שיתוף

חברת רד האט בישראל מתכוונת לגייס בתקופה הקרובה 100 עובדים לסניף הישראלי, שנבנה על בסיס רכישת הסטרטאפ הישראלי קומראנט.

כיום מעסיקה החברה כ-500 עובדים, ובעקבות הגיוס היא תגדיל את מצבת העובדים שלה בישראל בכ-20 אחוזים.   

"אנחנו מגייסים למגוון מקצועות בהם Software Engineering, Quality Engineering, DevOps, Security ו-Sales & Services, אומרת אידית אהרונוביץ, מנהלת הגיוס של רד האט ב-EMEA, בתשובה לשאלת HRus.

האם המחסור בעובדים טובים בענף שלכם מורגש יותר או פחות, במהלך השנה האחרונה?

"במחצית הראשונה של השנה היה קושי גדול בגיוס מועמדים מקצועיים ומנוסים, אבל בתקופה האחרונה, לאחר שכמה חברות הייטק פיטרו עובדים, אנחנו רואים ניצני שינוי, ולאט לאט מרגישים שיש פחות משרות פתוחות בשוק, ויותר אנשים שנפלטו לשוק מחפשי העבודה, כשהדגש הוא יותר על יציבות ואתגר טכנולוגי".

מהן שיטות הגיוס המועדפות על החברה?

אנחנו משתמשים בשיטות גיוס שונות ומגוונות, שעובדות טוב עבורנו, כמו חבר מביא חבר, איתור וקידום מועמדים פנימיים בחברה, חיפוש אקטיבי ברשתות החברתיות ועובדים חוזרים.

מה אתם מחפשים במועמד בנוסף לרמה מקצועית?

רד האט היא חברת קוד פתוח לא רק מבחינה טכנולוגית, אלא גם מבחינת תרבות ארגונית הדוגלת בשוויון, גיוון והכלה. בהתאם לכך, אנחנו שמים דגש במהלך תהליך הגיוס על התאמה לתרבות הארגונית והערכים של רד האט".

האם אתם מעדיפים להכשיר את העובדים על פי צרכי החברה, או האם אתם מעדיפים מועמדים שכבר מגיעים עם ניסיון וידע, או תמהיל של שניהם?

"תמהיל של שניהם. כחברה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה, במקרים מסוימים יש צורך באנשים מנוסים, אבל יחד עם זאת, רד האט שמה לעצמה דגש להשקיע ולקדם את דור העתיד של החברה ושל קהילת הקוד הפתוח.

"הדבר בא לידי ביטוי בסבבים קבועים של גיוסי סטודנטים, על מנת להקנות להם ידע וכלים מעשיים עוד במהלך לימודיהם.

"בנוסף, לחברה יש תוכניות הכשרה בקהילה, לאוכלוסיות מוחלשות ובפריפריה וכן, תוכניות אקדמיות בקמפוסים השונים בכל הארץ.

"לדוגמה, אנחנו מקדמים את פרויקט Beyond, במסגרתו רד האט השיקה שיתוף פעולה עם מכללת תל-חי בקרית שמונה, המאפשרת לסטודנטים גישה לחברות הייטק חזקות וטכנולוגיות גם בצפון".

מהם האתגרים הגדולים ביותר בגיוס עובדים חדשים כיום?

"האתגרים העיקריים הם היצע מול ביקוש: יותר משרות פתוחות מאשר מועמדים אקטיביים, ולכל מועמד טוב ומקצועי יהיו כמה הצעות ביד.

"במקביל, עבודה היברידית (מודל העבודה ההיברידי), שוק דינמי ומהיר השונה משאר העולם, קושי למצוא אנשים מקצועיים עם ניסיון רלוונטי, שנוצר בעיקר כתוצאה מטכנולוגיות חדשות המתחדשות חדשות לבקרים".

האם אתם רואים הבדלים בין דרישות המועמדים לפני מגיפת הקורונה לבין הדרישות שלהם כיום?

"לפני המגפה היתה אינפלציה של משרות, ומועמדים היו נכונים לשמוע על מעברים.

"בעת שפרצה המגפה, היה חשש גדול מהעתיד ומה תהיה משמעות המגפה על התעשייה, ואנשים העדיפו להישאר במקום עבודתם, גם כשהמשמעות היתה פגיעה בתנאים.

"לאחר ה'הלם הראשוני' שנמשך כשנה, המגיפה הביאה לפריחה גדולה של ענף הטכנולוגיה בעולם, בשל הצורך הברור באמצעים טכנולוגיים כדי להתמודד עם נזקי המגיפה.

"לכן נפתחו יותר ויותר חברות סטארט אפ ויוניקורנים שהציעו מקומות עבודה רבים, בתנאים ששברו את השוק. כתוצאה מכך, נוצר קושי גדול בגיוס מועמדים מקצועיים ומנוסים.

"בחצי השנה האחרונה ובעקבות המשבר בענף, אנחנו חווים ניצני שינוי ולאט לאט מרגישים שיש פחות משרות פתוחות בשוק ויותר אנשים שנפלטו לשוק מחפשי העבודה".

איך אתם מנהלים את חווית המועמד ובאיזו מידה אתם שמים דגש על חווית מועמד?

"חווית המועמד חשובה לנו מאוד. זה מתבטא בתשומת לב רבה לתהליך הגיוס, לרבות דגש על תקשורת רציפה עם המועמדים, תיאום ציפיות, שקיפות לגבי כל שלב בתהליך אותו עוברים, תהליך גיוס קצר ואפקטיבי, גמישות בפלטפורמת הריאיון (וירטואלי או פיזי), הנגשת ראיונות במידת הצורך ופידבק בסוף התהליך.

"בסיום תהליך הגיוס, גם המנהלים המגייסים וגם המועמדים מקבלים סקר שביעות רצון כדי שנוכל תמיד ללמוד ולהשתפר בעת הצורך".

האם אתם מאפשרים לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי?

"כן. אנחנו עובדים במודל היברידי, אך גמיש, לפי צרכי העובדים והצוות. עובדים יכולים לבחור בין עבודה היברידית לבין עבודה מלאה במשרד או לעבוד לחלוטין מרחוק. כמו כן, אנחנו בתהליכי בניית משרדים חדשים וירוקים ברעננה".

האם יש לכם שיתוף פעולה עם המוסדות האקדמאים לגבי איתור הטלנטים המתאימים ביותר?

"כן. במסגרת הרצון של רד האט לקדם את נושא הקוד הפתוח והתרומה לקהילה, חברנו למספר מוסדות אקדמיים מצפון ועד לדרום ואנחנו מקיימים שיתופי פעולה פוריים בקמפוסים השונים ובמשרדי החברה".

כמה זמן אתם צופים שימשך הליך הגיוס עבור כל מועמד ספציפי – מרגע שהוא עונה על המודעה ועד שאתם מודיעים לו שהתקבל לעבודה?

"התהליך משתנה בהתאם לאופי ודרגת המשרה. כאשר התהליך הקצר ביותר יכול לקחת בין שלושה שבועות לחודש, ותפקיד בכיר או תפקיד הדורש מורכבות רבה יותר, יכול לקחת עד חודשיים".

חברת רד האט היא החברה המובילה בעולם למתן פתרונות תוכנה מבוססי קוד פתוח לארגוני Enterprise.

החברה מבוססת על כוחה של קהילת הקוד הפתוח בפיתוח ואספקת טכנולוגיות Linux, ענן, קונטיינרים ו-Kubernetes אמינות ובעלות ביצועים גבוהים.

החברה מסייעת ללקוחות לשלב בין יישומי IT חדשים וקיימים, לפתח יישומים מוטי-ענן (cloud-native), לבצע סטנדרטיזציה של מערכת ההפעלה, יחד עם אוטומציה, אבטחה וניהול של סביבות מורכבות.

כאמור, רד האט החלה את פעילותה באופן רשמי בישראל בעקבות רכישת הסטרטאפ הישראלי קומראנט.

במשרדי החברה בישראל מועסקים כיום יותר מ-500 עובדים, רובם מהנדסים מהשורה הראשונה בישראל, שעובדים על פיתוח הפתרונות הטכנולוגיים של רד האט בתחום תשתיות הענן.

הסניף הישראלי כולל גם את צוות המכירות והשירות של אזור ישראל, יוון וקפריסין.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה