הסנדלר הולך יחף ומה עם מנהלי משאבי אנוש?

הסנדלר הולך יחף ומה עם מנהלי משאבי אנוש?

סקר של לינקדאין מראה שמנהלי משאבי אנוש אינם מיישמים את העצות שלהם כשמדובר בקריירה שלהם

שיתוף
מנהלי משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש

סקר שנערך לאחרונה על ידי הרשת החברתית שהיא הבית השני של קהילת משאבי אנוש – לינקדאין – מראה שמנהלי משאבי אנוש, אותם אנשי מקצוע שמייעצים לארגונים המובילים במשק, לעובדים ולמועמדים כיצד לנהוג, איך לבלוט בארגון, איך להגיע למימוש עצמי בתפקיד, איך לתכנן את הצעד הבא ואיך להגיע לתפקיד הנחשק – לא מיישמים את הידע והחוכמה שלהם כשזה מגיע לניהול הקריירה שלהם.

על פי המחקר, שפורסם באתר משאבי האנוש The Undercover Recruiter, ל- 42% מקרב אנשי משאבי אנוש אין תוכנית מקצועית (career plan). 70% מקרב אנשי משאבי אנוש חשים שהם "החמיצו" הזדמנות לקידום היות שהיו צנועים מדי ביחס ליכולות ולהישגים המקצועיים שלהם.

הסקר שלפנינו עוד מראה ש-19% מקרב אנשי משאבי אנוש מרגישים שהם אינם מסופקים ואינם מממשים את הפוטנציאל ורק 22% מקרב מנהלי משאבי אנוש מגדירים את תפקידם הנוכחי כ'בסדר'.

על פי הסקר עולה ש-70% מקרב אנשי משאבי אנוש היו מעדיפים לעבוד במקום אחר, לו ניתנה להם הזדמנות ו-40% מקרב אנשי משאבי אנוש "סובלים" בעבודתם הנוכחית או מגדירים את עצמם כסובלים משביזות יום א'.
25% מקרב מנהלי משאבי אנוש אינם חשים בנוח או חסר להם הביטחון לתקשר עם אנשים בכירים יותר מהם ברשת החברתית לינקדאין.

ריצ'רד ג'ורג' מרשת לינקדאין אמר בתגובה לתוצאות הסקר: "כקהילה אנחנו ידועים כצנועים אך אסור לנו לתת לזה להפריע לנו בניהול הקריירה שלנו. לדעת להבליט את ההישגים שלכם זה לא כמו להשוויץ. היכולת להדגיש את ההישגים היא כישרון הכרחי והוא נחוץ לנו כדי להתקדם בעבודה."

קחו אחריות על הקריירה שלכם עכשיו!

לינקדאין השיקה את הקמפיין – לקיחת שליטה על הקריירה ‘Career Control' שבו היא קוראת לכל אחד מחבריה לקחת שליטה על הקריירה שלו באמצעות הצעדים הבאים:

– תוכנית קריירה: בניית מסלול קריירה לאחר חשיבה מעמיקה וניתוח של שאלות כמו מה כל אחד אוהב לעשות? מה יעזור לו לקום מהמיטה בבוקר בהתלהבות? במה הוא טוב? מה יכול לגרום לו לסיפוק? מהם הכישורים שחסרים לו ושאותם הוא צריך לפתח כדי להגיע לשלב הבא? מיהם האנשים שאיתם הוא צריך ליצור קשר ולבנות מערכות יחסים (נטוורקינג)?

– לקיחת דוגמה: מנהלי משאבי אנוש רואים קורות חיים של אלפי אנשים (!). ממועמדים חסרי ניסיון ועד למנכ"לים ולחברי דירקטורים בכירים בתחומם. יש למנהל משאבי אנוש את היכולת ללמוד מקורות חיים מרשימים: מה בעל המקצועי הביא מעצמו? מה הוא למד? כיצד הוא התקדם מתפקיד לתפקיד? את מי הוא הכיר? מי עזר לו? מה עזר לו? למידה מקורות חיים וסיפורי חיים של אנשים שהם מודל לחיקוי או מנטור יכולה לסייע לכם רבות בבניית מסלול מקצועי (תחומי אחריות, לימודים, הכשרות, נטוורקינג וכיו"ב).

– מחקר: מחקר און ליין או אוף ליין (ורצוי משולב) הוא מילת המפתח להצלחה. לא משנה לאיזה אירוע אתם מגיעים (תערוכה, כנס, ריאיון עם מנכ"ל, פגישה עם יזם…) תמיד בצעו מחקר על האדם שאתו אתם עומדים להיפגש או מתכננים ומקווים לפגוש. על הארגון שבו האדם עובד או מוביל, על הענף שבו פועל הארגון, על השוק המקומי והגלובאלי… מתוך המחקר יגיע המידע שיאפשר לכם לשאול שאלות מעניינות, להראות התמצאות ועניין, להעלות רעיונות חדשים וממש לבנות אתכם כאנשים שמביאים ערך אמיתי לשיחה.

– צניעות: צניעות היא ערך מוערך בקהילות ודתות מסוימות אך אין לה מקום בתוכנית הקריירה שלכם. זה הזמן ללמוד ולשפר את הדרך שבה אתם מציגים את הידע, היכולות, הכישורים וההישגים שלכם, מבלי לחשוש להראות שחצניים או אגרסיביים. בעולם שבו הצלחה, הישגים ושורה תחתונה הם השפה השגורה, אתם צריכים לדעת להכיר בערך שלכם ולהבליט אותו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה