קפיצה בין עבודות: לא סיבה לפסול מועמדים

קפיצה בין עבודות: לא סיבה לפסול מועמדים

אם "אי יציבות תעסוקתית" היא מבחינתכם עילה לפסילה מיידית – כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה ולהבין מדוע גמישות בנושא תפעל לטובתכם

שיתוף
גיוס עובדים

בואו נודה באמת: אף מגייס אינו מעוניין להשקיע זמן וכסף בגיוס של עובד חדש אשר יעזוב את מקום העבודה חיש מהר. ואכן, מסיבה זו, מגייסים מעניקים עדיפות מובהקת למועמדים המציגים יציבות תעסוקתית על פני אלו הנוהגים "לקפוץ" ממקום למקום בפרקי זמן קצרים – כלומר שנה או פחות.

מבחינת המגייס, הקשר ברור: רוב המגייסים חושדים כי אי יציבות תעסוקתית רצופה מרמז על בעיות בתפקודו המקצועי של המועמד. התנהלות זו עלולה להתפרש מצידם גם כחוסר לויאליות ויכולת להתחייב למקום עבודה.

מחליפים עבודות בתדירות גבוהה? תנו צ'אנס בכל זאת

אין להכחיש כי חשש זה הנו מובן, ובמקרים רבים אף מוצדק. אך האם בימים בהם העובד הממוצע לא נשאר יותר משלוש שנים בעבודתו* פסילה אוטומטית של מועמדים "קופצניים" היא עדיין נכונה ורלוונטית?

אי יציבות תעסוקתית
56% נשארים במקום העבודה בין שנה ל-3 שנים. מתוך המחקר

הנה כמה נקודות למחשבה:

  1. עובדים שמחליפים עבודה בתדירות גבוהה ממש לא יוצאי דופן בנוף של ימינו
    פעם עמדה יציבות הפרנסה בראש סדר העדיפות של העובד. אם נחקור את ההיסטוריה התעסוקתית של הורינו נגלה כי רבים מהם עבדו (או עובדים) במקום עבודה אחד כבר עשרות שנים. אך המנטאליות התעסוקתית של העובדים החדשים שונה בתכלית מזו של פעם, ואלו לא חוששים להחליף מקום עבודה כדי להגיע לאושר המיוחל. עשרות שנים באותו מקום עבודה, בימינו? נדיר מאוד. אם עובד נשאר מעל לשנתיים במקום עבודה הוא נחשב ל"מתמיד".
     
  2. חיפוש מתמיד של אתגר וסיפוק – מעיד על שאפתנות ומקצוענות
    העובדים של ימינו לא מחפשים רק עבודה, אלא "קריירה", הכוללת את כל החבילה – תנאים, אתגר וסיפוק מקצועי. לכן, קחו בחשבון כי עובד אשר מגיע "לנחלה" לאחר מסע חיפושים כשהוא מלא במוטיבציה – יועיל לארגון הרבה יותר מאשר עובד שחוק (שאולי בשלב הזה אף ירצה לפצוח במסע הרפתקאות תעסוקתי משל עצמו…)
     
  3. לעתים עזיבת מקום עבודה נובעת מנסיבות שאינן תלויות בעובד
    שוק התעסוקה עבר טלטלות לא קלות בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי. כתוצאה, לא מעט עסקים, גדולים וקטנים כאחד, פיטרו (ועדיין מפטרים) עובדים במסות גדולות. אך לעתים עובדים נאלצים ליזום עזיבת מקום עבודה בעל כורחם – אם בשל הרעת תנאים, שינויים במדיניות החברה או במבנה הניהולי שלה, שהעמידו אותם בפני סיטואציה נטולת ברירות של ממש. לכן, שווה לנסות לבדוק נושא זה מול המועמד – אף בשלב הראיון הטלפוני.

 החלטתם לאמץ ולתת למועמדים אלו הזדמנות? מצוין. אך במקביל, חשוב שתשאלו את השאלות הנכונות: מהן נסיבות עזיבת העבודה האחרונה וזו שלפניה? מדוע הוא עוזב עבודות בתדירות כה גבוהה? אל תסתמכו רק על מה שהמועמד אומר: נסו לברר נושאים אלו ישירות עם הממליצים/מעסיקים קודמים שלו, שייתנו לכם נקודת מבט נוספת בנושא.


* מתוך מבדקים מייצגים ומהימנים של חברת Zeta-Tools בקרב עובדי היי-טק, מנהלי משאבי אנוש ומחפשי עבודה

לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה