רשת האופנה Forever 21 העסיקה עובדים באופן לא חוקי?

רשת האופנה Forever 21 העסיקה עובדים באופן לא חוקי?

כנגד רשת האופנה Forever 21 הוגש כתב תביעה מצד העובדים, הטוענים כי אולצו לעבוד ולהמתין לקראת יציאה ממשמרות ללא תגמול

שיתוף
דיני עבודה
תביעת עובדים כנגד רשת Forever 21

תביעה קיבוצית של עובדי רשת האופנה האמריקאית Forever 21 הגישו כתב תביעה כנגד החברה בגין תנאי העסקה לא חוקיים, כשבמרכז התביעה עומדים שני סעיפים עיקריים: האחד הוא עובדה שהרשת אילצה את העובדים לעבוד ללא רישום שעות כך שבפועל לא שולמו להם שעות נוספות על ביצוע משימות ומטלות והשני הוא העובדה שבעת יציאה מהסניף, בין אם להפסקת צהריים ובין אם ליציאה בסיום יום העבודה, אילצה הרשת את העובדים להתייצב לביקורת תיקים.

[adrotate banner="27"] לאחר שרשמו יציאה מהעבודה בשעון הנוכחות, סיום העבודה או ביציאה להפסקת צהריים, נאלצו העובדים להתייצב בפני אחראי כדי שזה יבדוק את התיקים שלהם כדי לוודא שהם אינם גונבים סחורה מהרשת. מאחר ומדובר על סיום משמרת או הפסקות בשעות קבועות, נאלצו העובדים לעמוד בתור במשך כ-10 דקות בממוצע בכל פעם, קרי 20 דקות בכל יום עבודה. כעת, במסגרת כתב התביעה, דורשים העובדים את הפרשי השכר עבור שעות העבודה שביצעו בפועל.

אמנם מדובר על תביעה בסדר גודל קטן וכמעט לא משמעותי עבור העובדים, שצפויים לקבל פיצויים על 10 עד 30 דקות נוספות לכל יום עבודה, אולם על פי עורך הדין שמייצג את העובדים פטריק קיטשין: "בפני הנהלת Forever 21, המעסיקה אלפי עובדים, צפוי נזק כלכלי בלתי מבוטל היות שתביעה זו מזכירה באופייה ובהיקפיה תביעת עובדים כנגד רשת האופנה Polo Ralf  בשנת 2010, שבסופה אולצה החברה לפצות את עובדיה בסכום של 4 מיליון דולר."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה