תביעה נגד JCS על אפליית נשים באולפני הבירה

תביעה נגד JCS על אפליית נשים באולפני הבירה

במהלך שמונה השנים שבין 2003 ל-2010 התקבלו לעבודה בחטיבת החדשות של JCS שתי אמהות בלבד מתוך 131 עובדים

שיתוף

אפשר להתהדר עד מחר בצמצום האפליה בשוק העבודה הישראלי, או לפחות בהעלאת המודעות לנושא בקרב מעסיקים. אבל מסתבר שלא רק אפליה שרירה וקיימת, אלא גם אשליה שהמצב הולך ומשתפר.

הוכחה רלוונטית אחת לכך היא התביעה שהוגשה הבוקר (ב') נגד אולפני הבירה בירושלים (JCS), על-ידי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת. העילה: אפליית נשים ואמהות עובדות.

מדובר בתביעה תקדימית למתן צו כללי, המבקשת מבית הדין האזורי לעבודה בבירה לחייב את חברת JCS למפות את החברה על בסיס מגדרי וליצור תכנית להטמעת שוויון באופן שיבטיח את שילובן של נשים ואמהות עובדות בחברה. זאת, תוך הסרת חסמים ותיקון פערי שכר שישנם, לכאורה, בארגון ומהווים חשש לאפליה על רקע אמהות וכנגד נשים בחברה.

דו"ח בדיקה שהנפיקה הנציבות, מצא פערי שכר שאינם מוסברים בין עובדות לעובדים בחברה. זאת ועוד, במהלך שמונה השנים שבין 2003 ל-2010 התקבלו לעבודה בחטיבת החדשות של JCS  שתי אמהות בלבד מתוך 131 עובדים. "בשנים אלו", אומרים בנציבות", חלה ירידה בשיעור של 76% במספר הנשים המועסקות בחטיבת החדשות בחברה.

בעקבות פניות של עובדות לשעבר למשרד התמ"ת, ערכה עו"ד אינה סולטנוביץ'-דוד, הנציבה האזורית של מחוז ירושלים והדרום בירור עם החברה. אליה הצטרף רו"ח קובי גינזבורג מטעם הנציבות, שבדק את נתוני שכר העובדים והעובדות כדי לבחון חשדות לפערי שכר בין גבים לנשים. אלו, אם היו, מהווים עבירה לכאורה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ועל חוק שכר שווה לעובדת ולעובד.

עו"ד ציונה קניג-יאיר, הנציבה הארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה התייחסה לדברים ואמרה כי היא "רואה בהגשת התביעה חשיבות רבה לקידום זכויותיהן של נשים בשוק העבודה. חוק שוויון הזדמנויות בעבודה נועד למנוע מצבים של אפליית נשים ולקדם שוויון מגדרי בשוק העבודה. תיק זה מציף סוגיות מהותיות של חלוקת אחריות הורית ומבנה שוק העבודה שמנציח אפליה של אמהות. כולי תקוה כי תיק זה הוא צעד ראשון בשיח החשוב הזה".

ב-JCS מסרו בתגובה כי טרם קיבלו את כתב התביעה, ולכן אין בכוונתם להתייחס בשלב זה. גורם בחברה אמר לאתר וואלה! ברנז'ה כי מזה שנתיים מקיימת JCS תכתובת עם הנציבות בנושא, והגשת התביעה התקבלה בחברה בהפתעה.

 

תקרת הזכוכית של נשות ההיי-טק

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה