עיצומי עובדים ב"סנמינה", המייצרת רכיבים אלקטרוניים ל"כיפת ברזל"

עיצומי עובדים ב"סנמינה", המייצרת רכיבים אלקטרוניים ל"כיפת ברזל"

המחלוקת נובעת מכוונת ההנהלה להעביר את המפעל מהעיר לוד למעלות. פירושו של דבר הוא פיטורים של כ-500 מעובדי המפעל

שיתוף

סכסוך מתמשך בין העובדים להנהלה הביא אתמול (ג') להשבתתו של מפעל סנמינה, המייצר כרטיסים אלקטרונים חכמים המפעילים את מערכות המחשב של מערכות כיפת ברזל.

ועד העובדים במפעל הכריז על סכסוך עבודה עוד לפני חג הפורים השנה, ואמש מנע את כניסתם של עובדי משמרת הלילה למפעל.

על-פי טענות העובדים, המחלוקת נובעת מכוונת ההנהלה להעביר את המפעל מהעיר לוד למעלות. פירושו של דבר הוא פיטורים של כ-500 מעובדי המפעל. בוועד דורשים פיצויים בסך 55 מיליון שקל בתמורה לאיוש המעבר.

אולם לדבריהם, נמסר להם רשמית מהנהלת המפעל מסר כללי ולפיו "כל האפשרויות פתוחות".

מפעל סנמינה נמצא בבעלות סנמינה האמריקאית ולה מפעלים ברחבי העולם. בנוסף ליצור הכרטיסים החכמים לכיפת ברזל, בסנמינה מחלקה המייצרת אנטנות סלולריות לסלקום, פלאפון ופרטנר. מכירות החברה ברבעון השני של 2012 יסתכמו בכ-25 מיליון דולר, כמעט כפול ממכירות הרבעון הראשון.

ברפא"ל, המספקת את מערכות כיפת ברזל לצבא ועובדים בצמוד לסנמינה, ערים לעיצומים הללו אך לדבריהם העובדים צפויים לשוב לעבודה ביום ראשון הקרוב ומבחינתם אין עיכוב בתכניות העבודה.

רפאל פיתחה את מערכת כיפת ברזל בזמן שיא של כשנתיים וחצי, סיפקה עד כה שלוש מערכות כאלה ותספק נוספות בעתיד. במערכת מורכב מכ"ם של אלתא. עלות כל מערכת נאמדת בסכום של 80-100 אלף דולר. כיום מפעיל צה"ל סוללות של כיפת ברזל, בבאר שבע, אשקלון ואשדוד. מערכת הביטחון השקיעה 900 מיליון שקל בפרויקט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה