תנו לקיץ להזיע בשבילכם

תנו לקיץ להזיע בשבילכם

הקיץ נתפס כתקופה שאין בה טעם להעלות את הדרישות ולקבוע יעדים חדשים, פשוט כי חם מדי. אבל דווקא עונת החופשות, שקורית בדיוק באמצע שנת העסקים, היא הזמן הנכון להמריץ את העובדים

שיתוף
קיץ ומוטיבציית עובדים

קיץ ומוטיבציית עובדים

ביוני סימני הרפיון האופייני לעונת המלפפונים כבר מתחילים לתת את אותותיהם ובמקביל אתם מנמיכים את הטמפרטורות במזגן וגם את הציפיות. ביולי, מי שטרם יצא לחופש ועדיין מגיע לעבודה, נוטה להיות קצת פחות מרוכז וקצת יותר לחוץ. באוגוסט אנחנו כבר על סף קריסה ולא ממש דורשים מעצמנו להגיע להישגים – מקסימום לשרוד.
ביל מק'בין, יזם, סופר ומחבר "עובדות החיים בעסקים: מה שכל בעל עסק מצליח צריך לדעת ואתם לא יודעים", חושב שדווקא העונה החמה היא זמן מצוין להגביר את המוטיבציה של העובדים, לעשות סיכום חצי-שנתי ולנקוט בכמה צעדים עסקיים חכמים במקום לשקוע בתנומת קיץ.

בראיון לאתר משאבי האנוש  hr.blr.comאמר מק'בין שלדעתו בקיץ צריך לעבוד חזק יותר, לא קשה יותר. אם נותנים לקיץ לחלוף בתקווה שאחריו העובדים יחזרו להדביק את הקצב, עלול להיווצר מצב שבו הם יהיו עסוקים בפתרון בעיות שנזנחו במקום באמת לחזור לקצה הרגיל, לא כל שכן להגבירו קראת סוף השנה. כשהקיץ יגמר, החברה עלולה לגלות שהנה הגיע סוף השנה והוחמצו הזדמנויות עסקיות טובות. מק'בין מציע, כאמור, לעשות סיכום חצי שנתי דווקא עכשיו, לפני שיחלוף הזמן להתאמות ולשינויים.

על פי מק'בין הקיץ הוא זמן מצוין לזהות מה ניתן לעשות בזריזות ולהטמיע בקלות. האתגרים הקשים יותר מתחילים מרגע שהחברה ביצעה את השינויים הפנימיים הנדרשים. חשוב גם לבדוק האם הושגו המטרות שנקבעו מוקדם יותר במהלך השנה ולבצע התאמות אם יש צורך בהן.

לוקח זמן עד ששינויים מוטמעים. אם אתם רוצים ליצור שינוי בתפעול, למשל גיוס עובדים חדשים והכשרתם, יעבור זמן מה עד שהם באמת יגיעו לתפקוד מלא. מק'בין מציע לא להתפתות לחכות לסתיו על מנת להכניס שינויים ושיפורים. דווקא בקיץ ייתכן שיש לכם זמן פנוי להניע תהליכים, אז נצלו את היתרון

הזה.

אין זמן טוב יותר לעורר מוטיבציה בעובדים. רוב בעלי העסקים רואים בוודאי בקיץ את התקופה שבה העובדים משתחררים קצת יותר. הם יוצאים לחופשה או חולמים עליה בהקיץ. אבל זה לא חייב להיות ככה. מעסיקים טובים יודעים איך לנצל את הקיץ להעלאת המוטיבציה. אחת הדרכים לעשות זאת היא קביעת יעדים טרום החופשה וקביעת מטרות לסוף הקיץ. יעדי טרום החופשה הם חלק ממטרות סוף הקיץ. אם למשל החברה עוסקת במכירות, יעד טרום החופשה יכול להיות העלאת המכירות, נניח של שלגונים או מזגנים, ב-25 אחוזים ומטרת סוף הקיץ תהיה העלאת המכירות ב-50 אחוזים.

צריך לזכור, אומר מק'בין, שרוב העובדים מעוניינים בתשלום נוסף בימי הקיץ, לכן יש לתת להם אותו בתמורה לעבודה שבוצעה היטב. "זה שומר עליהם ממוקדים לפני שהם יוצאים לחופשה ו'רעבים' כאשר הם חוזרים," הוא מסביר. "וכאשר הקיץ נגמר, החברה שלכם תיהנה ממכירות ורווחים גבוהים יותר ותהיה ממוקדת למשך שלושת החודשים שנשארו לסוף השנה, מה שיהווה קרש קפיצה לעסק לשנה מצוינת וסיום מוצלח."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה