שאלות למועמדים שעושים הסבה מקצועית

שאלות למועמדים שעושים הסבה מקצועית

עם התקדמות הטכנולוגיה והתעשייה, יותר ויותר עובדים נדרשים לשנות קריירה ולעסוק בתחומים חדשים

שיתוף
מועמדים Photo by stockimages

הטוב, הרע והמכוער בחוויית מועמד

התעשיות הוותיקות מתחלפות בהדרגה לחדשות. מכירות טלפוניות ופרונטליות מתקדמות למכירות אונליין, רובוטיקה ו- BI תופסים תאוצה בתחום הטכנולוגיה, ועובדים נדרשים להחליף מקצועות ולשנות קריירה, עם השינויים והקדמה.

את כל אלו המעסיקים בוחנים כשמגיעים אליהם מועמדים מתחומים שונים המעוניינים בשינוי קריירה. המעסיקים מעוניינים להבטיח כי המועמדים יבטיחו לימוד מהיר וכניסה חלקה ככל האפשר לתחום העיסוק החדש. בהתאם לכך ישנן 5 שאלות שכדאי לשאול מועמד שנמצא בעיצומו של תהליך שינוי קריירה ולוודא כי תקבלו ממנו את התשובות הנכונות.

מה גורם לך לחשוב שאתה מוסמך לתפקיד הזה?

עבור אנשים רבים שינוי משמעו להתחרות באנשים מנוסים ממך בתחום הזה שיוכלו להציג תוצאות מרשימות והישגים מוכחים. על המראיין לוודא כי המועמד שטרם רכש ניסיון בתחום הקריירה החדש שבחר, אינו נופל על מתחריו המנוסים. בהתאם לכך כמראיינים, עליכם למצוא את היתרונות שאותו מועמד מציג כלפי המנוסים יותר. אם זה רקע לימודי מוכח, אינטליגנציה גבוהה מאוד ויכולת למידה מהירה, כל אלו יסייעו לו להיקלט בתחום עיסוקו חדש לא פחות טוב ממתחריו בעלי הניסיון.

מה מניע אותך לעשות את השינוי הגדול הזה?

באמצעות שאלה זו, תוכלו לבחון את מידת המוטיבציה של המועמד וכמה הוא מוכן להשקיע על מנת לעשות את השינוי. אם השכר הוא מה שמניע אותו או מיגור אפשרויות עבודה אחרות, סביר שהוא לא יהיה מונע מאוד לאורך זמן. אם לעומת זאת התחום מעניין אותו במיוחד, הוא רואה את עצמו משתלב בתחום החדש ועוסק בו לאורך שנים, הרי שיש לו מוטיבציה גבוהה להצליח. אם המועמד מציג בפניכם קורסים והכשרות שלקח על מנת ללמוד את התחום החדש, ותוכלו להבחין במידת ההשקעה שלו, תוכלו להיות הרבה יותר שקטים לגביי רצינות כוונותיו.

האם ישנם תכנים משותפים בין הקריירה הקודמת שלך לזו שאתה הולך לקראתה?

כמי שמשנה את נתיב הקריירה שלו, על המועמד לשכנע אתכם כי הוא מכיר ויודע לפחות חלק מעולמות התוכן של התחום החדש. אם לדוגמה מדובר במועמד שעסק במכירות טלפוניות וכעת מעוניין לעבור לתחום מכירות האונליין, הרי שאת הבסיס והניסיון במכירות הוא רכש. כך למעשה השינוי שעליו לעשות אינו גדול ומהותי.

אם לעומת זאת מדובר בעובד מהתעשייה המסורתית שעובר לעבוד בהייטק, הוא נכנס לתוך עולם זר וחדש לחלוטין. לכן ככל שהמועמד יציג קירבה לתחום הקודם בו עסק, בתחומו החדש, יהיה לו יותר קל להתאקלם בו. אין זה אומר שבמידה ואין קרבה בין עולמות התוכן הוא לא יוכל להיות טוב בתחומו החדש, רק שעליכם להיות מוכנים לכך שיידרש לו יותר זמן ללמוד ולהסתגל.

מדוע עלינו להעסיק אותך?

שאלה זו מבקשת מהמועמד לתפקיד בתחום חדש, לשכנע אתכם למעשה שהוא מסוגל ומעוניין לקחת על עצמו את התפקיד. השאלה הזו בעיקר ממחישה את רמת הרצון והמוטיבציה שלו לזכות בתפקיד ולבצע את השינוי הקרייריסטי. הוא לא יספק לכם תשובה מהפכנית שטרם שמעתם וגם אין צורך בכך. על המועמד להסביר לכם בגובה העיניים עד כמה הוא מעוניין בשינוי ומה הוא מוכן לעשות עבורו.

ספר לי על התעשייה שלנו

שאלה זו נועדה לבחון עד כמה המועמד בקיא בתחום הקריירה החדש אליו אותו בחר ובו מעוניין לעסוק. אם הוא ישיב באופן שטחי על הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים ועל הדרישות שהתחום מצריך, זו לא תשובה שאמורה לספק אתכם.
עם זאת, לו המועמד יציג עובדות על מיזוגים ורכישות שנעשו לאחרונה, על שמות גדולים בתעשייה שעלו לכותרות ופרויקטים שתפסו תאוצה ברחבי העולם, הרי שהוא חקר ולמד את התחום לעומק. כך תוודאו שההתייחסות שלו לתחום רצינית ושהוא למד ומוכן ללמוד עוד ועוד בנושא.

מלבד השאלות הללו המיועדות באופן ספציפי למועמדים שמחליפים קריירה, ישנם שאלות חשובות שכדאי לשאול בכל ראיון עבודה כיום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה