כך משאבי האנוש יכולים להתכונן לעתיד שוק העבודה

כך משאבי האנוש יכולים להתכונן לעתיד שוק העבודה

הרכב כוח העבודה וסוג המשרות משתנים במהירות. אם משאבי האנוש לא יהיו חלק ממערך קבלת ההחלטות, עסקים יתקשו לשרוד

שיתוף
שוק העבודה העתידי

שוק העבודה העתידי

"אנחנו חיים בעולם הפכפך, לא בטוח, מורכב ומעורפל (VUCA)" – זה מה ששמעו משתתפי כנס HR Vision שהתקיים בלונדון בסוף השנה. "מקום העבודה הגלובלי ישתנה באופן משמעותי במהלך שבע השנים הקרובות," אמר טום קיני, ראש תחום ניהול כוח עבודה ויחסי עובדים בקבוצת BT, בהרצאה שנתן בנושא תכנון אסטרטגי של כוח העבודה.

לדברי קיני, מספרם של בני ה-15 עד 29 בכוח העבודה יצנח בעוד מספרם של בני 50 עד 74 יעלה. תפקידים מסורתיים רבים בשוק העבודה של היום יהפכן למיותרים. דברים אלה מגובים על ידי מחקר של אוניברסיטת אוקספורד שגילה ש-47% מהמשרות בארצות הברית הן "בסיכון" להפוך לאוטומטיות ב-20 השנים הקרובות. עם כאלה תנודות, האם הארגונים מוכנים לאתגרי העתיד? משתתפי הכנס שיתפו בארבעה טיפים מובילים.

משאבי האנוש צריכים להיות חדשניים. משאבי האנוש צריכים לשאול היכן נמצאת החדשנות, כיצד הן יכולים לעודד חדשנות בקרב המועסקים והארגון בכלל. יש להתבונן בשינויים בשוק ולהתאים את האסטרטגיה העסקית ואת תכנון הכוח העבודה בהתאם. מגה-טרנדים גלובליים עומדים לשנות במהירות את שוק העבודה ואת מקום העבודה המסורתי. אם למשאבי האנוש לא יהיה מושב בוועד המנהל ושותפות בתהליך קבלת ההחלטות, העסק לא ישרוד.

אין יותר "אני" בהנהגה. מודל ההנהגה משתנה וכך גם הצוותים בעלי הפוטנציאל הגבוה, אך לא הפרטים בפני עצמם. מחקר שבוצע בארצות הברית מצא שהאימפקט של ההנהלה כצוות הוא מנבא משמעותי פי שמונה יותר של ביצועי התאגיד מאשר הדמוגרפיה האישית של הדירקטורים. למשאבי האנוש כדאי לשקול מחדש את דרך הכשרת המנהיגים. פיתוח צוותי הנהגה להובלת שינוי בחברה יהיה מועיל הרבה יותר בטווח הרחוק.

צריך לגרום ללמידה שוב להיות כיפית. למידה בעבודה הפכה למטלה ולמשהו שאנחנו עושים כי צריך. אבל סיבות דמויות-משחק הן הדרך הטובה ביותר לתדלק את האינטליגנציה. יש חמישה דברים שאנו רוצים בכל משחק ובסופו של דבר בכל מקום עבודה: מטרות ברורות, חוקים מובנים, מרחב תמרון, שקיפות מידע ומשוב בזמן אמת. מקצועני לימוד ופיתוח צריכים לרתום זאת לתוכניות ההכשרה שלה וליצור תחושת תחרות במקום העבודה. אי אפשר להורות על כף, אבל אפשר לתכנן לטובת השגתו.

ארגונים בעלי מורשת אינם יכולים לנוח על זרי הדפנה. לחברות ותיקות מומלץ להזמין כישרונות צעירים להצטרף אל המסע ולעזור לחברות בנות כמה עשורים להשתלב בעולם הדיגיטלי. גם כוח אדם מגוון בדרג הניהולי מסייע לשינוי הזה. רוב מנהיגיהן של חברות ותיקות שייכים לאותו מגזר והם אנשים שעברו את רוב הקריירה שלהם באותה חברה או באותה תעשייה. לכן כדאי לקבל בברכה רעיונות מגוונים יותר, שיכולים להתחיל מלמעלה למטה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה