פניה לבית הדין לעבודה לבטל פיטורי עובד עיריית רמת גן

פניה לבית הדין לעבודה לבטל פיטורי עובד עיריית רמת גן

הסתדרות המעו"ף במרחב רמת גן עתרה לבית הדין לעבודה בבקשת צו מניעה לפיטורי ראש צוות הכבאים בטענה לפטורים חד צדדים בחוסר תום לב.

שיתוף
הסתדרות המעו
הסתדרות המעו"ף מוחה על פיטורי כבאי

אל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה פניה מטעם הסתדרות המעו"ף ( איגוד מקצועי של עובדי הרשויות המקומיות) במרחב רמת גן, בבקשה לביטול פיטורי עובד עירייה.

בהסתדרות העמו"ף טוענים כי פיטורי העובד, כבאי במקצועו המשמש ראש צוות כבאים במחלקת הכבאות העירונית, נעשו באופן חד צדדי ובניגוד להסכם הקיבוצי.

בעתירה לבית הדין לעבודה צוין כי העובד יצא מרצונו לחופשה ללא תשלום מסיבות אישיות ב-2010. החופשה אושרה על ידי הגורמים המוסמכים בעירייה. עם חזרתו לעבודה כמתוכנן, לאחר כשנה, נודע לו כי העירייה מינתה עובד במקומו וכי אין עבורו תקן.

בחודש שעבר (ב-24.11) פרסמה עיריית רמת גן מכרז לתפקיד כבאי במחלקת כיבוי האש, מה שמהווה סתירה לטענת העירייה כי אין תקן במחלקת הכבאות.

בהמשך, זימנה העירייה את העובד להליך שימוע בפני ועדת פיטורים. לדברי נציגי הסתדרות המעו"ף, במעמד השימוע  הוטחו בפני העובד דברים קשים המתייחסים לתקופת עבודתו טרם יציאתו לחל"ת.

עוד נטען כי העירייה לא פעלה כדין כשלא פנתה לוועד העובדים לצורך הסכמה הדדית לפיטורים, כפי שהיא מחויבת מכוח הסכם קיבוצי וכי ועדת הפיטורים לא אפשרה לעובד לעיין בחומרים ולא נתנה לו העתק של סיכום נימוקיה לפיטוריו, בניגוד לתקנון הליך השימוע.

כיום, דורשים ועד העובדים והסתדרות המעו"ף את החזרתו של העובד. ההסתדרות טוענת, באמצעות בא כוחם עו"ד מור סטולר, כי העירייה פעלה בחוסר תום לב כלפי העובד, מה שמעכיר את היחסים בין ציבור הכבאים לבין העירייה ויוצר חוסר אמון בקרב כלל העובדים. עוד טוען ארגון העובדים כי באם לא יינתן צו מניעה לפיטורי העובד, יהיה זה בגדר פגיעה חמורה בכוח העבודה המאורגן ולא רק בעובד עצמו, שפרנסתו וכבודו האישי והמקצועי עומדים על כף המאזניים.

תגובת העירייה טרם התקבלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה