פחד זה לא אסטרטגיית משאבי אנוש

פחד זה לא אסטרטגיית משאבי אנוש

פיונה תורן, מנכ"לית סוכנות ליחסי ציבור, מחדדת את ההבדל בין אסטרטגיית שימור עובדים לבין ההסתברות שעובדים יישארו בארגון מתוך חשש וחוסר ודאות

שיתוף
שימור עובדים

שימור עובדים

בריאיון לאתר משאבי אנוש HR Magazine, הסבירה פיונה תורן, מנכ"לית Fishburn Hedges שהוגדרה ב-Financial Times ברשימת 10 מקומות העבודה הטובים ביותר (great place to work) באנגליה, את המצב בשוק העבודה בצורה הבאה: "אנחנו חוגגים כמעט חמש שנים לאסון הגדול (פרוץ המשבר הכלכלי). אמנם יש ביקוש גדול לטאלנטים אבל מאזן הכוחות השתנה משמעותית והמעסיקים הם בעלי הכוח העיקריים. עובדים ואפילו עובדים טובים פוחדים לעזוב כי הם פוחדים לאבד את מעט היציבות שנותרה להם והם פוחדים ובצדק להגיע למקום עבודה חדש ולפחד שוב. עובדים חדשים פוחדים משיטת הפיטורים המקובלת של 'האחרון שנכנס הוא הראשון שיוצא' ועצם המחשבה על להיות העובד החדש משתקת אותם."

לדברי תורן, עובדים נשארים במקום אבל זה לא מהסיבות הנכונות ולכן הארגון לא יכול לבנות על המצב הקיים לעתיד הרחוק. "פחד לא מספיק כדי להשאיר את העובדים הטובים. הטאלנטים הטובים ביותר, חוד החנית, אינם פוחדים והם אלה שיכולים לעזוב גם בתנאי חוסר ודאות במשק. שאר העובדים הטובים, אלה שעדיין חוששים, יכולים בשלב מסוים להתגבר על החששות שלהם ולקבל את ההצעה של צייד הראשים… הארגון צריך להיות מודע לאפשרות הזו ולהבין שפחד לא יכול להחזיק עובדים טובים לאורך זמן", אומרת תורן ומציעה לארגונים לאמץ אסטרטגיות אפקטיביות לשימור עובדים.

Fishburn Hedges, הממוקמת ברשימת מקומות העבודה הטובים ביותר באנגליה מאז החל הדרוג והסוכנות שזכתה בתואר Master מטען ה-Great Workplace Institute עצמו, מציבה את הסטנדרטים הגבוהים ביותר לניהול הון אנושי תחת כל אקלים כלכלי. לדברי תורן "לא משנה אם המצב במשק טוב או רע, אנחנו צריכים להתייחס אל העובדים שלנו בצורה הטובה ביותר עם כל הכבוד הראוי. מערכת הערכים שלנו מבוססת על העיקרון הבא: להתייחס לאנשים קודם כל כאל אנשים. זה אומר שאנחנו דואגים לתת לעובדים שלנו את התחושה שהם רצויים ומוערכים בין אם זה פנקייקים לארוחת בוקר או ואוצ'רים לטיפולי ספא… ללא כל קשר למיתון ולהשלכות שלו, אנחנו ממשיכים ונמשיך להשקיע ביצירת מקום עבודה מצוין שמושך אליו טאלנטים ומשאיר אותם אצלנו לאורך זמן מתוך בחירה."

שימור עובדים בתקופת שינוי ו/או משבר הינו אחד מנושאי הליבה בכנס משאבי אנוש 2012 שיתקיים ביום ראשון הקרוב – ה-09 בספטמבר – במלון כפר המכביה ברמת גן. נשמח לראותך!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה