אוסטרליה: העובד השתכר אך החברה אשמה לכן הפיטורים לא חוקיים

אוסטרליה: העובד השתכר אך החברה אשמה לכן הפיטורים לא חוקיים

עובד שצרך מנת יתר של אלכוהול באירוע חברה ותקף את עמיתיו פוטר. הארגון לזכויות העובד קבע שהפיטורים לא חוקיים כי המעסיק הגיש אלכוהול

שיתוף
פיטורי עובדים

חג המולד הוא אירוע שהרבה מאוד מעסיקים בוחרים לציין אותו במסיבה או לפחות בהרמת כוסית לעובדי החברה. מנהל קרן השקעות באוסטרליה חשב שמסיבת חג מולד בערב החג, אליה יוזמנו כל עובד החברה ובה יוגשו כיבוד ומשקאות – זה רעיון טוב. המסיבה אכן הייתה נושא "חם" לשיחה לשנים שיבואו.

לאשר אחד העובדים בחברה, בדרגת ראש צוות, הפך אגרסיבי כלפי עמיתיו (צעק וגידף תוך שימוש במילים גסות בעלות אופי מיני והוא אף ניסה לנשק עמיתה), הוחלט לפטר אותו בשל התנהגות בלתי הולמת והטרדה מינית.

הארגון לזכויות עובדים Fair Work Commission בדק את המקרה לגופו ופסק כי מדובר בפיטורים לא צודקים. הארגון טען כי החברה לא יכולה לפטר עובד בגין התנהגות שאיננה הולמת את מקום העבודה במקום שהוא איננו העבודה קרי באולן שבו התרחשה המסיבה, בשעות הערב (אחרי שעות העבודה). "לחברה יש סטנדרטים מאוד ברורים לגבי מה מותר ומה אסור לעובדים ואיך צריך לנהוג במקום העבודה, אך במסיבה מחוץ למקום העבודה ומחוץ לשעות העבודה לא ניתן לצפות מעובד שינהג על פי אותם סטנדרטים." כך צוטט אדם הצ'ר, סמנכ"ל בכיר בארגון Fair Work Commission במסגרת ריאיון לאתר משאבי אנוש HR Grapevine. בנוסף, הצ'ר טוען כי התנהגותו הגסה של העובד הייתה ללא כל עוררין קשורה למינון האלכוהול שאותו צרך העובד במהלך המסיבה ומאחר והחברה היא שהגישה לו את האלכוהול ללא הגבלה, יש לה אחריות על התוצאה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה