב להתייחס אל כל המועמדים – גם כאלה שהארגון מחליט שלא להעסיקם – כאל שגרירי המותג של המעסיק.

מועמדים נוהגים לדווח על חוויות המועמד שלהם למועמדים אחרים, באמצעות הרשתות החברתיות ואתרים המתמקדים בנושאי משאבי אנוש.

שמועות שרצות ברשתות החברתיות על חווית ריאיון גרועה, היעדר תקשורת, מכתבי דחייה מעליבים וכדומה יכולות להשפיע רבות על גיוס מועמדים עתידיים, בכך שהן ירתיעו מועמדים איכותיים מהגשת מועמדות. שמועות אלה עלולות להרתיע גם לקוחות פוטנציאליים.

אחרי הכול, הלקוחות הם עצמם עובדים של חברות, אף שמדובר בחברות אחרות, והם עלולים להזדהות עם המועמים שעברו חווית מועמד גרועה ולהפסיק לרכוש מאותה חברה.

פרט לכך, לקוחות מרוצים, נאמנים וותיקים של חברה מסויימת יכולים להפוך יום אחד למועמדים שלה. ומאחר שלקוחות נאמנים של חברות נוטים לקרוא ביקורות על החברות שהם רוכשים מהן, הם חשופים אף יותר מאחרים לביקורות של מועמדים ועובדים על חווית המועמד או חווית העובד בנוגע לחברה הספציפית.

לכן, חברות שמיישמות מדיניות ונהלים שמטפחים חווית מועמד טובה, מרגע הגשת הבקשה למשרה ועד לרגע בו הארגון מגייס אותם או מודיע להם על כך שהם נדחו לעת עתה, יגלו שיישום זה של נהלים התומכים בחווית מועמד טובה, הוא צעד שיחזיר את ההשקעה בו פי כמה יותר.

הכלל השני הוא טיפוח חווית עובד חיובית. טעות מרה היא לחשוב שהאחריות על טיפוח חוויה חיובית מסתיימת ביום בו העובד מתחיל לעבוד בחברה.

הטיפול בעובד לא מתחיל ומסתיים בשכר והטבות. עובדים מצפים מהארגון שהם עובדים בו להעניק להם הזדמנויות לשיפור המיומנויות שלהם ולרכישת מיומנויות חדשות.

כמו כן הם מצפים לקידום, גם אם מדובר בקידום מקצועי או רוחבי. הם רוצים להרגיש שיש להם מקום להתפתח בתוך הארגון.

עובדים שמגלים שהארגון לא מספק להם מספיק הזדמנויות לצמוח מבחינה אישית ומקצועית יחפשו את ההזדמנויות הללו במקומות עבודה אחרים. חשוב לזכור שנטישות תכופות של עובדים פוגעות במידה ניכרת במותג המעסיק של החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה